2013. június 7., péntek

Irány Milánó!

A 2008-as foci EB alapjaiban változtatott meg. Akkor szerettem bele az olasz nyelvbe, a kultúrába, az országba. Két évvel később elkezdhettem olaszul tanulni, elutaztunk néhány napra Nápolyba, és akkor elhatároztam, ebbe az országba még visszatérek. Először cserediákságra gondoltam, de ez több okból is kútba esett: egyrészt nagyon drága és macerás, másrészt semmi pénzért nem hagynám el az osztályomat. Ismerősön keresztül jutott el hozzám a külföldi nyári nyelvtanfolyam gondolata, amit minden szempontból sokkal kedvezőbbnek találtunk, de a dolog közel sem volt ilyen egyszerű...

Szóban forgó ismerősöm ugyanis Reggio di Calabriában volt, ez volt az első lehetőségem. Kedvező ár, kollégium, tengerpart, mi kell még? Probléma volt, hogy nincs közvetlen repülőjárat, mindenképp át kellett volna szállnom, amit nem szívesen vállaltam volna be. Plusz ott volt még a tengerparti bulik kísértése, és ismerem magam, tudom, hogy ilyen körülmények között nem sok tanulás lett volna.
Elkezdtem ilyen lehetőségek után kutatni, és rátaláltam egy budapesti olasz nyelviskolára, ahol szerveznek külföldi tanfolyamokat számtalan városba. A legfontosabb szempont a közvetlen repülőjárat volt a választásnál.

Rögtön Nápolyra gondoltam, mert nagyon tetszett, jártam már ott, közel a tenger, satöbbi. Aztán belegondoltam: egyedül 16 éves lányként Nápolyba, ami azért nem túl biztonságos város? Inkább nem.
A következő ötletem Róma volt, mondván, örök város, el kell menni egyszer, van elég nevezetesség, biztos nem unatkoznék. Erről a déli forróság miatt tettem le, tudom, hogy nem lennék képes olyan időben bármi érdemit csinálni azon kívül, hogy jeges italok mellett ücsörgök egy bárban és traccsolok az emberekkel.
C variáció, Pisa. Kicsi, nem veszek el, van repülőtér, közel a tenger, mennyire király már. Felmentünk a pesti irodába, azt mondták, majd akkor fixáljunk, ha már van repülőjegy. Mondtuk, jó, itthon nekiálltunk jegyet vadászni. És itt a bökkenő. A tanfolyamokon vasárnaponként változik a turnus, vasárnap kell érkezni, hétfő reggel kezdődik a suli és 2-3-4 héttel később (attól függ, hány hetes kurzusra mész), szombaton kell elhagyni a szállást. A Ryanair mikor indít járatokat Pisába? Nyilván csak hétfőn és pénteken. Más járatok is voltak, persze. Budapest-Köln-Pisa. Budapest-Düsseldorf-Pisa. Aranyárban. Úgy, hogy az egész napot utazással töltöm, átszállással, izgulással, megvan-e a csomag és hasonlók. Nem baj, van vonat is a világon, igaz, hogy 12 óra az út, de nem baj, mikor Londonba mentünk, akkor is ennyi volt és mégis itt vagyok. Na ja, a vonat mikor megy? Éjjel. A vonatozásról itt tettem le.
Ekkor már ott tartottunk, hogy keresünk valami olcsó hotelt, ahol elvagyok az alatt a pár nap alatt, mikor egy februári estén a jegyfoglaló oldalt nézegetve apukám megszólalt: "Kislányom, nem akarsz inkább Milánóba menni?" Mire én: "De, miért is ne?" Körülbelül két perc alatt átszerveztük a komplett nyári programomat, azon melegében megrendeltük a jegyet és napra pontosan egy hónap múlva utazom.=) Utólag visszagondolva fura, hogy nem jutott eszembe Milánó, mint lehetőség, pedig rajta van a "város bakancslistámon", ezért nagyon örülök, hogy végül így alakult!

