2013. szeptember 3., kedd

Könyvajánló - Divatdiktátorok

Ezt a könyvet nagyon régóta szerettem volna elolvasni, de hónapokig nem volt kapható a boltokban, és az Ulpius honlapján is csak előjegyezhető volt. Csak augusztusban lehetett újra megvenni, akkor rögtön meg is rendeltem a boltba, és néhány napja végeztem vele. Fordulatos, érdekes, jól megírt történet!
Bővebb véleményért kattints a továbbra!


A történet elég összetett, úgyhogy nem is részletezem túlságosan, adott egy táskákat forgalmazó luxuscég, aminek tulajdonosa meghal, és népes családjából egy unokahúgára hagyja tekintélyes vagyona nagy részét, beleértve a céget is. Ezt a család többi tagja nehezményezi, megpróbálják kitúrni a lányt az örökségből. Az egész történet a cég és a család és ismerőseik élete körül forog.
Nagyon szeretem a felső tízezerről szóló "bennfentes" regényeket, érdekesnek találom őket. A regény által alapos bepillantást nyerünk a csillogó felszín alá, ahol az emberek nem bízhatnak meg egymásban, mindenki mindenkinek az ismerőse, és a külcsín határozza meg a hírnevet. A sokféle bonyodalmat, botrányt nehéz lenne felsorolni, tele van vele a könyv, gyakorlatilag erről szól. A magyar címet ezért csalókának találom, ez alapján divat szempontból sokkal "szakmázósabb" regényre számítottam (mint például az Őrült divatvilág), de sokkal inkább egy drámás stílusban írt, izgalmas történet. Az angol címe, ami Guility Pleasures sokkal jobban kifejezi a tartalmat. A divat ettől függetlenül nagy szerepet játszik benne, hiszen a cég is a divatiparban érdekelt, valamint az egyik főszereplő, Cassandra egy neves divatmagazin főszerkesztője, de kisebb mértékben, mint ahogy számítottam rá.
Ennek ellenére nagyon tetszett, a fordulatok szuperek és izgalmasak, ugyanakkor a drámázást nem viszik túlzásba. A karakterek nem mind nyerték el a tetszésem, Emma, a "jó" lány, aki céget örökli, például kifejezetten nem szimpatikus, a velejéig önző és céltudatos Cassandrát viszont nagyon szerettem. Az írónő stílusa is nagyon tetszik, utánanéztem, és a többi regénye is hasonló témájú, úgyhogy mindenképp fogok még tőle olvasni.

Ti olvastátok ezt a könyvet? Hogy tetszett?

2 megjegyzés:

  1. Hmm..van egy ugyan ilyen című film is, van a kettőnek köze egymáshoz? Amúgy egyből leszedtem a könyvet, hogy telefonon olvashassam :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Utánanéztem, nincs. Jó szórakozást a könyvhöz!=)

      Törlés