2013. március 30., szombat

Vörös áfonyás-túrós kalács

Az idei karácsonyi Dr. Oetker receptfüzetben találtam ezt a kalácsot, és mivel karácsonykor sikere volt, húsvétra is megsütöttem. A kelt tésztáktól mindenki óvakodik, pedig szerintem nem nehezek, főleg, ha valaki géppel dagaszt, csak hosszú időt vesz igénybe a kelesztés miatt. Szerintem érdemes belevágni, a kalácsot, kakaós, fahéjas csigát, fánkot mindenki szereti.

Hozzávalók:
100 ml tej
450 g búzaliszt
1 tasak instant élesztő
80 g porcukor
1 tasak vaníliás cukor
1 csapott teáskanál só
250 g túró
1 tojés
100 g aszalt vörös áfonya


Elkészítés:

  1. A tepsit sütőpapírral kibéleljük.
  2. A tejet felmelegítjük. A lisztet az élesztővel elkeverjük, az áfonya kivételével hozzáadjuk a többi összetevőt és sima tésztává dagasztjuk. Hozzágyúrjuk a vörös áfonyát is.
  3. A tésztát letakarjuk és meleg helyen duplájára kelesztjük. A sütőt most érdemes előmelegíteni, amíg a tészta kel, a sütő is felmelegszik. 180-200 fokot állítsunk be.
  4. A tésztát enyhén lisztezett munkafelületen újra átgyúrjuk, hosszú hengert formázunk belőle. A hengert 16 egyenlő darabra vágjuk (nekem most kevesebb lett), kissé megnyújtjuk őket.
  5. Néhány cipót a tepsi közepébe helyezünk, ezekhez tapasztjuk a többit. Eredetileg fenyőfát kéne alkotnia, én ilyen koszorúszerűt csináltam, úgy éreztem, ez jobban illik az alkalomhoz.
  6. A kalácsot tejjel megkenjük és 15 perc alatt készre sütjük.
  7. Kihűtve tálaljuk.
Reggelire, tízóraira, uzsonnára tökéletes. Nem kell szeletelni, mindenki magának tör le egy darab cipót. Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése