2013. március 24., vasárnap

Recept vasárnapra - mogyorós batyu

A blogon talán említettem párszor, hogy nagyon szeretek sütni. Szívesen kísérletezek új süteményekkel, sok receptkönyvünk van, illetve szoktam netről is újakat gyűjteni. Régóta szeretnék sütis posztokat a blogra vasárnaponként, de valahogy mindig elmaradt a kivitelezés. De most végre megvalósult, és ha szeretnétek, lesz több is!

A mogyorós batyu receptje egy régebbi Dr. Oetker karácsonyi receptfüzetből van. Gyűjtöm ezeket a füzeteket, minden karácsonykor az újból választok süteményt, ami pedig beválik, azt többször is elkészítem. Az apropó a századik németóra, holnap ünnepeljük sütievéssel. Remélem, tetszeni fog a csoportnak!=)


Hozzávalók:
Tészta:
250 g búzaliszt
1 csapott teáskanál sütőpor
50 g porcukor
1 takas vaníliás cukor
2 evőkanál rum (én aromával csináltam)
1 tojássárgája
100 g lágy vaj vagy margarin
5 evőkanál hideg víz
Töltelék:
50 lágy vaj vagy margarin
100 szeletelt mogyoróbél
50 g porcukor
1 tojásfehérje

Elkészítés

  1. Egy tepsit kibélelünk sütőpapírral, a sütőt előmelegítjük 200 fokra.
  2. 2 púpozott evőkanál mogyorót félreteszük, a töltelék többi hozzávalóját összekeverjük egységes masszává. A mogyorót érdemes előtte egy kicsit megpirítani, sokkal finomabb ízű lesz.
  3. A lisztet a sütőporral egy keverőedénybe szitáljuk. Hozzáadjuk a többi összetevőt és sima tésztát készítünk. Használhatunk robotgépet, én a gyúrt tésztákat jobban szeretem kézzel csinálni.
  4. A tésztát enyhén lisztezett munkalapon kb. 2 mm vékony négyszögletű formára nyújtjuk, 5x5 cm-es négyzeteket vágunk ki belőle. Minden négyzet közepére cseresznyenagyságú tölteléket teszünk. Háromszög alakú batyukat készítünk belőlük, a széleket összeragasztjuk
  5. A batyukat a tepsibe tesszük, kicsit megkenjük vízzel és megszórjuk mogyoróval.
  6. Kb. 18-20 percig sütjük a süteményt.
  7. Kihűtve fogyasztható.
Az eredmény finom, kellően omlós sütemény, főleg a mogyoró íze dominál benne. Ideális azoknak, akik nem szeretik a túl édes sütiket, illetve akik szeretnek hosszabban bíbelődni az elkészítéssel. Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése