2013. április 17., szerda

Mit vegyek fel esküvőre?

Már a Glamour-napos posztban is említettem, hogy esküvőre megyünk nemsokára, és mivel közeledik a szezon, úgy gondoltam, hasznos lenne egy ilyen bejegyzés.

Esküvőre ruhát választani nem is olyan egyszerű, mint gondolnánk. A legfontosabb szempont, hogy a menyasszonyt nem szabad túlragyogni, ezért a csillogó, feltűnő ruhák kerülendők, ugyanakkor nyilván mindenki olyan ruhát szeretne, amiben teljesen önmaga. Amikre érdemes figyelni vásárlásnál:

  • A fazon. Ne legyen túl kivágott. Ez lehet, hogy csak az én vesszőparipám, ha nagyon kivágott felsőben/ruhában vagyok, az az érzésem, hogy mindeki engem néz  (tudom, hogy ez valószínűleg nincs így, de akkor is.=D), de ha például lesz templomi szertartás is, oda kifejezetten illetlenség mellkidobós ruhában menni. Találjuk meg azt a hosszúságot, amiben még nem feszengünk és jól áll.
  • Lehessen benne kényelmesen mozogni. Ha szeretnénk táncolni, semmiképp se válasszunk túl szűk darabot.
  • A szín. Mint tudjuk, a piros, a fehér és a fekete tiltólistás. Szerintem részleteiben megjelenhet, az én ruhámon is fehér a csipkedíszítés, de például egy fekete cipő is tökéletes, de az egész ruha ne legyen ilyen színű. A nude árnyalatokban nem voltam biztos, hogy lehet-e, ki is írtam egy kérdést  Twitterre ezzel kapcsolatban, Bogca azt írta, színes kiegészítőkkel mehet. Ő nyáron megy férjhez, úgyhogy adok a véleményére esküvő témában.=)
  • Kihasználhatóság. Amennyiben nem rendelkezünk feneketlen pénztárcával, érdemes úgy választani, hogy más alkalomra is felvehető legyen. Például egy korall csipkeruhát nyári buliban is lehet viselni.
  • Ahogy fentebb írtam, szerintem kerülendő minden, ami csillogó, túl feltűnő vagy nagyszabású. Ha alapból szeretjük is a feltűnést, egy napra hanyagoljuk, ez a menyasszonyé!
  • A cipősarok magassága. Akkora legyen, amivel még kényelmesen tudunk sétálni, táncolni. Továbbá ne esküvőre vegyünk fel először egy cipőt és mindig legyen nálunk ragtapasz!
  • Ha templomi szertartásra is megyünk, legyen nálunk blézer, könnyű horgolt kardigán vagy akár stóla.
Hirtelen ennyi jutott eszembe, jöhetnek a szettek! Négyet készítettem, nagyjából egy stílusban mozognak.

Summer colors

Nyári színek és virágminta, a tökéletes esküvői páros. A ruha szabása nem sablonos, könnyű az anyaga, a hangsúlyos kiegészítők feldobják a szettet.

Green party

A zöld színt sokan haljamosak elfelejteni, pedig szerintem csodaszép. Az amúgy univerzális szabású ruhát nagy gyöngynyakékkel és csipkedíszítésű táskával tettem elegánssá, a csíkos cipővel modernné. Egy pasztell blézer pedig jól jön, ha hűvösebbre fordul az idő.

Brocade dreams

Ezt a szettet azoknak ajánlom, akik nagyon elegáns esküvőre hivatalosak, egy kerti szertartáshoz furcsán hatna a brokátminta. Rózsaszín cipővel lazíthatunk a szetten.

Pastels&nude

Ha a metálszíneket esküvőre is szeretnénk vinni, egy box clutch tökéletes megoldás hozzá. A mentakék ruhához tökéletesen mennek a barnás, aranyló árnyalatok. Mivel a táska nem szokványos darab, csak fülbevalót és gyűrűt adtam hozzá.

Ti mit vennétek fel esküvőre?

10 megjegyzés:

  1. Az első szett a kedvencem! Már régen voltam esküvőn, de akkor fahéjbarna ruhát vettem fel púderrózsaszín cipővel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jól hangzik! a legutóbbi esküvőn én sötétkékben voltam fekete és arany kiegészítőkkel, őszi esküvő volt.=)

      Törlés
  2. mindegyik csodálatos:)
    De elmennék már egy jó lagziba!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm!=) jaj, én már nagyon várom.=)

      Törlés
  3. én júniusban megyek esküvőre és már megvettem a tökéletes ruhát. sztem iszonyat jó beleszerettem a mintájába.
    http://www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/product/us/en/zara-nam-S2013/358031/1117066/LONG+CROSSOVER+JAPANESE+PRINT+DRESS
    ( A modellen borzalmasan áll, viszont felvéve isteni :) )
    és ezzel a cipővel és fekete box clutchal veszem fel
    http://www.ebay.co.uk/itm/Zara-Black-Suede-High-Heel-Sparkly-Swarovski-Ankle-Thin-Strap-Sandals-UK-6-BNWOB-/221184274216?nma=true&si=7b278YisOOWPBxkL4uZQa3nlXIY%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557


    persze kell valami stóla vagy blézer a ruha fölé templomba :) alig várom :D nagyon rég voltam esküvőn :) azért lehetek valószínű ennyire besózva :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nagyon szép ez a ruha!=) a maxiruhákról nem is írtam, pedig nagyon jó választás esküvőre, ha nem lennék ilyen alacsony, én is azt választottam volna.
      nem csodálom, hogy be vagy sózva, én két éve voltam utoljára esküvőn, de én is alig várom.=D

      Törlés
  4. Ezt a bejegyzésedet kötelezővé tenném a fiatal lányoknak, akik elmennek ruhakölcsönzőbe mindenféle habos vattacukor ruhákért amit aztán valamilyen rémséges szaténboleroval vesznek fel.
    Ezek a szettek tökéletes példái annak, hogyan lehetünk néhány kulcsdarabbal nőiesek egy esküvőn, anélkül hogy túlragyognánk a menyasszonyt. A kedvenceim egyértelműen a hegyesorrú cipők a képekről :) Remélem majd beszámolsz az esküvőről és megmutatod hogy viselted az új ruhát :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszönöm a dicséretet, nagyon jól esik!=) igen, azok a tipikus koktélruhák, amiket esküvőre fel szoktak venni, szerintem is szörnyűek, mint szabás, mind szín, mind anyag tekintetében. habos-babos ruha egy esetben elfogadható vendégként, ha tíz éven aluli koszorúslány vagy. persze, mesélek majd róla, outfittel meg néhány képpel, már nagyon várom.=)

      Törlés
  5. szépen össze lettek válogatva szettek :)
    Mindennel egyet is értek, bár manapság sok menyasszony nem is fehéret vesz fel, meg a menyecskeruha sem piros (én pl bordót szeretnék majd!), de azért maradjunk a hagyományoknál.
    Én tavaly nyáron voltam esküvőn utoljűra, de az nem volt akkora nagy buli, nem szeretem az ilyen elegáns-puccos esküvőket. Egy sötétkék, ujjatlan csipkeruhát vettem föl, krémszínű masnis derékövvel, krémszínű cipővel és táskával, semmi extra, de azért egy ilyen esküvőn különösen illik csinosnak lenni a sok burzsoá között :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen, a piros tiltását szerintem simán el lehetne törölni, a legutóbbi esküvőn, ahol voltam, a menyasszony pisztáciazöld ruhát viselt menyecskeruhaként. a szetted szuperül hangzik, imádom a csipkét.=)

      Törlés