2015. szeptember 18., péntek

Alapruhatár I. - Ruhák

Örök téma a szekrényünk tartalmának tökéletesítése jó minőségű alapdarabokkal, amelyek hosszú éveken át jó szolgálatot tehetnek, illetve az utóbbi években egyre népszerűbb a kapszulagardób ötlete, miszerint kevés, meghatározott számú ruhadarabból áll az egész ruhatár. A két elképzelés közel áll egymáshoz, nekem a kapszulagardrób különösen szimpatikus - már csak azért is kutakodok a témában egyre többet, mert voltaképpen jelenleg kapszulagardróbból élek. =D
Néhány hete az egyik legjobb barátnőm megkért, hogy írjak egy alapruhatáras posztot, mert nagy segítség lenne neki. Természetesen eleget tettem a kérésnek, remélem, Nektek is hasznos lesz a bejegyzés, főleg, hogy nemsokára Glamour-napok, ami tökéletes alkalom kulcsdarabok vásárlására.
A képek illusztrációk, néhány ponthoz írtam konkrét üzleteket is, de ha bármi kérdésetek van, nyugodtan írjatok kommentben! =)

Nadrágok, szoknyák

Farmernadrág
Kezdem a legegyértelműbbel, biztos vagyok benne, hogy mindenki szekrényében megtalálható. =) Ma már ezerféle árnyalat és fazon kapható minden ruhaüzletben, így mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbbet - bár kétségtelen, hogy a tökéletes farmer ritkán a legelső, amibe belebotlunk. Én a csőszárú, magas derekú, koptatásmentes, fekete és sötétkék farmereket preferálom. Ezek a színek szerintem elengedhetetenek, de a szürke is szuper, és akinek jól áll, bátran hordhat világoskéket vagy akár fehéret, színeset is. Anyag tekintetében érdemes őszre-télre "igazi", vastagabb anyagú farmert venni, míg nyárra jöhetnek a vékonyabbak.
jeans



Elegáns nadrág
Szürke vagy fekete, egyszerű szabású, lehetőleg nem fényes, és semmiképp se farmer - színházba, kiöltözős eseményekre, vagy hétköznapokra, ha olyan kedvünk van.
pants


Rövidnadrág
Farmer vagy vászon, magas vagy alacsony derekú, rövid vagy combközépig érő, tetszőleges semleges színű - a lényeg, hogy ha szeretnénk, legyen egy nyárra való nadrágunk, amit a hőségben is felkaphatunk. Én nagyon sok ideig bajban voltam a rövidnadrágokkal, de az utóbbi időben egyre több jót találtam. A magas derekú a kedvencem innen is.
shorts


Fekete szoknya
Hétköznap és alkalmakra is viselhető, egyszerű szabású, jó minőségű anyagút válasszunk. A ceruzaszoknya örök befutó, nőies és elegáns, a skater fazon viszont nagyon divatos és mindenkinek jól áll - akár két szoknyát is választhatunk! Nekem mindkettő van, a skatert többször hordom.
skirt

skirt by apolkaa featuring short skirts

Felsők

Basic pólók
Nem is kérdés. Egyszínű pamutpólók, hosszú - és rövidujjú, valamint ujjatlan verzióban egyaránt. Az ujjatlanokat télen lehet rétegezéshez hordani, a rövidujjúak szintén egész évben hordhatóak. Feketét, fehéret és szürkét (tetszőleges árnyalatban) mindenképp ajánlok beszerzésre, plusz attól függően, milyen színeket szeretünk, mi áll jól, egypár színes darabot is. Én a kekit, a sötétkéket, a bordót, a sötétzöldet és a homokszínt ajánlom. Honnan? A H&M Basic részlege ár/érték arányban szerintem verhetetlen!
basic tshirts


