2013. május 22., szerda

Egy kis olvasnivaló - Elle, Cosmo, Glamour

Menthetetlen újságmániás vagyok, egyszerűen imádom a friss magazinok illatát, tapintását, a hangulatot, mikor lefekszem az ágyra olvasni őket... Habár rendszeresen egy magazint veszek, két-három havonta becsúszik egy Vogue vagy valami más is. Így történt múlt héten is, a szokásos Glamourom mellé vettem egy Elle-Cosmo párost: a júniusi Cosmóhoz egy májusi Elle volt csomagolva. Őket kíváncsiságból hoztam haza, Cosmót ezer éve nem vettem, illetve kíváncsi voltam, az Elle mennyire lett fogyasztható számomra. Véleményekért kattints a továbbra!


Glamour
All-time kedvenc és most sem lett elhibázva. A címlapon Olivia Wilde fesztiválos hangulatú outfitben és gyönyörű hajjal, ha egyszer megnövesztem (nem fogom), akkor ilyet szeretnék. A cikkek közül a kedvencem az app ajánlós volt, néhányat azonnal le is töltöttem. Ez hasznos lehet kezdő és haladó okostelefonosoknak is. A magazinban már nagyon nyár van, a divatanyagok közül a fürdőruhás tetszik a legjobban. Az utazós rovatot is mindig elolvasom, ebben a hónapban Madrid a téma, habár nem vagyok Spanyolország-mániás, de kedvem támadt egy hétvégéhez Madridban!

Elle
Habár az Elle nekem még mindig túl komoly, ez a szám egészen tetszett. Nem egy órán lapozgatós, cserébe elgondolkodtató cikkeket találunk benne. A címlapon Rihanna, vele hosszabb interjút olvashatunk. Az újság fő témája a nők, feminizmus és hasonlók. Nagyon tetszett az Örömlányok öröm nélkül című cikk és a Kendőt akarunk hordani!, ami egy új egyiptomi női tévécsatornáról szól. Mint külső szemlélő érdekel az arab világ, az ottani nők helyzete, az ilyen témájú írásokat mindig szívesen olvasom. A divatanyagok jók, összességében a magazin is korrekt, de nem érzem, hogy hozzám szólna, ezért jó darabig nem leszek rendszeres vevő.

Cosmopolitan
Anno azért tettem le a Cosmóról, mert hihetetlen gagyinak éreztem, most egy halvány reménysugár volt számomra, hogy Miranda Kerr van a címlapon. Van benne néhány jó cikk, például amikor nyolc pár meséli el, hogyan találkoztak, ezeket imádom, most úgyis nyaralok lélekben, elektronikus zenét hallgatok és csöpögősen romantikus regényt olvasok, tökéletesen beleillik a gondolataim közé. Egészen hasznos a napozásról szóló cikk, illetve Az eltűnt mobil nyomában is jó. A értékek védelme mindig fontos, de nyáron még jobban, jön a fesztiválszezon, nyaralás. A divatanyagok most nem találták el az ízlésemet. Napozáshoz vagy suli utáni lazításhoz elmegy, de egyébként még mindig nem egy nagy eresztés.

Ti milyen újságot olvastatok mostanában?

12 megjegyzés:

  1. nagyon jó hogy véleményt is mondtál :)
    Holnap venni akarok vmi újságot. Szerinted Glamour vagy Cosmopolitan legyen az? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Glamourt vettem meg :) Olyan jó hogy termékmintákat is adtak hozzá :))

      Törlés
  2. A Joy-t és a Cosmo-t egy kalap alá veszem, felépítésében is copy-paste a kettő. A Glamour is hasonló, mégis többnek, színvonalasabbnak érzem, ha leketyeg az előfizetésem a Glamourra, meg fogom újítani. Az Elle egy következő szint, én is a kezem ügyébe kaptam párszor és nem egy elsőre könnyen megemészthető dolog, mint az előbbiek :)
    Pusza: Reni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is ezt gondolom. Egyébként lehet, hogy jó 10 év múlva meg tetszeni fog az Elle.=) A Vogue-ban is hasonló mélységű cikkek vannak, de nem olyan töményen (főleg a sok reklám miatt), ezért számomra az emészthetőbb.

