2013. június 24., hétfő

Airplane essentials - mit vigyek fel a repülőre?

Az utóbbi időben elmaradoztak a bejegyzések, ennek ihlethiány az oka, a nagy szünidei semmittevésben egyszerűen nem volt kedvem írni. Téma azonban akad bőven! Mivel két hét múlva már Milánóban leszek, egyértelműen e körül forognak legtöbbet a gondolataim. Képzeljétek, már nagyjából be is csomagoltam.=D Van az a véglet, aki még az indulás előtt sem tudja, mit vigyen, na én a másik vagyok, aki pontosan megtervezi, listát ír, hatszor ellenőriz, áthúz, majd tökéletes tartalmú bőrönddel ámde normális ruhák nélkül vészeli át az utazás előtti néhány napot.
Az elkövetkezendő bejegyzésekben alaposan körüljárom a repülővel való utazás témáját, ami sokatoknak hasznos lehet most nyáron.

A mai poszt apropóját Macbarbie07 videója adta:

Ugyan nem kifejezetten nyári videó, de kezdő repülőknek, mint én, hasznos. A szett, amit mutat, kényelmes, jó utazáshoz, annyi gond van vele, hogy a leggings nem nadrág, de a miben repüljünk egy következő bejegyzés témája.=)

A kézipoggyász mérete légitársaságonként változik. Ha fapadossal utazunk, akkor csak egy lehet belőle. Én egy "normál" légitársaság turistaosztályán fogok utazni, akár két csomagot is felvihetnék (ez egyébként azoknak nagyon hasznos, akik mondjuk hosszú hétvégére utaznak és nincs szükségük nagy bőröndre). Az egyik maximális mérete akkora lehet, mint a kisebb bőröndök, a másik pedig 40x30 centis, szóval átlag női táska, laptoptáska. Sokáig gondolkoztam, utazzak-e három csomaggal, de arra jutottam, nem lenne praktikus két bőrönddel meg egy nagy táskával szerencsétlenkedni a reptéri buszon, úgyhogy EZT a táskámat viszem. De mi kerüljön bele?

Pinteresten elég sok ilyen poszt van, íme néhány inspirációnak:




Visszatérve Bethany videójához, ő is jókat mond, bár én nem tennék enni-innivalót: ha nagyon nem bírnám az airline food-ot, akkor ennék előtte valamit a reptéren. Ha fapadossal mennék, lehet, hogy vizet azért vinnék, de egyébként inni lehet kérni a stewardesstől, a víz repülőn is vízízű.  A rágó nagyon jó annak, akinek pattogós a füle (jelen!), telefon fülessel szerintem sokaknak egyértelmű (csak repülős üzemmódra kell állítani), a kozmetikai cuccok meg abszolút ízlés dolga.

Az én ötleteim:

Minden, ami értékes.

Laptop, fényképezőgép, nemesfém ékszerek, bármi más, ami törékeny, drága és félted. Ez nem igényel túl sok magyarázatot, annyit tennék hozzá, hogy én a töltőket is felviszem, bezacskózva.


Utazáshoz szükséges papírok
Repülőjegy, biztosítás, kinyomtatott szállásfoglalás, igazolványok, ilyesmi. Fontos, hogy kéznél, biztos helyen legyenek, és főleg papír alapon (mondjuk keresnéd a címet a telefonodból, de lemerült).

Alap táskafelszerelés
Pénztárca, benne kápé és bankkártya egyaránt, telefon, zsepi, és bármi, ami nem folyadék (lentebb részletek), de a táskádban szokott lenni.

Kényelmi és szórakoztató eszközök
Még nyáron is érdemes plusz pulcsit, sálat és zoknit dobni a táskába, főleg, ha éjjel utazol. A pulcsit passzolom, blézerben megyek, mert az foglalja a legnagyobb helyet, de ha nem így lenne, akkor tuti kerülne egy kardigán a táskámba. Utazás alatt szuperül lehet olvasni, vihetsz magazint (a reptéren általában mesés a választék) vagy könyvet. Sokaknak van tabletje (ha nincs, az sem baj, nekem sincs és mégis élek =D), azon is lehet könyvet olvasni, sőt, ha bírja akksival, akár filmet nézni is.

Folyadékok
Csakis 1 liter űrtartalmú zacskóban, maximum 10 db egyenként 100 ml-es termék lehet. Hogy mi számít folyadéknak, ezer helyen kétezer információ olvasható, ami egyértelmű, hogy minden krém, gél, fújós dezodor, parfüm ide sorolható. A rúzsban és rúzs alakú ajakbalzsamban nem vagyok biztos, ha valaki tudja, ne tartsa magában.=) Szerintem én semmi ilyesmit nem fogok felvinni, maximum egy rúzst, a másfél órás utat túlélem ezek nélkül. Nem tartoznak ide a duty free shopban vásárolt termékek, ha ott veszel valamit, nyilván felviheted, de a blokkot és a kapott zacskót azért tartsd meg, hátha kérdezik.

Ha kiegészítenétek a listát, írjátok meg kommentben!

15 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem Macbarbie-t, nagyon jó poszt volt:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett!=) Nekem amúgy Bethany a kedvenc vloggerem, olyan jó fej és vicces!

