2013. december 21., szombat

Youtube ajánló - Slimani testvérek

Nemrég elkezdtem német vloggereket keresni a Youtube-on, egyértelműen nyelvgyakorlás céljából. Gondoltam, ha már angolból és olaszból milyen sokat segítettek a videók, valószínűleg a némettel is hasonlóan leszek. Végül úgy alakult, hogy a három alkotó, akiket leginkább nézek, testvérek.=)

Dounia, Lamiya és Sami Slimani gyakran egymás közreműködésével készítenek videókat, fashion-beauty-lifestyle témában. Nekem úgy tűnik, török vagy arab származásúak, a lányok nagyon szépek, Sami helyes és vicces, a blogjára is érdemes bekukkantani, mert csodásan öltözködik! Mindegyiküknél sok a vlogszerű videó, főzős videó, nagyon sokat beszélnek, ezért minden videó picit hosszabb a szokásosnál.

Mivel a német szerintem nagyon nehéz nyelv, úgy gondolom, érdemes egy biztos alap tudás, hogy el lehessen kezdeni a videókat. Beszélve főleg nehezen érteni (máig emlékszem, hogy Ingolstadtban az alapszókincsünk része lett a Wie, bitte?), szerencsére vissza lehet tekerni.=) A lányok sokféle témáról beszélnek a kifejezetten ilyen témájú videóikban, Dounia például legújabbja a céljairól, egyetemi tanulmányairól szól, Lamiyának pedig van egy olyanja, amiben a fogyásáról mesél. Ha épp tanultok valamilyen nyelvvizsga/érettségi témát a suliban vagy nyelvtanfolyamon, mindenképp nézzetek meg hozzá kapcsolódó videót, ha találtok a lányoknál, szórakoztatóbb, mint a könyvet magolni.=)
Azoknak is ajánlom a videókat, akik tanulnak németet, de nem szeretik - egy kedves lány vagy vicces fiú szájából, érdekes témák által közelebb kerülhet hozzátok a nyelv.

Dounia 



Lamiya



Sami

4 megjegyzés:

  1. Én nagyon szeretem daaruum videóit,őt lassan egy éve követem

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. rákerestem, feliratkoztam én is!=)

      Törlés
  2. jajj ez jól jött, köszi! :) én is már szeptemberben elkezdtem német blogokat és youtubeosokat követni, gyakorlás céljából. egyébként tényleg szuperek, az írott blog és a videók is. míg a videóknál a hallás után gyakorolok (ez nagyon hasznos, mielőtt kimentem volna semmit nem értettem meg hallás után, ha nem láttam leírva.. :D), írásban a nyelvtani összefüggéseket is örömmel fedezem fel.. és egyik esetében sem túl bonyolult a szókincs és a mondatszerkesztés, így élvezhető is :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. pont ezért kezdtem el én is, az ingolstadti nyelvi sokk után úgy éreztem, jó volt az a hét, de kell a további fejlődés. írott blogot eddig csak egyet követek, de lehet keresek még és ha találok jókat összegyűjtöm egy hasonló posztban.=)

      Törlés