Három hetes nyelvtanfolyamra megyek, napi négy órám lesz és családnál fogok lakni. Eredetileg úgynevezett diáklakásban laktam volna, ez gyakorlatilag albérlet, de mivel nem vagyok még 18, ezért maradt a család. Konrétan egy néni, szuper helyen: három percre a sulitól és néhány megállóra a belvárostól fogok lakni egy fagyizó fölött, ja, és idézem "the area is full of shops and boutiques". És internet is van (ez nem volt biztos). Csak nekem lett fenntartva.=D
Az elsődleges célom természetesen a tanulás, hiszen szeptemberben újabb osztályozó, decemberben nyelvvizsga, tavasszal pedig a tervek szerint emelt szintű érettségi. Ugyanakkor persze szeretnék látni minden nevezetességet, tobzódni a finom ételekben és megismerni új embereket. Nagyon kíváncsi vagyok, milyen országokból jönnek még a tanfolyamra! Az iskola is szervez szabadidős programokat, jelentkezésnél mondták, hogy mindenképp vegyek részt ilyeneken, és meg is fogadom a tanácsot, mert egyrészt nagyon jókat kínálnak, másrészt meg szuper csapatépítés.

Biztos vagyok benne, hogy érdekes és hasznos élményben lesz részem, az az ismerősöm, akit a bejegyzés elején említettem, azt mondta, életem egyik legjobb három hetének nézek elébe. Amióta  lefixáltuk, utazási lázban égek, táskákat méricskéltem, gondolatban összeválogattam, miket viszek, mostanában útikönyveket olvasok nyomtatott és digitális formában, hogy aztán az engem érdeklő információkat kiírhassam egy füzetbe. Ja, és szavakat tanulok ezerrel, hogy minél több témáról tudjak beszélgetni.
Persze van bennem némi egészséges félsz, ez az első utam külföldre egyedül. Már voltam hosszabb ideig távol, például a tavalyi londoni út alkalmával, de az mégis más, akkor csupa olyannal voltam körülvéve, akit legalább a suli folyosójáról ismerek. A szállásadómra nagyon kíváncsi vagyok, a londoninál csak  jobb lehet. Jó, ott igazából mi sem törekedtünk nagyon a kommunikációra, na de a "sziasztokéhesekvagytokittavacsora"párbeszédeknél azért többet szeretnék.=) A blogról: nagy valószínűséggel tudok majd posztolni, legalábbis fotónaplókat, ha találok valakit, aki készít rólam outfit képeket, akkor az is lesz, egy szó, mint száz, nem fogom hanyagolni a blogot.

Aki követ Instagramon és/vagy Twitteren az már tudta ugyan, de mindenképp szerettem volna erről egy posztot írni, mégiscsak elég nagy lépés az életemben, ami megérdemli az írásos megemlékezést.=) Tudjátok, hogy mindig arról írok, ami épp foglalkoztat, úgyhogy a későbbiekben számíthattok nyaralós, pakolós, inspirációs bejegyzésekre, hamarosan úgyis aktuális lesz.=)

11 megjegyzés:

  1. júliusban voltam Milánóban 2 éve...és horror meleg volt, úgyhogy ne számíts hűvös(ebb)re, csak mert északi város:)
    amúgy jól döntöttél, hogy nem Pisa, nekem az nagyon nem tetszett anno...
    Milanóban szuper aperitivok vannak, befizeted egy koktél árát, és kis falatkákat lehet enni, mi így kajáltunk:)bár, ha csak 16 éves vagy, nem tudom opció e, de egyszer kipróbálni - a belvárosban egy kanális mellett sorakoznak, tiszta tengerparti hangulata van, pedig tenger az itt nem lesz:)

    kötelező a mango és menta fagyi kipróbálása, azt az ízorgiát soha nem felejtem el...

    egyébként nagyon drága és sznob város, én kicsit feszélyezve éreztem magam végig emiatt, de nagyon élhető és tiszta, gyönyörű és nagy parkokkal...fillérekre leárazott KIKO lakkokkal minden utcasarkon:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy tudom, pont 16 a korhatár Olaszországban, szóval elvileg működik, gyakorlatilag meg majd meglátjuk, köszi a tippet.=)
      Imádom a fagyit, úgyhogy amibe belefutok, kipróbálok, de majd különösen figyelek ezekre, a menta úgyis a gyengém ízben-színben egyaránt.