Kockás és/vagy csíkos felső
Hogy ne legyen mindenünk egyszínű, beépíthetünk néhány mintát, én a legegyszerűbb csíkosat és hagyományos kockásat javaslom. Miért? Elég semlegesek, sokféle színvariációban, télen-nyáron jól nézneki ki bármivel. A virágminta is szóba jöhet, de sajnos az a tapasztalatom, hogy szép virágmintás dolgokat sokkal nehezebb találni, mint jó kockásat vagy csíkosat. A valami csíkos lehet hosszában csíkos blúz, fehér/sötét vízszintes csíkozású póló, top, míg a kockásra flanelinget vagy sima inget ajánlok - a flaneling nálam a pulcsi szerepét váltja ki sokszor.

patterns


Ing
Elegáns ing vagy blúz kötelező eleme a ruhatárnak, akármilyen kiöltözős eseményre tökéletesek, de én pulcsival és farmernadrággal hétköznap is szívesen hordom őket. A legszerencsésebb választás a fehér, de a fekete, a halványszürke, a világoskék is megfelelő. A fazon mindenképp legyen klasszikus, egyszerű, ha fel lehet hajtani az ujját, az már csak pluszpont. Nekem a Promodból és a H&M-ből vannak ingjeim, chiffon blúzokat pedig a legjobb áron turiban szereztem be.
shirts

shirts by apolkaa featuring a blue shirt

Kardigán&pulóver
A kötött pulóverek télen a legeslegkedvencebb ruhadarabjaim, farmerrel és bakanccsal szuperkényelmes, meleg kombinációt alkotnak, tényleg imádom őket, szerintem érdemes beszerezni pár, jó minőségű!!! pulóvert. Azért emelem ki, mert a rosszabb anyagúak hamar kibolyhosodnak, kinyúlnak, az alapruhatár lényege pedig a minél tartósabb ruhadarabok használata. A fazon ízlésfüggő, én szeretem az oversize pulcsikat, de egy passzosabb is tökéletes.
A vékony, gombos kardigánok is ugyanúgy megtalálhatóak mindenhol, mint a farmer, sokkal összeszedettebb, komolyabb lesz az összkép, ha ilyet viselünk, mondjuk, kapucnis pulcsi helyett. Milyen színben? Mint a pólóknál.
sweaters


Ruhák

Elegáns ruha
Az unalomig emlegetett és ismételt kis fekete nem maradhat ki a felsorolásból! Minden kiöltözős eseményre kulcsdarab, legyen az születésnap, karácsony, szalagavató, bankett, színház, vagy csak egyszerű hétvégi buli. Fekete és térd fölé érő, ez a lényeg, a többi ízlés és alkat kérdése. Egyszerű, anyagában mintás, csipkés, pörgős szoknyás, ujjatlan, ceruzaszoknyás, kivágott, zárt, hosszú ujjú... A sor végtelen. Akár kettő is jól jöhet: egy konzervatívabb és egy bulizósabb.
LBD

LBD by apolkaa featuring a black dress

Hétköznapi téli és nyári ruha
Ez a pont opcionális, főleg, ha nem vagytok ruhás/szoknyás típusok, de szerintem hasznos, ha van hétköznapokon hordható nyári és téli ruhánk. A téli ruha lehet vastagabb anyagú vagy kötött, mellénnyel, blézerrel, harisnyával, csizmával vagy zárt cipővel viselhető, rétegezhető, míg a lehetőleg szellős, természetes anyagú nyári ruha (akár maxiruha) egy saruval felkapva tökéletes outfitet alkot a legnagyobb forróságban is.
dresses

dresses by apolkaa featuring maurices

Kabátok

Blézer
Többször említettem korábbi pontokban, nem véletlenül: nőies, komoly hatású, összekapja a legegyszerűbb farmer-póló összeállítást is. Első körben fekete blézert ajánlok, és ha rákaptok, lehet bővíteni a repertoárt: nyári estékre könnyű anyagú fehér vagy nude, télire kockás, lehet játszani a színekkel és a fazonokkal... A rövid, karcsúsított blézer mindenkinek jól áll, de hasonlóan jó választás lehet a hosszabb, boyfriend szabás is. A kedvenc blézerem H&M, kilencedikben vettem és kifogástalan állapotú azóta is.
blazers

