2015. szeptember 10., csütörtök

TAG - Travel

Vége a nyárnak, a klasszikus utazási időnek, de egyrészt az év többi szakaszában is lehet utazni, másrészt, hogy felelevenítsem a nyári élményeket, mára egy utazós tag-et hoztam. =) Már nem emlékszem, milyen blogon találtam, mert már egy ideje csücsül a piszkozatok közt a kérdéssor. Lefordítottam a kérdéseket, ha tetszett és van kedvetek, töltsétek ki Ti is - itt kommentben vagy a saját oldalatokon. =)



1. Hova repültél először?
Nápolyba, 2010 őszén. 14 éves voltam, az első "nagyobb" külföldi utam volt, nagyon jól éreztem magam.

2. Az eddigi célpontjaid közül melyiket látogatnád meg újra?
Majdnem az összeset! A nagyvárosokra nem elég az a pár nap, hogy végigjárjam, mindent megnézzek, mindent kipróbáljak, elvesszek a kultúrában, a helyi közösségekben... De ha csak egyet mondhatok, akkor Párizst választom: nagyjából egy napot töltöttem ott, átrohantunk a városon gyakorlatilag, és amúgy sem voltam a topon akkor, így nagyon szeretnék újra, a saját tempómban eltölteni ott legalább egy hosszúhétvégét.

3. Mi a három legfontosabb dolog, amit minden utazásra magaddal viszel?
Fülhallgató - hosszú utakra áldás. Valami olvasnivaló, elektronikus vagy papír formában - ráérős reggeleken, estéken, strandon, utazás közben is szeretek olvasni. Jegyzetfüzet és toll - mert utazáskor mindig megrohan az ihlet. =)

4. Mi a következő pont az "ide el szeretnék jutni" listádon?
Szeretném az európai kultúrától gyökeresen eltérő országokat is megismerni, így a következő ország a bakancslistámon Marokkó. Gyönyörű hely, vonz a misztikus, gazdag kultúra, az építészet, az ételek, az életstílus... De szigorúan ősszel vagy tavasszal. =D


5. Elvesztél már vicces vagy érdekes módon?
Végülis nem annyira elveszés, de két éve Milánóban nagyjából az első öt percben sikerült elkeverednem, mikor a vasútállomásról a szállásra igyekeztem (mint kiderült később, tök egyenesen kellett volna csak mennem =D). Végül odataláltam, de nagyon klisé turistának néztem ki a sok csomagommal, ahogy forgattam a térképet, és az eső is esett ráadásul. =D

6. Hová utaznál csak a helyi ételekért?
Olaszországba. Szerintem nem kell magyarázkodnom. =)

7. Hova nem térnél vissza soha többé?
Nekem Erdély nem tetszett. Tőlünk messze van, szép-szép, de nem találtam annyira különlegesnek, és én inkább a nagyvárosokat szeretem.

8. Ha egy embert vihetnél magaddal egy útra, ki lenne az?
Bianka! =) Ezerszer utaztunk már együtt, és mindegyik zseniális volt! Meg persze #BiankaApolkaInternationalAdventures =D 

9. Hová utaznál a klímája miatt?
Valami hűvös, borongósabb helyre. Európa északi része, Kanada, USA északabbi államai...


10. Ablak mellett, középen, vagy folyosónál szeretsz ülni?
Ablaknál, minden eszközön. Repülőn szeretem nézni a felhőket, buszon pedig ott tudok a legjobban aludni.

11. Hogy töltöd el az időt a repülőn?
Még nem voltam olyan hosszú repülőúton, hogy ez komoly fejtörést okozott volna, ráadásul általában emberi időpontban (értsd nem hajnalban vagy éjszaka közepén) repültem. Olvasok, zenét hallgatok, csak a szokásos. =)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése