2014. január 8., szerda

DIY ebook tartó

Mivel alapvetően szeretek DIY dolgokkal foglalkozni, szeretnék ennek a témának idén több figyelmet szentelni a blogon. Már csak azért is, hogy fejlődjek, mert sajnos nem vagyok túl ügyes, de remélem, ezek a posztok nem csak nektek adnak ötleteket, hanem én is egyre szebb holmikat tudok majd készíteni. Az idei első saját készítésű dolog egy tok a Kindle-nek.
Szükségem volt rá, hiszen anélkül nem szívesen teszem táskába. Rendelni azonban nem volt kedvem, mikor hamar meg tudom csinálni itthon! A bécsi karácsonyi vásárban láttam filcből készült tokokat, innen jött az alapötlet. Instagramon már mutattam a kész tokot, de szerettem volna egy külön posztot róla!


Hozzávalók:
barkácsfilc
tű, cérna, olló
gomb

Tutorialt nem készítettem, mert elég későn álltam neki és borzasztó képek készültek, de annyira egyszerű, hogy nem is kell.=)
  1. Először elkészítettem a szabásmintákat: lemértem az olvasót, rászámoltam a hosszra és a szélességre is néhány centit, ez az első lap. A hátlap magasabb, és szerkesztettem rá egy egyenlő szárú háromszöget, ezzel lehet lezárni a tokot.
  2. Ráfektettem a lapokat a filcre, körberajzoltam, majd kivágtam őket. A filc nagyon jó anyag, ugyanis nem foszlik, szabadon lehet vagdosni szegés nélkül. Hobbiboltban A4-es lapok formájában, sokféle színben kapható.
  3. Egymásra tettem a filclapokat, ellenőriztem, minden stimmel-e, majd kijelöltem a gomb helyét, felvarrtam, és kivágtam a gomblyukat. Szerintem a legjobb valami feltűnő, díszesebb gombot választani, nekem ez az óarany tetszett a legjobban, jól illik a sötétzöldhöz.
  4. Sima öltéssel összevarrtam a két oldalt.
És kész is! Picit nagyobb lett, mint terveztem, de semmi baj, teljesen jól használható, szép és puha.=) Természetesen nem csak ebookhoz, hanem bármilyen tablethez elkészíthető, ajándéknak sem utolsó!

3 megjegyzés:

  1. Szép lett! :) Bár én így biztos nem tenném be a táskámba, egy ilyen vékony filc szinte semmitől nem védi meg az olvasót, annál pedig drágább kincs, hogy csak úgy kitegyem bármi veszélynek is. Nekem meskás van, csodaszép, imádom, az textil és kicsit vastagabb, de abban sem merem hurcolni magammal a táskában a Kindlit, pedig az enyém PW, és az állítólag stabilabb a dupla rétegű képernyő miatt. Épp ezért gondolkozok rajta, hogy beszerzek egy jó kemény, biztonságos (még ha kevésbé dekoratív) tokot is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi!=) nekem azok a tokok tetszenek, amik könyvszerűen nyithatók, és fel tudod vele támasztani a Kindle-t. egy ilyen szuper lenne pl. asztalon olvasáshoz.=)

      Törlés
    2. Mindenképpen nézzetek szét ebay-en, szerintem nagyon szuper Kindle tokok vannak. Az eredeti Amazonost is másolják, szerintem remek minőségben. Nekem már nem Kindle-m van, és egyedül a remek tokok miatt sajnálom, hogy váltottam.:)
      Linkelek néhányat, mert szerintem vétek kihagyni.:D

      http://www.ebay.com/itm/New-ULTRA-SLIM-LEATHER-CASE-COVER-HARD-SHELL-for-FOR-Kindle-4-5-SP-Pen-/201013369946?pt=UK_iPad_Tablet_Cases_Covers_Keyboard_Folios&var=&hash=item2ecd549c5a

      nekem ilyenem volt feketében, mert amikor vettem, a feljebb linkelt még dupla annyiba került. erről biztosan állíthatom, h jó minőségű, és tökéletesen védi az olvasót:
      http://www.ebay.com/itm/For-Amazon-Kindle-4-ereader-6inch-Ultra-Slim-Folio-Leather-Case-Cover-Protective-/171095664513?pt=US_Tablet_eReader_Cases_Covers_Keyboard_Folios&var=&hash=item27d618a781

      beépített LED fénnyel:
      http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.XSlim+Leather+Case+Cover+With+Built-in+LED+Light+For+Kindle+4+%2F5&_nkw=Slim+Leather+Case+Cover+With+Built-in+LED+Light+For+Kindle+4+%2F5&_sacat=0&_from=R40

      paperwhite tokok:
      http://www.ebay.com/itm/Fashion-Flip-Slim-Magnetic-Smart-Leather-Case-Cover-for-Amazon-Kindle-Paperwhite-/181236871070?pt=US_Tablet_eReader_Cases_Covers_Keyboard_Folios&var=&hash=item2a328f2f9e

      http://www.ebay.com/itm/Ultra-Slim-Smart-PU-Leather-Case-Cover-for-Amazon-Kindle-Paperwhite-5-2nd-/190966744912?pt=UK_MobilePhones_MobilePhonesCasesPouches&var=&hash=item2c76814750

      csak példaként, de van belőlük annyi, mint a nyű.:) vegyetek helyettem is!:D

      Törlés