2013. augusztus 21., szerda

Back to School - Bevásárlás

Augusztus közepével megkezdődött a back to school szezon! Több posztot tervezek a témához kapcsolódóan, elsőként megmutatom, mivel készülök az új tanévre.
A héten voltunk megvenni a szükséges dolgokat az új tanévre. Érdekes látni, hogy ahogy telnek az évek, úgy kell egyre kevesebb holmi. Sikerült mindent beszerezni, még egy kis spirálfüzetre van szükségem a nem órai jegyzetekhez (lecke, tudnivalók, ilyesmik). Szinte minden a Müllerből van, de ezeket akármelyik hipermarketben vagy írószerboltban megtaláljátok.


Furcsa lehet, hogy nem füzeteket mutatok főleg, hanem lapcsomagokat (két vonalas és egy négyzetrácsos). Mivel tavaly megszakadtam a rengeteg füzettől, idénre új módszert találtam ki. Nevezetesen azt, hogy ezentúl lapokra fogok jegyzetelni, amiket itthon fogok lefűzőmappába rendszerezni, az iskolába pedig nejlontasakban fogom magammal vinni a szükséges jegyzeteket. Több szempontból is praktikus: a sok füzet foglalja a helyet, míg így csak egy-egy csomag négyzetrácsos és vonalas lapot kell a táskámban tartani, ha már egy anyagrészre nincs szükség, pihenhet otthon a mappában. Vannak olyan tárgyaim, amiknek teljesen felesleges külön füzetet fenntartani (bioszból tavaly félig töltöttem meg egy A5-ös nem spirál füzetet), illetve magyarból szokott előfordulni, hogy utólag illesztünk be a témához plusz információkat, ezt sokkal egyszerűbb lesz így megcsinálni, mint egy füzetben margóra írogatni vagy átláthatatlanul nyilazgatni.



A rendszerezéshez vettünk egy 10 darabból álló lefűzőmappa-csomagot, vékony, műanyag, színes darabok, oldalukon papírcsíkkal. Oda fogom írni a tantárgyak neveit. A képen van még egy csomag műanyag, öntapadós borító a könyveknek.


A matektanárom allerigás arra, ha valaki nem rendes füzetbe ír, úgyhogy egyedül matekra vettünk füzeteket, vékony, A4-es alakúakat. Szépeket választottam, hogy legalább valami kedvem legyen a tárgyhoz(előre látom, hogy nem lesz): naplementés-madaras, kínai témájú és Londonos. Az írólap pedig röpdolgozatokhoz van minden órára.


Még két apróság van hátra, két csomag rotringhegy, fogyóeszköz, illetve egy tömb öntapadós cédula, fontos dolgoknak, mini jegyzeteknek.

És igazából ennyi, minden másból nem szükséges újat venni, egyedül egy jegyzetfüzet és egy 15 centis vonalzó hiányzik, ugyanis utóbibból az összes itthon lévő elkopott már. Ha még kell valami, amit nem vettem, év elején úgyis kiderül.

Akik suliba mennek, megvan már minden az évkezdésre?

13 megjegyzés:

  1. Imádom az írószereket. Ha beszabadulok egy írószerboltba, több pénzt lennék képes otthagyni, mint egy drogériában vagy ruhaüzletben, szóval kerülnöm KELL ezeket a helyeket. Télen fogok államvizsgázni, más dolgom nem lesz ebben a félévben. A záróvizsga tételek számára vettem egy A4-es vonalas füzetet, aminek a borítója matyóhímzés mintás :) Szerintem nagyon aranyos :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én is nagyon szeretem az írószereket, főleg a jegyzetfüzeteket! ebből találtam néhányat itthon a lomtalanítás során, úgyhogy meg is van a leckefüzetem.=)

      Törlés
  2. Én is back to school időszakban vagyok, 7 év kihagyással ülök vissza az iskolapadba. A jegyzetlapos megoldás nem rossz, bár kicsit idegenkedem tőle, füzet-fanatikus vagyok, de lehet, hogy végül hasznosítom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. sok sikert az újrakezdéshez!=) a szép füzetekkel kenyérre lehet kenni, de még annál is jobban szeretem, ha nem szakad le a kezem/vállam a táskám súlyától.

      Törlés
  3. Én abszolút híve vagyok a jegyzetlapos megoldásnak. A fősuli alatt 2 fő szakom volt, emiatt rengeteg tantárgyam, sokkal egyszerűbb volt belevágni 10-15 lapot a táskába mint egy nap 6-7-8 füzettel plusz könyvekkel szaladgálni. Én azt csináltam, hogy minden jegyzetlapra ráírtam a dátumot, az első lapra a tantárgy nevét, megszámoztam a lapokat, ha vége volt az előadásnak félbehajtottam a lapokat és otthon ugyan olyan műanyag izébe tettem őket, mint amilyeneket te is vettél :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. pontosan ezért döntöttem én is emellett, egy nap 6-7 órám van, egyszerűen praktikusabbnak találtam. ilyen módszerrel tervezek én is dolgozni: számozás, tantárgy neve felső sorba, aztán indulhat az óra.=)

      Törlés
  4. Nagyon szeretek írószereket vásárolni, de az idő előrehaladtával tényleg egyre kevesebb dologra van szüksége az embernek! :) jegyzetlapos megoldást nagyon preferálom, mióta fősulis vagyok csak ezt a megoldást használom, sokkal egyszerűbb, s nem mellesleg nem szakadok meg nap közben a sok füzet miatt. :D A lapokat én is számozom, hogy még véletlenül se kutyuljam össze őket (hajlamos vagyok így is rá). :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát igen, a naaagy szeptemberi bevásárlás végül egy csomag lapra meg néhány új tollra redukálódik.=D igen, komoly súlytól szabadítanak meg a lapok, főleg, ha eleve nehéz könyvekkel jársz. itt jegyezném meg, hogy a fotópapírra nyomtatott könyv-munkafüzet páros emberiség elleni bűntett, nem csak dög nehéz, még írni se lehet rá (a toll percek alatt elmaszatolódik, a ceruzát lehetetlen kiradírozni, úgy bevésődik).

      Törlés
  5. Hetek óta ilyen vonalas lefűzős lapokat vadászok, de egyszerűen NINCS sehol!!! :( :D A Müllerben viszont még nem néztem. Én a szakdolgozatomat írom ilyenekre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor örülök, hogy segítettem a poszttal.=)

      Törlés
  6. Én is lapokra jegyzeteltem a gimiben, meg az egyetemen végig (nálunk amúgy a magyartanár ragaszkodott a füzethez, mert kb háromhavonta beszedte és átnézte, ebből volt pár kínos szituáció). Én nem külön lefűzőmappákat vettem, hanem egy nagy gyűrűset, a tantárgyak közé elválasztó lapokat raktam, szerintem az sokkal kényelmesebb, ha minden egy helyen van. A jegyzetlapokat egy vékony kis tokban vittem, aztán később vettem olyan spirálfüzetet, aminek a lapjait le lehet fűzni (perforáltak és ki is vannak lyukasztva).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A magyartanár nekünk félévente szed be füzetet, pontosabban a nyelvtant, mert nincs könyvünk és abban van minden anyag. De nyelvtanból amúgy is van egy "beadós" füzetem, amibe mindent bemásolok, ami kell, rendesen, mert mint írtam, elég sajátos stílusban kapjuk az anyagot, amit lehetetlen szépen vezetni egy füzetben.

      Törlés
  7. hát, én még nem jutottam el a bevásárlásig :D de a lefűzős dolog nagyon jó ötlet!!

    VálaszTörlés