2016. január 20., szerda

Megújult arcápolási rutinom

Még december közepén váltottam le a mindennapi arcápoló termékeim jó részét, teljesen más típusú termékek felé fordulva. Az ok nem más, mint hogy a bőröm nagyon vízhiányossá vált és hámlott, annak ellenére, hogy a felülete zsíros maradt és előfordultak mitesszerek, pattanások is. Ezeket betudtam a stresszes időszaknak, de szárazsággal mindenképp kezdeni akartam valamit, így az erősebben hidratáló termékekben láttam a megoldást. A teafás szappannak és a könnyed gélkrémnek mennie kellett, helyette jött az arclemosó tej és a gazdag hidratálókrém.


Vásárlás előtt nem néztem utána a termékeknek alaposabban, őszintén szólva azért választottam az Yves Rocher kínálatából, mert pont nem sokkal vásárlás előtt váltottam ki törzsvásárlói kártyát, ami mellé többek között termékkatalógust is kaptam, amit átnéztem, és a Hydra Végétal termékcsalád tűnt a legjobb megoldásnak a problémámra. Normál-kombinált bőrre való termékeket kínál, amelyeknek legfőbb tulajdonsága az intenzív hidratálás. Egyelőre csak arclemosót és krémet vettem, de mivel szükségem van arcradírra is, gondolkozom annak a beszerzésén is.



Az arclemosó tej egyben sminklemosóként is funkcionál, én először azért eltávolítom a sminket (bővebben lent), és utolsó képésként tisztítom meg a bőröm a lemosó tejjel. Szépen eltávolít minden szennyeződést, sminkmaradványt, egyáltalán nem szárít, és nem is kell belőle sok. Az illata nagyon finom, friss, mint általában a hidratáló termékeké, biztosan tudjátok, mire gondolok. A hatékony tisztítás mellett nekem a legfontosabb szempont most az volt, hogy ne szárítsa ki a bőrömet, mint a teafás szappan, és ezt maximálisan teljesíti ez a lemosó.


Van faktor nélküli verzió is ebből a krémből, én a faktorosat választottam (SPF 25 van benne egyébként). Az illata tipikus hidratálókrém-illat. Az állaga gazdag és tömör, ebből kifolyólag picit hosszabb ideig tart a beszívódás, mint az eddig általam használt gélkrémek, és miközben beszívódik, kissé ragacsossá válik a bőrfelület, de ezt nem tart sokáig. Nagyjából 3-5 perccel felkenés után már lehet rá sminkelni, egész nap puha marad az arcbőröm. Egyelőre nem tudom, a későbbiekben mennyire fogom nehéznek találni az állagát, de a hidegben nagyon szereti a bőröm, sosem gondoltam, hogy egy ilyen krémet ennyire megkedvelek.


Ami a sminklemosást illeti, két terméket használok ehhez: először sminklemosó kendőt, majd micellás vizet. Most épp ez a sparos kendő van nálam, de őszintén szólva használtam már jobbat is, szerintem nem elég nedves, ennélfogva messze nem olyan hatékony, mint amit elvárnék. Most már elhasználom, de legközelebb biztosan a szokásos Baleát fogom venni.
Micellás vizek terén eddig csak a Garnierét próbáltam, de nemrég kipróbálhattam az Avon micellás vizét, és azt kell hogy mondjam, elégedett vagyok vele! Egyrészt utazásbarátabb a mérete miatt, ugyanolyan jól lehozza a sminket, remekül megfelel a célnak. Az illatával nem vagyok teljesen kibékülve, kicsit kórházszagú szerintem. Jelenleg mindkét micellás víz használatban van, az Avon itthon (pont azért hoztam épp ezt haza, mert sokkal kényelmesebben elfér a neszeszerben), a Garnier pedig az albérletben.

Ezeken felül időnként szeretek maszkokat használni, a párszor használható tasakos verziókat részesítem előnyben, mert szeretek időről időre újakat kipróbálni. Próbáltam lemoshatót, lehúzhatót, illetve textilmaszkot is. A textil kifejezetten mókás élmény, a lehúzható nem mindig szárad meg rendesen, a kedvenceim talán a lemoshatóak, lévén a legegyszerűbb használni őket. Ahogy már említettem, arcradírra lenne igazán szükségem, valami kíméletes, de hatékony, nem szárítós darabra, szóval ha bármit tudtok ajánlani, azt szívesen fogadom. =) 

1 megjegyzés: