2014. augusztus 29., péntek

Miket olvastam mostanában? #6

Nagyon régen volt ilyen poszt, ennek az a magyarázata, hogy a nyár során simán olvastam egyszerre két-három könyvet, és nem egy tempóban haladtam velük, de végülis összevártam egy bejegyzésre való könyvadagot.


Lauren Weisenberg - Az ördög Pradát visel
Biztos vagyok benne, hogy mindenki ismeri a híres filmet, nyáron volt is az RTL Klubon. Nagyon szeretem a filmet, de csak idén tudtam meg, hogy eredetileg regényadaptáció, és folytatása is van. Az ördög Pradát visel a 2003-ban jelent meg, A bosszú Pradát visel pedig tavaly.
Az alaphelyzet ugyanaz, mint a filmben: Andy, a divat iránt abszolút nem érdeklődő, friss diplomás lány másodasszisztensi állást kap a Runway magazin főszerkesztőjénél. Az eseményeket Andy szemszögéből ismerjük meg, nekem úgy tűnt, a könyvben sokkal inkább elmerült a munkában és tűnt el a szerettei számára, a magánéletében zajló események pedig súlyosabbak, komolyabbak. A divat része aranyos flashback a kétezres évek elejére, sokunknak juttathatja eszébe a gyermek-vagy tinédzserkorát.
Összességében nagyon tetszett, szokás szerint a könyv jobban, de a film is szuper, aki már látta, olvassa el a könyvet mindenképp!


Vladimir Nabokov - Lolita
A szépirodalom nem kifejezetten az én műfajom, de az orosz szerzők művei általában tetszeni szoktak, tehát nagy reményekkel kezdtem el a Lolitát. (Kis csalás, Nabokov főleg Amerikában, angolul alkotott.) A történet a svájci származású férfi, Humbert Humbert visszaemlékezése. Tizenhárom éves korában volt egy vele egykorú szerelme, aki azonban meghalt tífuszban, de örökre nyomot hagyott benne oly módon, hogy azóta végzetes vonzalmat érez a 12-13 éves kislányok iránt (ő nimfácskának nevezik őket). Sikertelen házassága után az USA-ba vándorol, ahol egy kisvárosban szobát bérel Charlotte Haze-nél. Charlotte-nak van egy lánya, Dolores (vagyis Lolita), akit Humbert az első perctől kezdve magának akar. Charlotte beleszeret Humbertbe, össze is házasodnak, hogy Humbert minél több időt tölthessen Lolita társaságában, ám konkrét lépést nem tesz. Charlotte azonban autóbalesetet szenved, csak ketten maradnak, és elkezdődik forró autókázásuk keresztül-kasul az Államokban...
Előrebocsátom, aki szexjeleneteket várva veszi a kezébe a könyvet, csalódni fog. Szaftos szexért ott vannak a ponyvák, és ez távolról sem ponyva. Nem, a Lolita sokkal elvontabb, metaforikus, néhol nekem álomszerű, és sokszor nem válik el tisztán, mi a valóság, és mi Humbert képzeletének szüleménye. A szöveg stílusa és megfogalmazása nagyon költői, legelső szépiradolmnak egyáltalán nem ajánlom. Ugyanakkor gyönyörű, hátborzongató és különleges, ha valami nehezebbre, eltérőre a megszokottól vágytok, adjatok egy lehetőséget a Lolitának.

Monica Murphy - Second Chance Boyfriend
Magyarul olvastam, de a magyar cím szerintem bénán hangzik (Második esély pasi). A könyv folytatása a Heti csajnak (One Week Girlfriend). A történet néhány hónappal az előző könyv vége után kezdődik. Az alapkonfliktus marad, de válaszokat kapunk a levegőben lógó kérdésekre.
Néhány nap alatt elolvasható, könnyed regény, kellően kiszámítható, de nem annyira hogy ne legyen elég szép vagy izgalmas. Nagyon tetszik, hogy az írónő váltogatja a nézőpontokat, így mindkét főszereplőt kellően megismerjük, nem csak egy személyre koncentrálódik a cselekmény (egyébként én is szeretek így írni). Érdemes elolvasni, ha a Heti csaj tetszett!
Sőt, már megjelent a Három megszegett ígéret, picit más, de ugyanerre a sztorira épül, azt is el fogom olvasni.

Veronica Roth - A beavatott
A nagy sikerű, agyonhype-olt könyveket sokszor zsigerből ignorálom, de legalábbis csak azután olvasom el, miután lecseng kicsit az őrület. Valószínűleg azért, mert úgy érzem, nekem is "kötelező" szeretnem az adott művet, és nem akarok csalódni, ha esetleg mégsem talált be nálam. Szerencsére azért általában tetszeni szoktak az ilyesmik, ha végül rászánom magam az elolvasásukra, A beavatott is nagyon tetszett.
A történetet szerintem ismeritek, de nagy vonalakban annyi, hogy egy fiktív jövőben a társadalom csoportokra van osztva: Bátrak, Műveltek, Őszinték, Barátságosak, Önfeláldozók. Mindenki beleszületik egy csoportba, de tizenhat éves korában lehetősége van választani, hogy szeretne tovább élni. A történet középpontjában az Önfeláldozónak született Tris áll, aki a Bátrakat választja.
Hangulatában szerintem hasonlít Az Éhezők Viadalára, az eseménysor ahhoz hasonlóan meglepő és izgalmas, a vége még jobban felpörög, jó alapot biztosítva a folytatásnak.

Meg kell jegyeznem, hogy a héten be akartam fejezni A nagy Gatsby-t, de sajnos nem sikerült, nem igazán volt kapacitásom angolul olvasni (ezért inkább újrakezdtem a Királyok csatáját, mert miért ne), szóval ez majd a következő könyves posztban fog szerepelni. Ó és végre megvan a Bridget Jones 3., gőzerővel olvasom! Szeptemberben is fogok könyvekről írni.=)

4 megjegyzés:

  1. A Lolitáról a Stoker/Vonzások című film jutott eszembe.Javaslom nézz bele,ha szeretted a regényt ez is tetszeni fog. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi, utánanézek! a Lolita filmváltozatát is szeretném megnézni, állítólag nagyon jó =)

      Törlés
  2. Ajánlom A bosszú Pradat visel-t is! Nemrég olvastam ki és szerintem érdekes folytatása az előző könyvnek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nekem is megvan a folytatás, hamarosan el is kezdem szerintem =)

      Törlés