      Törlés
  3. Joy+Cosmo, 21 éves korom óta nem bírom a kezembe venni őket, egy egy netes cikk elolvasása után is úgy érzem zuhant az IQ-m miatta. A Glamourt vettem egy időben, de nekem túl feminista volt az egész, nem lett szimpatikus 1 év alatt sem. Az Elle volt a nagy "barátnőm" 25 éves koromig olvastam, a kiadóváltást nagyban megsínylette a minőség és bár van egy-két élvezhető cikk, sajnos már az sem a régi és nem éri meg pénzt áldozni rá. Az Elle Man ezzel szemben baromi jó, de az csak időszakos, a legutolsó 2 példányt iPaden lehetett elérni, nagyon innovatív és élvezhető volt női szemmel, ajánlom mindenkinek!! Vagyis őőő, +21es korosztálynak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. fú az Elle Mant mindig látom az újságosnál és bevallom őszintén eléggé érdekel a tartalma.=) úgy értem, a legtöbb férfiaknak szánt lap témáját könnyen el tudom képzelni: van a Playboy, CKM és társaik, vannak sportmagazinok, autós magazinok, egyéb tematikus újságok, és ránézésre tudom, mi van benne. az Elle Man viszont nem ilyen, nem jön a szemem elé a kép egy férfi divat-és életmódmagazinról. ugyanez a helyzet egyébként a L'Uomo Vogue-gal is, nem tudok a Vogue-ból férfiverziót elképzelni, a Vogue szerintem elég uniszex magazin.=)

      Törlés
    2. Nálam is hasonló szinten van a Cosmo, a Joy meg szerintem ennek a gagyi változata, a legtöbb cikket a német anyalapból veszik át - legalábbis amikor náluk gyakornokoskodtam, akkor még így volt. :) 18-20 éves koromban kezdtem Elle-t olvasni, nagyon szerettem, amikor még Vass Virág volt a főszerkesztő (sajnos az irodalmi munkássága elég kiábrándító). És mit szóltok a Marie Claire-hez vagy az Instyle-hoz? :)
      Az Elle Man tényleg jó, de nem tudom elképzelni, hogy egy férfit érdekelnek a cikkei, mintha nők szerkesztenék és írnák az egész újságot (valószínűleg így van).

      Törlés
    3. Elvileg a főszerkesztő egy férfi, a cikkek hangvétele is többnyire jó, nem a pletyka-vonalat képviselik elsősorban, informatívak. A divat rész is igényes, de pl a párom ha megtehetné se költene 300ezret egy öltönyre, pedig az elegáns vonalat képviseli :D :D A többi meg ilyen-olyan reklám, de így is negyed annyi van benne, mint a női verzióban.
      MArie Clairehez egyszer volt szerencsém az orvosi rendelőben, tisztán emlékszem rá, volt benne egy cikk a mellrákról, volt benne recept és egy körkép a budapesti játszóterekről és azok hiányosságairól, meg hogy nem eu szabvány. Nem érintett meg, sőt még túl sok is volt :D

      Törlés
    4. emlékszem, egyszer megvolt a Joyból a német és a magyar verzió is ugyanabból a számból. az egy dolog, hogy egy csomó cikk egyezett, de még a címlap is ugyanaz volt, szóval még így van.=)
      Instyle-t néha veszek, ha olyanom van, mert színvonalas és jó, ha még nem tetted, szerintem tegyél vele egy próbát.;)
      Marie Claire engem sem fogott meg, bár nem hiszem, hogy célcsoportja lennék a magazinnak. egyszer vettem talán és bevallom őszintén fogalmam sincs mi volt benne, egyedül egy 40-es, 50-es évek hangulatú fotósorozatra emlékszem.

      Törlés
  4. Nagyon tetszik az újságos bejegyzés ötlete, lesz még máskor is? :)

    Én régebben sok újságot "kipróbáltam"; volt Marie Clarie, Glamour, Cosmo, Instyle, Elle, néha Joy is... De egy idő után feltűnik, hogy eléggé ismétlik egymást (persze nem könnyű dolog havi X oldal érdekességgel előállni...). A Joy és a Cosmo elég felszínes, a Glamour is, de az valamivel jobb, mert ott például foglalkoznak a magyar divattervezőkkel/modellekkel, és szerveznek divateseményeket, nem csak az nyugati dolgokat majmolják. A MC régen jobb volt, mostanában eléggé ismétli önnmagát, de viszont igényes és nem felszínes. Szerintem Elle-t és Instyle-t érdemes venni (ha nem is havonta), számomra ők tartoznak az élvonalba. Van egy új "felfedezettem", a PS magazin, csak két számom van meg tőlük, de idáig tetszett, amit láttam. :) Viszont sajnos minden újságban rengeteg a reklám. :/

    K.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a hosszú véleményt és örülök, hogy tetszett a poszt!=)
      Igen, tervezek még ilyet máskorra is, főleg, ha épp többféle újságot veszek vagy valami érdekesebbel találkozom.

      Törlés