2015. augusztus 30., vasárnap

Egy hete Szegeden

Múlt szombat óta Szegedre helyeztem székhelyemet, tehát már egy hete itt vagyok, úgy gondoltam, időszerű egy gyors élménybeszámoló, amíg még nem kezdődik el az egyetem és van időm összeszedetten írni. Egyelőre úgy gondolom, jól döntöttem, hogy Szegedet választottam továbbtanulás céljából, a többi majd menet közben kiderül. =)



A költözés viszonylag zökkenőmentesen zajlott, egész hamar berendezkedtem a szobában, amit egy másik lánnyal osztok meg. A hétvégén beköltözött a harmadik lakótárs, vele is nagyon jól kijövök. =) Igen, ezt szerintem már említettem, hogy albérletben lakom, nagyon közel mindenhez (suli épületei, szórakozóhelyek, kajáldák, bevásárlóközpont), tényleg gyalog el tudok érni mindent, ami nekem fontos. Hat évig bejárós voltam, szuper új élmény a város közepén lakni, és nem cserélném el semmire. =) Érdekes félig-meddig saját háztartást vezetni, bevásárolni, ilyesmi. Én magamnak főzök igazából minden nap, ezt suli közben sem tervezem megváltoztatni, mert a friss ételt szeretem a legjobban, élvezem is az elkészítést, és azért olcsóbban lehet kijönni, mintha minden nap ennék valahol a városban. A legnagyobb kihívás az önálló mosás volt =D, de ez is sikerült, nem lettek rózsaszínek a fehér cuccaim és egyebek, szóval ez is menni fog szerintem.

Az elmúlt hetet a város felfedezésével töltöttem, mert ugyan jártam már itt párszor, de mégis más itt lakni. Bejártam a környéket, sokat sétáltam, voltam kétszer múzeumban - először a nagyon cuki és megkapó Kis herceg kiállítást néztem meg a Móra Ferenc Múzeumban, ez interaktív kiállítás volt, másodszor pedig a Reök Palotában látogattam meg a Mel Ramos kiállítást, ami ugyancsak érdekes volt. A modern művészet sok ága közel áll hozzám, szeretem a pop-artot, nagyon tetszett ez a kiállítás is, ha még ősz elején Szegeden jártok, érdemes megnézni.
Menthetetlen kávémániásként a kávézókat is teszteltem, jártam a Vitrinben (lattét ittam és finom volt), a Coffeshop Company-ban (kipróbáltam a chai lattét, isteni finom), valamint a Latin negyedben, ahol kimérve is lehet kapni ezerféle egzotikus teát és kávét (chilis-csokis cappucinót ittam, nagyon finom volt).
Megnéztem azt is, merrefelé lesznek óráim, de szerencsére eléggé egy kupacon vannak a különböző helyszínek, nem kell keresztül-kasul rohangálnom a városban.

Szerda délelőtt beiratkoztunk, délután pedig szakos tájékoztatók voltak, nekünk extrahosszú volt, de nagyon szimpatikus volt a hölgy, aki tartotta, meg a két olasz lektor, akik még bent voltak, illetve meg is kaptuk készen az órarendünket. Így itthon fel tudtam venni azokat a tárgyakat, amiket addig nem. =) Nagyon kicsi csoport leszünk, sok óránk lesz szerintem, remélem, sikeresen tudom teljesíteni a kihívásokat, amiket ez a félév tartogat magában.
Tájékoztatók után beültünk kicsit iszogatni, utána meg a városban sétáltunk-beszélgettünk két oroszos lánnyal egészen estig, nagyon király volt. =) A tegnap estét egy magyar szakos lánnyal és a társaságával töltöttem, ma este pedig lakásavatóra megyek. =) Pörög az élet rendesen, és ez csak a kezdet, mert hétvégén összegyetemi gólyatábor (olyan, mint egy mini fesztivál, a csütörtöki Wellhello - Halott Pénz - Irie Maffia kombó például több, mint királyul hangzik), novemberben lesz gólyabál, és még ki tudja... Ugyan a mai évnyitón kimondták, hogy "az egyetem nem szórakoztatóipari intézmény", de tény, hogy ez is hozzátartozik az egyetemi élethez.=)

