2015. január 14., szerda

Inspiráció - Szalagavató

A szalagavató sokak szerint az egyik legfontosabb középiskolai események közé tartozik, az iskola szokásaitól függ, milyen nagy jelentőséget tulajdonítanak neki. Az én szalagavatóm nagyjából egy hónap múlva, február közepén lesz, és már jó ideje gondolkozom, milyen legyen a hajam és a sminkem a "nagy napon". A hajkérdésben már sikerült döntenem, laza hullámokba göndöríttetem, az egyik oldalon eltűzve, viszont a sminkről még nem határoztam, ezért összegyűjtöttem pár inspiráló képet - hasznos lehet annak, akinek szintén most lesz szalagavatója, és mindenki másnak, aki elegáns eseményen fog részt venni a közeljövőben.

Pár általános dolog eszembe jutott a sminkkel kapcsolatban, akár szalagavatóra, akár ballagásra készültök. Szerintem mindhárom alkalommal érdemes sminkelni, de nem mindegy, hogyan. A legfontosabb, hogy passzoljon a személyiségetekhez. Annak, aki a középiskolát szempillaspirállal és ajakbalzsammal járta végig, nem biztos, hogy a füstös szem-műszempilla kombináció a legjobb választás. Ez fordítva is igaz, aki minden nap teljes sminkben járt iskolába, nem kell a legtermészetesebb, icipicit csillogó sminket választania. Ha profira szeretnétek bízni a sminketeket, mindenképp javaslom előtte a próbasminket: nem ér majd meglepetés titeket a nagy napon, és változtatásokat is kérhettek, ha valami nem tetszik az első verzión. A ballagás előtt én is sminkeshez fogok menni, szükség lesz a professzionális, extratartós, extravízálló termékekre, mert szinte biztos, hogy sírni fogok. =)

Pinteresten és Weheartiten kerestem képeket, a bevezető után ők következnek!


Hangsúlyos tusvonal, finom rózsaszínes-barnás árnyalatok. Egyszerűen elkészíthető, műszempillával fokozható az ünnepélyessége, és szinte bármilyen rúzs passzol hozzá. Én bordóval vagy pirossal viselném, de nude vagy rózsaszín rúzzsal is csodásan néz ki.



Fényes arany, matt barna, vastag tusvonal - ha nem szeretnétek fekete füstös szemet, ez tökéletes alternatíva, és az afterpartyn is megállja a helyét.


Hasonló, mint az előző, élesebb határvonalakkal, és lehet, hogy csak a filter teszi, de egy csepp matt sötétlilás árnyalatot is felfedezni vélek a külső V-ben. Nagyon szép és elegáns ez a smink, megkockázatom, hogy világos rúzzsal mutat igazán. Ez az egyik kedvencem.


Ismét füstös barna-arany kombináció, narancsosabb, bronzba hajló, kevésbé sárga arannyal és igazán sötét, matt barnákkal, elmaszatolt, vékony, fekete vonallal a szempillatőben. Meleg tónusú, piros rúzzsal jól mutat sötétebb bőrű lányokon.



Ebben a két sminkben az a közös, hogy apró szemcsés glittert vittek fel a mozgó szemhéjra. Nagyon különleges, de nem való mindenkinek, én sem készíteném el. Annak javaslom, aki keringőt táncol hosszú, fehér ruhában, ahhoz igazán passzol, főleg, ha valami szép, csillogó ékszerrel egészítitek ki a szettet. Önmagában elég feltűnő, természetes színű rúzs, vagy a tartósság érdekében ajakkontúr-rúzs kombináció remekül kiegészíti mindkettőt.



A fenti három smink közös pontja a Naked paletta: nagyon örültem, mikor megtaláltam őket, hiszen ez a kedvenc palettám, és biztos voltam benne korábban is, hogy a szalagavatós sminkem elkészítéséhez fogom használni. Az utolsó smink lehet a legszebb, sajnos a rátett filter miatt nem jönnek ki az igazi színei. Ki fogom próbálni, hogy lássam, hogy mutat, egyelőre ez és a legelső smink tűnik a legesélyesebbnek.

Ti melyiket választanátok? =)

7 megjegyzés:

  1. Azta, en az eskuvomre nem keszultem ilyen aprolekosan smink ugyben:) jo, en a spiral-balzsam tipus vagyok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én nagyon tervezős vagyok egyébként, ezért is a poszt többek között. =)

      Törlés
  2. Bejjka detto :)

    Apolka. Amúgy a NAKED paletta színeit mennyire kell építgetni, hogy ilyen intenzív legyen a színek hatása, mint a kepeken?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Több sminkes posztomban is használtam a Naked palettát, az egyik kedvencem. =) Szemhéjalappal a sötétebb színeknél egy réteg festék is elég, a világosaknál maximum kettő-három. =)

      Törlés
  3. Nagyon tetszikt az összes, gyönyörű árnyalatok! Én is ilyen színeket terveztem használni a szalagavatós sminkemhez, és voltam olyan bátor, hogy magamnak készítsem el. Szerencsére jól sült el a dolog, imádtam elkészíteni azt a sminket és viselni az este folyamán, a hajammal már nem ez volt a helyzet :D kicsit máshogy nézett ki a végeredmény, mint az inspirációs képen amit a fodrásznak adtam, de addig nem baj, amíg nem ez a legemlékezetesebb dolog arról a napról :) Érezd jól magad majd te is! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sminket én is magamnak fogom készíteni, milliószor sminkeltem már magam, szerintem ez is menni fog. =) A hajamat viszont nekem is fodrász fogja készíteni, egyszerűen olyan nehezen formázható, hogy itthon biztos nem állnék neki, no meg nincs is hozzá megfelelő felszerelésem. =) Köszönöm szépen!

      Törlés
  4. Hű, igaz én 15 éve érettségiztem, de nem csináltunk ilyen nagy felhajtást:-) Szerintem ennyit nem is ér. Ballagást én untam, nem voltam meghatott, mert már untam a gimit, vártam az egyetemet. Szalagavatón meg ökörködtünk egy sort, aztán kocsmáztunk, semmi puccoskodás nem volt.

    VálaszTörlés