2014. október 25., szombat

Miket olvastam mostanában? #7

Utoljára augusztus végén volt könyves poszt, persze az eltelt majdnem két hónapban is lelkesen olvastam. Már többször is írtam, hogy sokszor párhuzamosan olvasok több könyvet, emiatt tovább tart összevárni, amíg összegyűlik egy bejegyzésnyi anyag. Többségében könnyed regényeket olvastam az elmúlt időszakban, nálam ezek inkább suliidőben kerülnek elő, mert szuperül kikapcsolnak.


F. Scott Fitzgerald: The Great Gatsby
Már akkor is el szerettem volna olvasni, miután láttam a tavaly megjelent filmet, de pont a film népszerűsége miatt sehol nem lehetett kapni a könyvet, sem könyvesboltban, sem antikváriumban. Ebook formájában pedig csak angolul tudtam letölteni. Sokáig halogattam, végül még a nyáron kezdtem el, és hosszabb-rövidebb megszakításokkal nemrég sikerült befejezni.
Először is, meglepődtem, valójában milyen rövid ez a regény, ennek ellenére gazdag és részletes a cselekménye. A 2013-as film nagyon pontosan követi ezt, és egyébként ebben az esetben jobb is volt, hogy előbb láttam a filmet, mint olvastam a könyvet, ugyanis egyszerűbb volt megérteni a szöveget. Ez az első könyv, amit angolul olvastam. Összességében jól érthető, közepes nehézségű a nyelvezete, én szerettem olvasni. Tetszett a történet keserédes, érdekes hangulata, az elbeszélés módja, valamint a karakterek is szuperek. Nem véletlenül vált klasszikussá a regény, és megkockáztatom, hogy nem lenne ördögtől való gondolat kötelező olvasmánynak feladni...


Lauren Weisenberg: A bosszú Pradát visel
Mivel Az ördög Pradát visel nagyon tetszett, lelkesen vágtam bele a folytatásba. Ez a történet 10 évvel az előző után játszódik, Andy sikeres magazintulajdonos, és épp készül hozzámenni a tökéletes férfihoz. Részletesebben nem mesélem el a történetet, de sajnos azt kell, hogy mondjam, nekem nem igazán tetszett.
Folyamatos felesleges drámázás és nyivákolás, rossz romkomra emlékeztető klisék, és számomra túl sok és részletes leírás szülésről és friss anyukák problémáiról. Ez utóbbival leginkább az a bajom, hogy nem hinném, hogy a célközönség kíváncsi lenne rá. A karakterek tűrhetőek, bár Andy rendkívül idegesítő, a szerencsétlen férje pedig fájdalmasan egysíkúra sikeredett.
Egynek elment, de szerintem kihagyható, vannak a világon ennél jobb csajos könyvek.

John Green: Alaska nyomában
A Csillagainkban a hiba nekem csalódás volt, de mivel nagyon sokan szeretik John Green írásait, szerettem volna mást is olvasni a szerzőtől, hogy kiderítsem, úgy általában nem tetszenek az ő művei, vagy csak pont a Csillagainkban a hiba nem talált be nálam. Az Alaska nyomában nagyon szimpatikus volt, így hát elkezdtem. A történet a tizenhat éves Miles Halter szemszögéből íródik, aki hírességek életrajzait olvassa és utolsó mondataikat memorizálja. Életét unalmasnak találja, ezért iskolát vált, Alabamába költözik egy bentlakásos iskolába. Itt megismerkedik Chippel, matekzseni szobatársával, valamint Alaskával, a gyönyörű, energikus, szeszélyes lánnyal...
Sokkal, de sokkal jobban tetszett, mint a Csillagainkban a hiba. A szöveg magával ragadó, gyorsan olvastatja magát, ugyanakkor mély, filozófiai kérdéseket boncolgatnak a szereplők teljesen hétköznapi szituációkban. Ez nem teszi nehézzé a szöveget, de elgondolkodtató, az a típusú regény, amiről aztán sokat lehet beszélgetni. Érdekes a felépítése is, nem fejezetekre van bontva, hanem két részre: azelőtt és azután. A kisebb egységek napokkal vannak határolva, pl. százhuszonnyolc nappal azelőtt. Egyedi megoldás, valamint szépen lehet követni, ahogy egyre nő a feszültség, lehet érezni, hol fog robbanni.
Esős őszi napokra szuper olvasmány, könnyű azonosulni a karakterekkel, a cselekmény kellően pörgős, egyáltalán nem unalmas. Nem lett a kedvencem, de szerettem olvasni, és csak ajánlani tudom.