blazers by apolkaa featuring a black blazer

Télikabát
Egyértelmű a mi éghajlatunkon. =D A szövetkabát vs. pufikabát kérdésben én egyértelműen a bélelt gyapjú mellett szavazok, és ha kell, inkább aláöltözök, de természetesen lehet szép tollkabátot is találni, csak a karcsúsított fazont érdemes előnyben részesíteni. Fontos, hogy inkább legyen egy télikabátunk évekig, de az megbízható, funkcióját tökéletesen ellátó, mint több, ami nem elég meleg, csak divatos. Leárazáson, kuponos napokon éri meg a legjobban télikabátot venni, az a 20% vagy leárazás esetében 50-60-70% kedvezmény rendkívül sokat számít, illetve outletben is érdemes körülnézni (tavaly pl. a Mango Outletben vettünk télikabátot).
winter coats


Bőrdzseki
A tökéletes bőrdzseki megtalálása legalább akkora kihívás, mint a tökéletes télikabáté, mégis azt mondom, megéri a keresgélést, mert tél kivételével egész évben hordható, minden szetthez passzol, felvehető hétköznapra, buliba, koncertre, fesztiválra, jó esetben vízálló is, szóval az egyik legjobb ruhadarab. Ha megtehetitek, invesztáljatok igazi bőrbe, de ma már szép, jó minőségű műbőr dzsekiket is lehet kapni. A műanyagszerű, fura tapintásúak kerülendők! A fekete vagy sötétszürke dzsekik a legjobban kihasználhatóak, de ha a melegebb színeket szeretitek, a barna árnyalatok is tökéletesek. Volt már a New Yorkerből bőrdzsekim, a jelenlegit a Zarában vettem két éve.
leather jackets


Átmeneti kabát
Külön vettem a bőrdzsekitől, mert azzal kiváltható, de ha szeretitek variálni a kabátotokat, farmerdzseki vagy a vékonyabb szövet-vagy ballonkabát szuper választás az átmeneti időre. Farmerdzsekiből szerintem a legjobbak a kissé férfias, lazább fazonok világoskék színben. A ballonkabát lehet klasszikus hosszú vagy modern rövid, színben, ha fekete bőrdzsekit választottatok, a nude és világosbarna, hagyományos színeket javaslom. Ami a szövetkabátot illeti, inkább a sötét árnyalatok az előnyösek, mert ezt nehezebben lehet tisztítani, mint a ballont: fekete, szürke, sötétkék, sötétzöld például, de a mintásak, pl. kockás is nagyszerű! Ballonkabátom az Orsayból és a Tally Weijlből van, az Orsay különösen jó klasszikus ruhadarabok terén, szövetkabátot és farmerdzsekit pedig tényleg mindenhol találni.

coats

coats by apolkaa featuring a trench coat

Remélem, tetszett a bejegyzés, ha szeretnétek, elkészül a folytatás a cipőkről és a kiegészítőkről!

5 megjegyzés:

  1. Szuper poszt volt! :) Én még az oversize farmeringet hozzácsapnám, mert az is egy jól kihasználható darab. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy tetszett, és igazad van, tényleg jó ötlet a farmering is! =)

      Törlés
  2. Köszönöm, hogy megírtad! :) Annyi mindent olvastam a neten, de úgy gondoltam, egyedül a Te véleményedre bíznám rá magam teljes szívvel. :)

    VálaszTörlés
  3. Én egy normális kardigánt vadászok már egy éve, és egyszerűen nem találok... Kicsit hosszabb fazonú, nem "átlátok rajta" vékonyat... Egyszerűen SEHOL :(

    VálaszTörlés