2014. január 12., vasárnap

Miket olvastam mostanában? #1

Régen nagyon-nagyon szerettem olvasni. Most is szeretek, de sokkal kevesebbet olvastam, mióta gimnáziumba járok. A Kindle azonban újból felkeltette az olvasás iránti érdeklődésemet, mostanában ismét sokat olvasok. Arra gondoltam, időről időre, mondjuk, havonta beszámolok ezekről a könyvekről.


J.R.R. Tolkien - A Hobbit
Azért kezdtem el, mert a film nagyon tetszett és kíváncsi voltam a könyvre. Nem csalódtam! Egyszerűen fantasztikus a világ, amit Tolkien megálmodott, időről időre örömmel veszek el benne. Sokkal könnyebb olvasmány, mint A Gyűrűk Ura, jobban pörög a történet. Hamar el lehet olvasni, szuperül van megírva, én nagyon szerettem.
A filmbe egyébként beleraktak néhány plusz szálat hogy minél hosszabbra lehessen nyújtani őket, ezeket ne keressétek a könyvben, de ha alapvetően rokonszenveztek ezzel a világgal, olvassátok el! Ha ti is úgy vagytok vele, mint én, hogy először filmen találkoztatok Középföldével, mindenképp A Hobbittal kezdjetek, utána jobban érthető és élvezhető a többi is. Télen úgyis olyan jó fantasyt olvasni...


Monica Murphy - Heti csaj
Könnyed-igénytelen, maximum néhány nap alatt elolvasható történet egy lelki sérült lányról és fiúról. Adott egy gazdag, nagyon szexi, egyetemista fiú és egy szegény lány, akit mindenki a város ribancának tart. A fiú egy nap megkeresi a lányt és háromezer dollárt kínál neki cserébe, ha hazamegy vele a hálaadási szünetben és eljátssza a barátnőjét. A lány belemegy a játékba, mert szüksége van a pénzre. Azonban a fiú családjában óriási feszültség lappang...
Tetszett, az igényesebb ponyvák közé tartozik, magával ragadó a sztori, jól átélhető, két nehezebb olvasmány között tökéletes kikapcsolódás. Szeretem az ilyen típusú regényeket is, szerintem nem ciki hasonlót olvasni, nem kell mindig szépirodalmat bújni.

Suzanne Collins - Az Éhezők Viadala
Karácsonyra kaptam a könyvet az egyik barátnőmtől, nagyon örültem neki, ugyanis régóta szerettem volna elolvasni, de valamiért mindig kimaradt. Akárcsak A Hobbitnál, ennél is előbb láttam a filmet, mint olvastam a könyvet. Bevallom őszintén, a film nekem annyira nem tetszett, pontosabban nem értettem a hype-ot körülötte. A könyvbe ezért picit szkeptikusan fogtam bele, de abszolút pozitív csalódás! Sokkal-sokkal jobb, mint a film, a szereplők érzései sokkal inkább átérezhetőek, a történetbe intenzívebben tudtam beleélni magam.

Suzanne Collins - Futótűz
Miután az első kötetet befejeztem, rögtön nekiálltam a másodiknak, annyira kíváncsi voltam a folytatásra. Ez volt tegnap délelőtt. Mára befejeztem. Egyszerűen imádtam, tegnap egész nap olvastam. Még fordulatosabb és mozgalmasabb az első résznél, jobban megismerjük Panemet, ezt a torz, diktatúrán alapuló államot. Alig várom, hogy az utolsó részt is elolvassam! A filmet sem láttam még, az egyik barátnőmmel ezer éve tervezzük, hogy elmegyünk megnézni, ezen a hétvégén pont ráértünk volna, erre levették műsorról. De ettől függetlenül megnézzük!=D Kíváncsi vagyok rá, a könyv alapján nagyon látványos adaptációra számítok.

A következő részben remélhetőleg már a kötelező olvasmányaim is szerepelni fognak, amik most egészen tetszenek.=)

Ti milyen könyveket olvastatok nemrég?

11 megjegyzés:

  1. Az Éhezők viadala trilógiát imádtam könyvben! :) A második rész szó szerint letehetetlen volt, bár a harmadik tetszett számomra a legkevésbé. :) A Hobbithoz pedig kedvet kaptam, hogy elolvassam, bár pont most kezdtem bele az Eragon sorozatba, de ezek után lehet ő lesz a következő! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, nekem is letehetetlen volt a második rész, kíváncsi vagyok a harmadikra, de addig nem kezdem el, míg nem haladok picit a kötelezőkkel.
      az Eragont a legjobb barátom nagyon szereti, nekem még nem jutott eszembe elolvasni, a következő fantasy sorozat a Trónok harca lesz, az összes rész várakozik már az ebookon.=)

      Törlés
    2. A Trónok harca is tervbe van véve, szerencsére most, hogy vége a vizsgaidőszaknak több időm van olvasni. De ahww annyi jó könyv van, amit el kéne olvasni! :D

      Törlés
  2. Én telefonon olvasom az Éhezők Viadalát...tegnap hajnalig olvastam az elsőt. Nem bírtam letenni. :)

    VálaszTörlés
  3. Én most a Partials-t olvasom ami szintén dísztópiás könyv, mint az Éhezők. Nagyon jó könyv, de ebben van a legbutább, legunszimpatikusabb főszereplő a világon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. rákerestem, izgalmasnak hangzik, felírtam a könyves listámra!=)

      Törlés
  4. A Hobbitot én is imádtam (nekem nyomtatott, illusztrált kiadásban van meg), pont emiatt volt csalódás a film, főleg a második rész, bár Szmógot (nem Szmaug) egészen jól eltalálták, és Bilbó is kicsit tökösebb a vásznon, mint a regényben, szóval azért akadtak jó részek, Legolasba meg amúgy szerelmes vagyok (a karakterbe, nem Orlando Bloom-ba), de azért naa, nemááár...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. aww, mennyire jó lehet az a kiadás!!=)
      haha ez a Szmaug nekem is bökte a csőrömet, főleg ugye, hogy a könyv magyar fordításában is Szmóg, fordítónak egyes... Legolast én is imádom (meg Orlando Bloomot is, pár kivétellel az összes filmjét láttam, a Tróját szó szerint kívülről tudom), nekem bejött a szerelmi szál, mondjuk én még kicsit küzdöttem volna érte.=)
      egyébként most olvasom A Gyűrű szövetségét, és tök jó érzés, mikor visszautalás van A Hobbitra és most tudom, mi mire vonatkozik, sokkal jobban tetszik így, mint 3 éve. lehet ehhez is meg kell érni...

      Törlés
  5. Én elolvastam az összes Trónok harcát, és azt kell mondjam, hogy az egyetlen eddigi olyan könyvélményem, ami jobb filmen. Annyira részletekben elvesző és vontatott, hogy szerintem kb nem is érdemes elolvasni. (persze én is azért olvastam őket, hogy megtudjam végre, mi lesz a történet vége... :D )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igazad van, egyszer már nekiugrottam, de időhiány miatt abbamaradt és tényleg nagyon részletes. azért megpróbálom újra.=)

      Törlés