Helen Fielding: Bolondulásig - Bridget Jones naplója 3.
Az én korosztályom nagy részének szerintem maximum a filmek ismerősek, a könyveket, amik a filmek alapját szolgáltatták, valószínűleg inkább a néhány évvel idősebbek olvashatták. Én nagy rajongója vagyok mind a regényeknek, mind a filmeknek, nagyon megörültem tehát, mikor hallottam, hogy lesz harmadik rész is.
Ebben a kötetben Bridget az ötvenes évei elején jár, szingli kétgyermekes anya, de ugyanolyan kedvesen kelekótya, mint amilyennek megszerettük. A cselekmény pörgős, egyszerre vicces és megható, a szöveg stílusa szórakoztató, élvezetes olvasni. Mivel ezt fizikai könyv formában olvastam, ki szeretném emelni, mennyire igényes a kiadás: jó a lapok tapintása, szép a borító, és keménytáblás. Nem egy táskábadobós könyv, A4-es lapnál valamivel kisebb és jó vastag, de időtállónak tűnik, és egész egyszerűen jó ránézni. Az új rész megjelenésének tiszteletére kiadták az előzőeket is új borítóval, szóval akinek eddig kimaradt Bridget Jones, mindenképp tegyen egy próbát, nem fogja megbánni!

11 megjegyzés:

  1. Én nem mertem nekiállni a BJ3-nak, amikor elolvastam, hogy miről szól, kiábrándultam. A bosszú Prádát visel kívánságlistás. A másik kettőt imádtam-imádom, a Gatsby tinikorom egyik nagy kedvence volt.
    Én most az Elfújta a szelet olvasom újra, és rájöttem, hogy még mindig ez a kedvenc könyvem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is az Elfújta a szél a kedvenc könyvem!=) Ezt is kötelező olvasmánnyá tenném, annyira, de annyira jó! Rajta van az ebookomon, szerintem én is újraolvasom hamarosan.

      Törlés
  2. Angol bölcsész szakon a Gatsby az egyik első kötelezőnk volt. :) Filmben nekem még mindig Robert Redford-dal az igazi. Öreg vagyok, hüppp... :( A Csillagainkban a hiba lesz a következő, amit elolvasok, -és a kényszerfolytatás-szagú Prada-t pedig kihagyom. Ahogy Moon Angel is írta, az Elfújta a szél az örök kedvenc, ó Scarlett és Rhett Butler a nagybetűs FÉRFI! :D Most a Vissza hozzád-ot olvasom Nicholas Sparks-tól, heteken belül jön a belőle készült film is, azt várom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A régi Gatsby-t nem láttam, de akkor megnézem mindenképp! Elfújta a szél úgy látom népszerű, nem véletlenül, én is imádom, Rhett Butler valóban a nagybetűs Férfi és Scarlett is az egyik legjobb női karakter, akiről valaha olvastam. Nicholas Sparks-tól még nem olvastam, de szeretnék, több filmet is láttam, ami az ő regénye alapján készült, és mind tetszett.=)

      Törlés
  3. a kezdpkép nagyon tuti :) és milyen igaz...akkor kell elkezdeni olvasni,amikor nem valami szuper az élet....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, pont ezért is tettem most ezt kezdőképnek, minden olyan könyv vagy könyvsorozat, ami nagy hatással volt rám (a Tűz és Jég dala AKA Trónok harca a legutóbb=) akkor talált rám, amikor épp nem történt semmi izgalmas velem... quando la vita non era un granché.=)

      Törlés
  4. A John Green könyvekért pacsi!:) A Csillagainkban a hiba nekem sem tetszett, az Alaskát sokkal korábban olvastam, és azt viszont nagyon-nagyon szerettem, azóta is szívesen gondolok rá. Emlékszem, akkor egyből életrajzokat akartam olvasni, azóta se lett belőle semmi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az Alaska nekem is sokkal jobban tetszett, nem is értem, miért pont a Csillagainkban a hiba lett ennyire felfújva. Fogok még olvasni John Greentől, az Alaska visszaadta a belé vetett hitemet.=D

      Törlés
  5. A bosszú Pradat visel-nek a végén csalódtam a leginkább...számomra elég furcsa egy befejezés volt de gondolom ízlések és pofonok:) az ötletedet a Gatsby kötelező olvasmánnyá való előléptetésére pedig nagyon is díjazom! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sejtettem, hogy a Gatsby-s ötletemmel nem leszek egyedül! nem nehéz, mégis érdekes és tanulságos regény, és élvezetesebb olvasni, mint sok más kötelezőt.=)

      Törlés
  6. De hidd el, a célközönség (aki az első részt a megjelenésekor olvasta, és akkor huszonévei elején járt) kiváncsi a Prada folytatására így babástul. Hisz velünk is telt az idő:-)

    VálaszTörlés