2013. július 13., szombat

Milano - Como

Az utóbbi napokban zajlott az élet rendesen, úgyhogy a ma estét itthon töltöm, blogolással és olvasással. Ma Comóban voltunk kirándulni, erről hoztam főleg képeket, de mesélek a hét második feléről is.

Az iskola még mindig tetszik, értek mindent, amiről szó van, a témák pedig hasznosak az érettségire. A csoportban mindenki jól beszéli a nyelvet, emiatt szuperül tudunk haladni.
Sokat metrózom, vettem bérletet is, számolgattam, és jegyekre elköltenék annyit, amennyibe a bérlet kerül, és utóbbit sokkal egyszerűbb használni, mint minden utazás előtt a jegyvétellel szórakozni. A metró több szempontból is jobb, mint otthon, a legfontosabb, hogy van rendes lépcső! Halálosan félek a mozgólépcsőtől, úgyhogy ez nekem olyan, mint a megváltás. A közlekedés jól átlátható és gyors, az elején akadt néhány kisebb probléma, de már gyakorlottan eljutok A-ból B-be. Maga a bérlet is más, egy plasztikkártyát kapsz, aminek külön kiállítási díja van és igazolványkép kell hozzá. 4 évig érvényes a kártya, maga a bérlet azonban havi, "feltölteni" az automata segítségével lehet.
Tegnap egy nagyon szuper helyen voltunk este, olyasmi, mint Rómában a Spanyol lépcső. Egy antik oszlopos tér, ahol az emberek ülnek-állnak a földön, mindenki beszélget mindenkivel, szuper a hangulat, nem drága, és az "idegenvezetőnk", egy Milánóban élő magyar lány szerint a helyiek képesek hajnalig itt lenni. Csodálatos volt, tervezünk még egy estét ide, annál is inkább, mert nem messze tőle van egy palacsintázó.=)
A comói kirándulást már a hét eleje óta terveztük és nagyon megérte! Vonattal utaztunk reggel, egy óra alatt a városba értünk. Kicsit sétáltunk a tóparton, ittunk egy kávét, aztán a sikló közelében ebédeltünk, majd siklóval felmentünk a hegyre. Itt jó órát pihentünk, csodáltuk a kilátást, ami valóban gyönyörű! Miután lementünk, tettünk egy kört a városban, végül nagyon fáradtan, de szép nappal a hátunk mögött tértünk haza. Como helyes kis város, nagyon szép, hétvégére jó lehet kiugrani a városból, de Milánóban szívesebben élnék.

A képeket csütörtökön (első három), tegnap (negyedik) és ma készítettem.