2014. június 23., hétfő

Turis zsákmány

A barátnőimmel rászoktunk a turizásra. Jó helyeken fillérekért lehet szép, különleges, divatos holmikat találni, bár tény, a műveletre hosszú időt kell rászánni, hogy mindent alaposan át tudjunk nézni. Sokszor vadiúj, címkés ruhákra is rá lehet bukkanni. Az utóbbi időben elég sokszor voltam turiban, és mivel régen volt haul poszt, ma meg is mutatom, miket sikerült vennem.

A kilós turikat sokan nem szeretik: ömleszve, nagyon alapszintű rendszer szerint vannak felaggatva a ruhák, sok türelem kell, hogy a rengeteg holmi között megtaláljuk a kincseket. Árban egyértelműen a kilós turi éri meg a legjobban, főleg most, nyári cuccoknál, amik nagyon könnyűek, más a helyzet persze a kabátokkal, blézerekkel. Nemrég az egyik barátnőm nevetséges 1500 forintért négy felsőt és két szoknyát vett, plázában ennyi pénzért egy darab egyszerű felsőt se nagyon kapni. Ezeket a ruhákat én is kilósban vettem.


Nagyon csinos, fehér csipkeruha, a szolid szabás miatt inkább alkalmi, főleg családi eseményekre vagy kiöltözős randira jó, de el tudom képzelni barna, fonott övvel és barna telitalpú szandállal bulizni is. Már van egy hasonló fekete csipkeruhám, de jól jött ez a fehér, mert nem olyan komoly, hanem inkább könnyedebb.



Teljesen véletlenül, fizetés előtt találtam ezt a lenvászon anyagú, hosszított inget, azonnal megtetszett, így elhoztam. Most egyszerű trikók fölé, sportcipőkhöz lehet hordani a tomboy stílus jegyében (ami egyre jobban tetszik), ősszel-télen csizmával vagy bakanccsal és csőfarmerrel, rétegezve is jól fog kinézni. A színe elég univerzális, bármilyen semleges, vagy földszínnel jól lehet párosítani.


Idén nagyon divatos a "tropic"-minta, pálmafák, élénk színek, satöbbi. Nem hordok sok színt, ezért örültem meg, hogy ez a felső ilyen vidám zöld. A szabása szuper, a felső rész szexi, de finomítja a hatást az alján a fodor. Házibulira vettem, úgy voltam vele, amennyibe került (250 Ft), akkor is megérte, ha valami baleset éri és egy használat után tönkremegy. Szerencsére nem így történt, szóval ezen a nyáron biztos sokat fogom hordani!

A darabos turiknál mindenképp pozitívum, hogy sokkal rendezettebbek, a ruhák jobb állapotúak és összességében, egy-két kivétellel eltekintve jobban is néznek ki (kilósban sokkal gyakoribbak a WTF-darabok, amiket poénból sem próbálnál fel). Hátrány viszont, hogy az áraik relatív magasak, itt inkább olyan holmikat érdemes venni, amik újonnan is drágábbak (kabát, blézer, ruha, nadrág). Ezt a ruhát egy kisebb darabos turiban vettem, és története van.

Az említett helyen ugyanis megláttam álmaim maxiruháját, de, mint ahogy a maxiruháknál nálam lenni szokott, az alja a földet söpörte. Az anyaga elég kényes volt, nem lehetett volna egykönnyen felhajtatni. Mivel a magasságom inkább a hobbitokéhoz, mint a tündékéhez hasonlatos, egy időre elment a kedvem a maxiruháktól, viszont, ha már ott voltam, mindenképp akartam venni magamnak valamit. Rátaláltam erre a színét tekintve nem túl nyárias, apró rózsás mintájú, térd fölé érő ruhára. Tipikusan az a darab, ami felvéve ezerszer jobban mutat. Nagyon szép a fodros díszítés, a minták, és elég jól variálható. Balerinacipővel aranyos, saruval és nagy táskával nyaralós, magas sarkúval és feltűnő ékszerekkel pedig buliba is simán viselhető.


Ti szoktatok turiban vásárolni?=)

3 megjegyzés:

  1. Az az ing nagyon tetszik!
    A hétfői outfitem volt "T-modelles", az ingruhámat (GAP) egy ötszázasért vettem kilós turiban, ugyanott kb ugyanennyiért a barna kistáskámat (új, címkés), a 3/4-es fekete cicanadrágom meg a széles, barna övem a Ruhagalériából van (Bp, Kálvin tér), mivel hűvös volt itt Londonban, a ruha alá becsempésztem egy fekete topot is, szintén kilós turiból való, fekete H&M. Egyedül a cipőm volt bolti, F&F balerina.
    Az eddigi legjobb szerzeményem egy olivazöld Prada kasmírpulcsi, kb 6-7 éve vettem 150 forintért, anyumék utcájában a sarkon volt egy turi, jóban voltunk a tulajjal, mindig szólt bálabontás előtt, hogy menjünk le.
    Londonban még nem találtam second hand shop-ot, de nagyon nincs is rá szükség, elég jó dolgokat lehet kapni fillérekért a Primarkban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól hangzik mind, király dolog a turi, na!=) Egyszer én is találtam címkés darabot, tökéletesen passzoló farmer rövidnadrágot talán 4-5 éve, és még mindig jó állapotban van.
      Igen, a Primark szerintem is jó hely, és ugyan sokan mondják, hogy a minősége nem az igazi, de nekem van néhány, több éves holmim is onnan, és a nagy részük olyan, mint új korában.

      Törlés
    2. Én viszonylag rendszeresen találok magamnak címkés darabokat a turikban. A Primark meg tesztelés alatt van éppen, sima pamutpólókban nyomulok, mert hát a ruhatáram nagyját el kellett ajándékoznom kiköltözés előtt :(

      Törlés