2014. augusztus 8., péntek

Back To School 1. - Otthoni rendszerezés

Mivel Amerikában sok helyen hozzánk képest korán, augusztus közepén kezdik a tanévet, Youtube-on is hamar megjelennek a back to school témájú videók. Sok ilyet láttam az utóbbi időben, a hatásukra meg mert időm mint a tenger én is nagy lelkesedéssel álltam neki felkészülni az új tanévre. Imádok írószereket vásárolni, új csecsebecséket az íróasztalomra, és ilyenkor a rendrakáshoz is sokkal több kedvem van. Azt gondoltam, néhány posztból álló sorozattal segítek Nektek felkészülni az új tanévre! Első körben végig dokumentáltam az íróasztalom és környékének rendbe tételét.

Az íróasztal... Egyszerű asztalom van, polcos szekrénnyel, és egy fiókkal. A szekrényben tárolom a mappákat (amik nálam a füzeteket helyettesítik), lapokat, iskolai papírokat, és a többi dolgot, amikre nincs szükség napi szinten, hogy az asztalon kéne lenniük. Sajnos sokszor simán bevágom a cuccokat a szekrénybe, így hamar elég nagy kupi szokott kialakulni. Idén feltett szándékom a folyamatos rendtartás a szekrényben, különben év végére megint így fog kinézni...



Ezt mind kiszórtam a padlóra...


A nagy halom papírt kiszortíroztam: ami még kell a következő tanévre, azt genothermbe tettem, ami nem, azt a szemétbe. Ezek a kidobandók...


A felső polcon vannak a mappák, illetve olyan régebbi füzetek, amikre idén szükség lesz az érettségi miatt. Van még itt üres mappa és genotherm is, a későbbi oldalak lefűzéséhez


Az alsó polcon vannak tantárgyak szerint rendezve a különféle témás lapok, fontos feladatlapok, jegyzetek (magyar és angol főleg), órai jegyzetelésre való lapok, nagy számológép, tolltartó, egy doboz színes ceruza, iskolai kis naptár, kisebb, tartalék jegyzettömbök.



Az íróasztal felületének kb. 2/3-a szabad, bőven van hely a laptopnak, könyveknek, jegyzeteknek, egyszóval a tanuláshoz szükséges dolgoknak, jobb oldalt pedig minden más található. Itt is hamar el szokott szabadulni a kupi, mindenképp szükség volt valamiféle rendszerezőre.


A kacatok tárolását kaspókkal oldottam meg. Nagyon szép kaspókat lehet kapni, de lehet, hogy otthon is találtok megfelelőt, én ezeket ajándékba kaptam cserepes virágokhoz. A nagyobb sárgában írószerek találhatóak, a bordóban minden más: cellux, pendrive, ragasztógyurma, rotringhegyek...


Az asztal mellett található komódon tárolom a tankönyveket, fém könyvtámaszok segítségével (Mömaxból vannak azt hiszem). Itt nincs előtte állapot, de tulajdonképpen ugyanazt csináltam, mint az íróasztalszekrény esetében: ami nem kell idén, azt archiváltam, ami kell, megtartottam, és előkerestem azokat a könyveket, amiket korábban használtam, de idén újra kell (matekkönyv, törikönyv, szöveggyűjtemény).


Most mindennek megvan a helye, a kihívás az, hogy fenn is tartsam ezt az állapotot. Visszarakni a cuccokat, ahova való, nem halmozni sehol a papírokat és egyebeket, és rendszeres lomtalanítás. Hátha a gimnázium hatodik évére sikerül.=D

2 megjegyzés:

  1. Én csak ezért sajnálom, hogy már kijártam a szakközépet. Semmi értelme új füzeteknek, ceruzáknak, semmi értelme órákat szórakoznom a rendszerezéssel, pedig hogy imádtam! Sok írószer maradt meg, amik jók lesznek egyetemre is, meg vettem három spirálfüzetet, hát ezen nincs mit rendszerezni. :D A lakásomban meg nem is lesz hol. De még így is hihetetlenül várom a Back To School posztokat. *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, egyetemen sokan írnak mindent egy füzetbe, az sem ritka, hogy valaki laptopot/tabletet használ az órán, ezeken tényleg nincs mit rendszerezni, maximum kidobálni a laptopról a felesleges fájlokat =D Örülök, hogy tetszett a poszt, ahogy időm engedi, jön a következő.=)

      Törlés