Összességében teljesen pozitívan állok hozzá az évhez, izgatottan várom az első órákat, és remélem, sikerül úgy kiviteleznem a hétköznapokat, hogy mindenre legyen időm, amire szeretném. Ha szeretnétek, év közben is lesznek ilyen élménybeszámoló-jellegű posztok, szívesen írok a történésekről, tapasztalatokról és benyomásokról. =)

9 megjegyzés:

  1. Na ezekre a kiállításokra én is megpróbálok eljutni majd, jól hangzanak. ^_^ Így szeptember elején még úgyis elég laza az egyetem, időm az van rá. Coffeshopban egyszer voltam, de nekem csalódás volt az oreo milkshake. :/ A Latin negyed viszont nagyon jó, legközelebb égetett teát szeretnék venni, úgy hallottam, ott árulnak.
    Egyébként remélem, tetszeni fog az egyetem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekünk mondjuk már tegnap is meg volt tartva az összes óránk, de legalább hétvégén összegyetemi GT. =D A Latin negyedben nagyon sok mindent ki szeretnék próbálni, szerintem lesz rá alkalmam. =) Egyelőre egyébként tetszik az egyetem, de inkább vizsgaidőszak után nyilatkozom =D

      Törlés
  2. De,. az egyetem pont hogy szórakoztatóipari intézmény, főleg ha szereted a szakot ahova mész. Úgyhogy ilyen hülyeségekkel ne hagyd, hogy kedved szegjék. Nyilván meg kell találni az egyensúlyt a bulik és a tanulás között, de ennyi. Aki eddig se tudta megtalálni, az úgyis hamar ki lesz penderítve, akinek meg jó agya van és tud stresszhelyzetben teljesíteni gyorsan, az meg úgyis túléli az egyetemet. Max. csúszik 1 félévet, ami nem gáz. Aki már 5 éve csúszik, na az már ciki, és az tényleg csak melegedni jár be, de ez a veszély téged szerintem tutira nem fenyeget. :) Csak azt akarom kihozni ebből, hogy ne hagyd, hogy ez a kolonc-kezelés elvegye a kedved, nyugodtan vágj bele majdnem bármibe, ha van kedved, életed meghatározó évei lesznek ezek. Mi több, felnőtt korodra itt építed ki a kapcsolataid legnagyobb részét, úgyhogy csak bátran...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, dehogyis hagyom magam, szeretem a szakot és nyilván a legjobbat akarom kihozni az itt töltött évekből, mind tanulmányi, mind egyéb téren. =)

      Törlés
  3. Élvezd ki ezt az időszakot és töltődj fel, mert az első vizsgaidőszak biztosan leszív majd. :D
    Szegeden csak egyszer jártam, nem is nagyon emlékszem rá, csak arra hogy mindenki halászlevet evett én meg rántott sajtot. XD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig érdemes lejönni Szegedre, tőlünk elég messze van, de nagyon szép és szuper város. =)

      Törlés
  4. Ősz eleje az kicsit még magában foglalja az október elejét is? :D mert ha megyek Hozzád Glamourkor, igazából nem egy napra mennék, hanem inkább kettőre, vagy háromra, mert az első nap kb utazással telik el :O de a,kettő lenne a legoptimálisabb, és ha még lenne Kis herceg kiállítás, nagyon boldogan mennék. 😍😍
    Egyébként nagyon szeretnék több ilyen posztot, mert Veled izgulok egyfolytában, és biztos inspirálna az estive kapcsolatban, hogy a rosszabb napokon is a maximumot hozzam, és nekem is,összejöjjön az egyetem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, ennek utánanézek, de ha addig lesz még Kis herceg, akkor elmehetünk. =)
      Okés, akkor majd írok ilyesmiket, örülök hogy tudlak motiválni. =)

      Törlés
  5. De jó volt olvasni, kicsit visszahozta a régi időket számomra :) Én Pécsen jártam egyetemre és nagyon szerettem, különleges 5-6 év volt az életemből és örülök hogy megélhettem. Szegeden eddig egyszer jártam, akkor több napra is átmentünk Mórahalomról kirándulni, megnéztük az állatkertet, sütiztünk a belvárosban és próbáltuk a főbb/szebb helyeket bejárni. Gyönyörű város szerintem! Érezd jól magad a sulis évek alatt!

    VálaszTörlés