      Törlés
  2. Én is a napokban láttam ezt a videót :)
    Sőt, amikor betévedtünk egy Samsonite outletbe, ott volt egy elkülönített szekció, amely a felvihető kézipoggyász méretű minibőröndöket rejtette - külön kiemelve magának a bőröndnek a súlyát is, tök jó! :)
    Pusza: Reni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez nagyon jó, habár a kézipoggyászt nem nagyon szokták méricskélni, de ez segít a csomagolásnál, mi az, ami még belefér. Amúgy nekem van egy ilyen minibőröndöm, Adidas, és azt szeretem benne, hogy mivel olyan az anyaga, mint egy sporttáskának, nagyon könnyű.=)

      Törlés
    2. Ezzel a kezipoggyaszt nem vizsgaljak dologgal vigyazz,mostansag erre utaznak!! Nehogy porulj jarj! Tele vannak a repterek poggyasz alaku ketrecekkel, ha abba befersz mehetsz, ha nem, fizess:/

      Törlés
    3. direkt úgy vettem táskát, hogy beleférjen a méréshatárba.=)

      Törlés
  3. Sziia! :)

    Rúzst nyugodtan vihetsz, legalábbis engem még sosem szedtek ki a tömegből, hogy dobjam ki! :) A vízzel viszont probléma lehet (sőt, ha viszel, lesz is), a security check-nél megállítanak és kidobatják veled, függetlenül attól, hogy bontatlan-e, vagy bontott. Viszont javaslom, hogy vigyél egy üres palackot, amit a beszálláskor a stewardessnek átadsz, ő pedig szívesen megtölti neked, amivel csak kéred (bár ez egy Milánóig tartó úton talán nem is nagyon szükséges, nekem a 8-12 órás utakon viszont életmentő, mert sajnos alvásidőben nem nagyon tologatják az innivalós kocsit, hogy szomjas-e valaki). :/ :D

    Amit még javasolok, az az, hogy rakj be pár ruhadarabot a poggyászba, mert ha ne adj' Isten máshová küldik a bőröndöd, akkor több napon keresztül (vagy rosszabb esetben akár az egész ottléted alatt) ruha nélkül maradsz.

    Amúgy nagyon jó, hogy megírtad ezt a posztot, én az első repülésem előtt keresgéltem ilyesmit, de használható infokat csak külföldi blogokon találtam!

    Jó utazást!!!! :)

    Andi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!=) Na akkor a rúzsomat nem féltem, bár most hogy írod, eszembe jutott, hogy mikor 3 éve Nápolyba mentünk, nekem is a zsebemben volt egy Labello mindenféle zacskó nélkül és észre sem vették. A palackos jó ötlet, köszi, végülis nekem meg a stewardessnek is egyszerűbb, ha egyszer megtölti és nem hívogatom ötpercenként hogy légyszi hozz már valamit. Ilyen szempontból egyébként szerencsés időpontban utazom, délután. A váltás ruhát olvastam néhány helyen már, de akkor tényleg rakok a táskámba néhány cuccot (és így a bőrönd is könnyebb lesz =D). Örülök, hogy hasznosnak találtad a posztot, pedig nem vagyok gyakorlott repülő, csak összeszedtem azokat, amiket hallottam és én fontosnak találok.=)

      Törlés
  4. Ennivalot nyugodtan vigyel, azzal nincs gond - a repteri arak lattan legkozelebb ugyis fogsz:) bar ha nem fapadossal mesz, kapsz szendvicset, kavet. Nekem a csucs a zacsko ropi volt amit kaja gyanant adtak:)) azert ez vicces volt

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyszer utaztam fapadossal, akkor lehetett venni magán a gépen kávét, rágcsát meg ilyesmit hát tényleg durva az ár.=) Nem tudom, szoktál-e Railjettel utazni, de ott is hasonló. Még nem ettem repülőn semmit, de ha nagyon rossz lesz, is kibírom nélküle, kb. másfél órát fogok utazni, legfeljebb majd ha bent a városban eszek valamit.

      Törlés
    2. Egy szendvics eletmento tud lenni, bar irod, h szerencses idopontban utazol. En alt hajnali jaratokkal szoktam, mindig ehen halom mire landolunk.
      Railjetezni szoktam - en is gyori vagyok - de meg soha nem vettem semmit. En amugy nagyon parazos vagyok, h tortenik vmi, igy viz es muzlu szelet mindig van nalam.

      Jo repulest, Milano kozel lesz :))

      Törlés
    3. igen, nagyon örülök, hogy sikerült kifognom ezt a járatot, a másik opció a hajnali hatos indulás lett volna, persze hogy a délutánt választottam, ha már volt miből.=D
      köszönöm szépen!=)

      Törlés
  5. Eljen a telefon:) bocsanat a felreutesekert

    VálaszTörlés
  6. uu ez egy szuper poszt! én is mindig azon gondolkodom a legtöbbet, hogy mi lenne a legkényelmesebb és legstílusosabb utazó cucc :)
    bekövettelek. ha gondolod nézz be hozzám és kövess te is.
    xoxo
    nessi
    www.ourdrug.blogspot.com

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm, örülök, hogy tetszett!=)

      Törlés