2013. július 15., hétfő

Egy hete Milánóban

Tegnap volt egy hete, hogy megérkeztem, félelmetes, milyen gyorsan repül az idő! Ennek kapcsán mesélek arról, milyen itt az élet, egy hét után miket szűrtem le.
Ma délután meglátogattam a dómot
Gyorsan hozzászoktam a városi élethez. Első nap nagyon meleg volt a szobámban és a szembeszomszédok hajnali egyik üvöltették a tévét meg egymást, de kaptam egy ventillátort és már megszoktam a zajokat. A közlekedésben felvettem az olasz tempót, színtől függetlenül átmegyek a zebrán, ha épp nem jön semmi, metrózok, villamosozok, fülhallgatóval a fülemben sétálok (otthon ezt nem szoktam). Elég folyékonyan beszélek, eddig csak egyszer blokkoltam le, pont ma, mikor a Rinascentében voltam. A Rinascente egy hatalmas luxus department store, gyönyörű dolgokkal. Körülbelül úgy nézegettem körbe, mint egy éhező, ha kaját lát. Nagy csudáskodásomban leszólított egy eladósrác az egyik sminkes pultnál. Nagyjából sikerült eldadognom, hogy nem, Paolo, nem kérek segítséget, köszi, majd gyorsan és angolosan távoztam.=D De biztos visszamegyek még, mert láttam rengeteg sminkes pultot, és ha esetleg van valami promóció, ilyen vegyél X terméket/Y összegben bármit és kapsz egy sminket, arra lehet, hogy benevezek.

Felfedeztem pár dolgot, ami otthon más. Körülbelül az emberek felének van kutyája, de kisebb fajta. Ha megállsz a kutyáddal, mert mondjuk beszélgetsz egy ismerőssel, tuti, hogy legalább öten jönnek oda megsimogatni. Simán bemennek az üzletekbe kutyával, múltkor ha nem figyelek, lazán rálépek egynek a farkára a Zarában. Apropó, megállás! Teljesen normális, ha a Corso Venezián (nagyon zsúfolt utca) összetalálkozol valami régi ismerőssel, ott helyben leálltok beszélgetni a járda közepén. Az is rendben van, ha a főtereken teljesen random helyekre leülsz, a dóm alja mindig tele van. Nagyon sok a fekete árus, akik különféle cuccokat akarnak rád tukmálni, ez tengerpartokról ismerős lehet. A legbizarrabbat este, a dómnál láttam (mert igen, még akkor is vannak): spirál alakú, világító valami, amit fel tudsz lőni jó magasra, majd leesik.=D Azt figyeltem még meg, hogy minden pasi leplezetlenül megbámulja a nőket, otthon azért ez nem annyira jellemző. Sőt, van, hogy nem csak néznek, egyik este megyünk le a metróhoz, szembejön egy 18-19 éves srác, rámnéz, ilyet szól "Mamma Madonna!".=D Itt nincs olyan, hogy egy gombóc fagyi, minimum kettőt kell kifizetni (persze kérhetsz egyet is, de ugyanannyi, mint a kettő), és annál jobban jársz, minél több fagyit veszel. Ez nagyon tetszik.=D Még mindig nagyon sokan hordanak hamis designer táskát, de sokkal több eredeti is sétál az utakon. A népesség nagyon vegyes, sok arab, fekete, ázsiai és indián van, hogy a legfőbbeket említsem. Az olaszok minden nap buliznak. A minden napot szó szerint kell érteni. Első nap meglepődtem, hogy vasárnap este teli van a közeli báros utca, aztán az egyik lány mesélte, hogy szerda este tapasztalta ugyanezt, csütörtökön meg már mi is tartottunk egy night outot.=D Asszimilálódok rendesen.

Sokan mondják, hogy nem tetszik nekik, meg vannak szebb olasz városok is, ami való igaz, de nekem Milánó azonnali szerelem. Itt még a tömeget is képes vagyok elviselni. A közlekedés szuper, jól átlátható. Nagyon sok a park, ahova az emberek simán kijárnak napozni, futni vagy csak chillelni délutánonként. Imádom, hogy a csajok magassarkúban, csinosan felöltözve is motorral vagy bicajjal járnak. Imádom a csodálatos belvárost, a Duomo és a Galleria Vittorio Emanuele környékét, imádom a gyönyörű üzleteket, a Rinascentét, a klasszikus és modern bárokat, hogy lépten-nyomon utcazenészekbe botlok. A rendezettséget, a szépséget, a hangulatot.
Ugyanakkor vannak olyan dolgok is, amik nem az igaziak. Milánó elég drága város, ami nem csoda, hiszen északon vagyunk, nagyvárosban. Nagyon meleg van, a hatalmas épületek miatt még melegebbnek érződik a levegő és mindenhol nagy a tömeg, de ez szerintem minden nem tengerparti nagyvárosban hasonló.

Igazság szerint számomra sokkal több a pozitív, mint a negatív tulajdonság, tényleg nagyon szeretek itt lenni. Egy nap vissza fogok térni, de akkor már nem megyek haza három hét után.=)

4 megjegyzés:

  1. Igazán üdítő volt olvasni a posztot! Én magam még Győrben és Pesten is eltévedek, nem hogy egy idegen ország idegen városában.. :D :P Remélem nagyon jól érzed magad! Puszi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nekem csak a metrókijáratokkal van bajom, sose ott bukkanok fel ahol kéne.=D köszi, minden szuper amúgy, puszi!=)

      Törlés
  2. Az olaszok nagyon allatmaniasak. Es nagy pozitivum h kutyaval szinte minden helyre bemehetsz. Nekem ez pozitiv volt itt.
    A masik h az olaszok bulizosak talan annak is koszonheto h du szieszta van.igy este fele annyira sem vagy faradt mintha 12orat dolgoznal.:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is tetszik amúgy, csak kicsit meglepődtem, nem számítottam rá.=)

      Törlés