      Törlés
  2. Szia!

    Zugolvaslak egy ideje, de most rámjött a kommentelhetnék.
    Én is tizenhat évesen jártam Milánóban (jó rég, ki se mondom, hány éve), igaz, csak egy hosszú hétvégére futotta (a keresztapám ott volt konferencián, és mivel Kínában él, évente csak egyszer, legfeljebb kétszer jön haza Magyarországra, így amikor Európában van, igyekszik úgy szervezni a dolgokat, hogy tudjunk találkozni), de HATALMAS élmény volt. Mindenképp menj fel a dóm tetejére, lehetőleg szép tiszta időben, mert olyankor látni az Alpok vonulatait. Shoppingoláshoz sok szeretettel ajánlom a la Rinascente-t, szuper hely, gyakorlatilag MINDENT (lakberendezési kellékektől a ruhákon és márkás kozmetikumokon át a pihepuha kasmírsálakig) megtalálsz ott.
    Érezd jól magad és vigyázz magadra!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Örülök a kommentnek, írj máskor is!=)
      Köszönöm az ajánlásokat, felírtam őket az ebből az alkalomból vezetett füzetben. Már van benne néhány múzeum, nevezetesség, mit vigyek magammal-lista...

      Törlés
    2. Feltétlenül írok még, csak éljem túl az utolsó vizsgát ;) Őszintén kíváncsi vagyok, merre mész majd, mit csinálsz, hogy fog tetszeni Milánó. Nekem sokkal élhetőbbnek és élvezhetőbbnek tűnt, mint mondjuk Velence, bár tegyük hozzá, hogy ott nyár közepén, negyven fokban voltunk, és leégett a fejbőröm (!) a választékom mentén. Meg kicsit zsúfolt is volt, nem is értem, hogy bírják az ottlakók elviselni a sok turistát.

      Törlés
  3. Ezek szerint már leérettségiztél olaszból középszinten? Hogy sikerült?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, csak rögtön emeltre szeretnék menni!=D De lehet, hogy elsőre a közepet csinálom csak és utána szintemelőzök.

      Törlés
  4. Szia! Mindenképp járd körbe a környéket, vonattal nagyon könnyen meg tudod közelíteni a főbb városokat. Én tegnap jöttem meg Padova-ból, most csak két hetet, de tavaly 3 hónapot laktam ott. Rengeteg helyen jártam: Verona, Bologna, Velence (kb. ötször), Elba, Ferrara, Vicenza, Jesolo stb. múlt héten visszamentem megint Velencébe és Rómában is voltam! Imádom Olaszországot! Használd ki a 3 hetet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! 3 hónap, az szuper! Tervben vannak ilyesmik, nekem Torino lenne a célom, remélem találok hozzá partnert.=D Meg a suli elvileg szervez Carrarába a tengerhez kirándulást, arra is szeretnék menni.

      Törlés
  5. úristen de szerencsés vagy! én 2007ben töltöttem ott több mint 1 hetet. eszméletlen volt! nekem főként strandolós, napozós nyaralás volt, de azért átmentünk Bolognába, Firenzébe, Modemába, Pármába! (a szállásunk Riminiben volt, kb. 2 percre a tengerparttól:P) fantasztikus volt! az az éjszakai pezsgés, nagyon kellemes meleg éjszakai időjárás!! az építészet... ételek! áá:D rágondolok és libabőrös leszek az emlékektől!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ez nagyon jól hangzik, biztosan szuper volt!=) már nagyon várom az utazást én is!

      Törlés