2015. január 4., vasárnap

Hello 2015

Szeretem beszélgetős poszttal indítani az új évet, és mivel az elmúlt év utolsó pár hónapjában a blog sajnos picit háttérbe szorult, úgy gondolom, megérett az idő egy hosszabb bejegyzésre célokról, tervekről, erről-arról.


2015 egyértelműen a változások élete lesz nálam. A fenti képet Weheartiten találtam, és lehetne akár egy is az unalomig durrogtatott new year-new me kategóriájú klisék közül, de esetemben tényleg így van. 2013-ban voltam tizedikes, akkor határoztam meg az irányt, merre szeretnék továbbtanulni. 2014-ben két tárgyból is érettségiztem, azokból, amikből a legjobb vagyok és amik a legfontosabbak nekem, bemelegítve az elkerülhetetlen kötelező érettségikre. 2015 pedig tényleg a game time lesz, összesűrűsödik minden: szalagavató, egyetemre jelentkezés, OKTV második forduló, angol nyelvvizsga, ballagás, érettségi, olasz nyelvvizsga, szóbeli érettségi, bankett, felvételin izgulás, és ha minden úgy megy, ahogy szeretném, ez év szeptemberében már Szegedről jelentkezek heti néhány alkalommal. Már egészen biztos, hogy romanisztikát, azon belül olaszt fogok tanulni, később pedig olasz-angol fordító-tolmácsnak szeretnék továbbtanulni. Leginkább az európai uniós szaknyelv és a műfordítás érdekel, előbbiben talán több a lehetőség, de egyelőre ennek eldöntésével még nem kell sietnem. És miért Szeged? Azon nem elhanyagolható tény mellett, hogy imádom a várost, az egyetem nagyon jó, ugyanakkor kisebb a szak, emiatt nagyobb eséllyel kapok külföldi és egyéb ösztöndíjat, ami nekem nagyon fontos.


Ezek csupán a sulihoz kapcsolódó célok, de jópár más is akad. Már a nyárra is vannak ötletek a lányokkal, amik már folyamatban vannak, a költözéssel is járni fog egy csomó újdonság és feladat, és persze akadnak személyes, semmi különös kategóriába besorolható célok is. Például örülök, hogy 2014-ben sikerült szokássá alakítanom a heti 3-4-5 edzést. Most ugyan volt egy kisebb kihagyásom, de egy Blogilates tervet használva már vissza is rázódtam, ezt mindenképp szeretném megtartani idén is.

Január elsején leültem egy nagyobb határidőnaplóval, amit most már projekttervezőnek használok, és leírtam időszakokra bontva a terveimhez szükséges lépéseket. ITT már írtam arról, hogy szeretem kézben tartani a feladataimat (talán túlságosan is),  és úgy érzem, a fenti célokat nem is lehet máshogy teljesíteni, mint következetes tervezéssel és azok ugyancsak következetes megvalósításával. A tudatosság nem ártott senkinek, és biztos vagyok benne, hogy a későbbiekben is hasznomra fog válni.

Mindenképp szeretnék beszélni a blogról és az írásról is. Ez a blog gyakorlatilag végigkísérte és kíséri máig a gimnáziumi pályafutásomat, már nem tudom elképzelni nélküle az életemet és ehhez Ti is nagyban hozzájárultatok. Nagyon örülök, hogy ennyien olvastok, remélem, 2015-ben is maradtok. =) Vissza fogok térni a rendszeresebb, gyakoribb posztoláshoz, talán kellett is a kisebb szünet, hogy átgondoljam a dolgokat és újult erővel vághassak bele abba, amit olyan nagy lelkesedéssel indítottam el anno. 2014-ben bevezettem újdonságként a könyves posztokat, amiket nagyon szerettek a visszajelzések alapján. Folytatni fogom őket, sajnos az utóbbi pár hónapban nem igazán olvastam, de karácsonyra kaptam egy csomó könyvet, jelenleg négyet olvasok, és amint összejön egy bejegyzésnyi anyag, írok is róluk (sőt, lehet valamiről külön is).
És akkor az írás. 2014-ben megtanultam tudatosan, tervekkel, vázlatokkal, előre meghatározott séma mentén írni, amire nagyon büszke vagyok. Nyilván van hova fejlődni, tehát az írás ugyancsak marad 2015-ben is, mert egyszerűen muszáj elmenekülni napi pár órára a saját világomba, ahol nem létezik a matekérettségi vagy minden főszereplő túl van rajta.=D Szóval ismét írogatok, még nem tudom, mennyire lesz jövője vagy mit tudok kihozni belőle, mert elég bonyolultnak ígérkezik a történet, és bőven van még mit dolgozni az alapokon, de a magam szórakoztatására tökéletes. 


Végül egy teljesen spontán ötlet: memory jar. Mivel előreláthatólag nagyon sok minden fog történni az év során, szeretnék nekik valami kézzelfogható emléket állítani a septiben lőtt Instagram-fotók mellett. A memory jar-t már sokszor láttam itt-ott a neten, és most érett meg az idő, hogy én is elkészítsem. Emlékek már vannak, az üveg még nem készült el teljesen, de ha már lesz mit, mutatok képet a sajátomról. =)

Weheartiten találtam, szerintem érdemes a megosztásra!

Legyen nagyon-nagyon szép évetek!

4 megjegyzés:

  1. Szegeden lehet, hogy fogunk talákozni, én anglisztikára megyek és a tolmácsoláson is nagyon gondolkozok még. Mindenestre, ha látlak, rádköszönök majd. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű. ez szuper lenne, akár egy kávéra is összefuthatunk majd! =)

      Törlés
  2. Hajrá!:)))) Aki ilyen céltudatos, az nagyot nem csalódhat, az ilyen embereknek max átmeneti pici akadálykák vannak.:*
    (Amúgy az összes szegedi romanisztikás ismerősöm körbeutazza Európát, szóval jó úton jársz tényleg.::)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Ez nagyon jól hangzik, én is erre hajtok.=) =)

      Törlés