2013. február 1., péntek

Carrie Diaries - Első benyomás

Sok ideig rebesgették, hogy készül sorozat a Carrie naplója című könyvből, ami Carrie Bradshaw Szex és New York előtti életét mutatja be, pontosabban a gimnáziumi életét és a New Yorkba kerülését. Január közepén kezdték el a sorozatot, ami pont az internethiányunkra esett, plusz időm sem nagyon volt, de ma délután végre megnéztem az első részt, és mivel számomra a Gossip Girl funkcióját fogja betölteni, úgy gondoltam, megér egy bejegyzést is!=)

A történet 1984-ben kezdődik, ekkor Carrie 17 éves, a gimnázium harmadik osztályát kezdi egy connecticuti kisvárosban, és a nyáron veszítette el az anyukáját, aki rákban halt meg. Hogy kicsit felrázza a gyászból, az apja gyakornoki állást szerez neki Manhattanben, egy ügyvédi irodában. Már Carrie első New York-i útja egy kalanddal kezdődik, de természetesen az iskolában is zajlik az élet, ugyanis nemcsak a barátaival történtek dolgok a nyáron, hanem egy új srác is érkezik a suliba (és persze a tinifilm-klisé gonosz csajok triója sem maradhat ki). Az első részről ennyi elég is, nem akarom lelőni a poénokat, ha valaki még nem látta.


Az első benyomásom ez volt: "Jaj de jó, végre valami szokatlan és új!" Miért is? Nagyon szerettem a Gossip Girl-t, sokszor elképzeltem egyedül vagy barátnőkkel, milyen lenne, ha mi életünk is olyan lenne, mint a sorozatban, de mindig zavart, hogy nagyon fantáziavilág számomra. Na nem mintha ez annyival reálisabb lenne, de jó érzés végre valami olyat nézni, amiben nem nyomkodják percenként a legújabb iPhone-t és nem az internet köré épül az egész. A 80-as évek téma eleve ad egy kellemes bájt a sorozatnak, úgymint mai szemmel hóbortos ruhák és főleg sminkek, csodaszép autók, tégla nagyságú vezetékes telefonon való beszélgetés, és így tovább. Apropó ruhák! Szerintem szuperül lehet inspirálódni a sorozatból (Macbarbie07 készített is egy ilyen videót), Carrie fekete tűsarkúját azonnal kérem a szekrényembe, és engem azonnal megihletett, a hétvégén fel is megyek turkálni egyet a padlásra.

A történet is jó, persze az első részbe jó sok mindent belezsúfoltak, hogy az ember biztosan kíváncsi legyen a másodikra, de ez már csak ilyen.=) Vannak ugyan egyértelmű szálak, de a mellékszereplők fonala is érdekesnek tűnik. Az új sráccal mondjuk nálam nem találtak be, nem esetem a szőke, inkább egy szexi dél-amerikai bevándorlót kérek.;) Nagyon tetszettek azok a hangalámondásos részek, amikor Carrie gondolatait halljuk, ezzel gondolom próbálnak kicsit rájátszani az eredeti sorozatra, akárcsak az utolsó naplóírós jelenettel, de ezzel ki is fújt, szerencsére nem egy Szex és New York tiniverzió akar lenni. Más téma, más célcsoport, más sorozat, ez így van jól.

Összességében nagyon tetszett, de ez szerintem látszik is.=) Tökéletes guility pleasure  lusta estékre, délutánokra. Remélem, hogy az egész sorozat ilyen jó, vagy még jobb lesz. Este meg is nézem a következő részt!

Ti láttátok már? Mit gondoltok?

5 megjegyzés:

  1. Wtf? Carrie-t és az anyukáját az apja elhagyta mikor öt éves volt, azóta nem is hallott róla. Na ezért nem tudnám nézni, annyiszor láttam már a sorozatot hogy jobban tudok minden részletet mint akik írták. :D

    VálaszTörlés
  2. Nekem is az a bajom, ami Boginak! Nem tudják az alkotok akik a SATC "előzményéről" készítenek sorozatot, hogy a főszereplő apja elhagyta őket?????!!Kissé gáz! Ettől függetlenül én nézem, hátha bedobják hogy ez a csávó valójában "csak" a nevelőapja Carrienek :DD

    VálaszTörlés
  3. Hú, tényleg, igazatok van! A sorozat alapjául szolgáló könyvet nem olvastam, ha abban is így van, akkor az még gázabb (valaki esetleg felvilágosítást tudna adni), de ha nem, akkor szerintem azért, mert akiknek ez szól, vagyis az én generációm nem nagyon látta a SATC-t. Én speciel láttam, meg pár barátnőm is, de nagyon sokan nem, és lehet, a készítők azt gondolták, akkor mindegy.
    B Nixon, ez nem rossz felvetés, simán el tudom képzelni, hogy egyszer bedobják.=D

    VálaszTörlés
  4. Arról már nem is beszélve hogy Carrie 25 évesen költözött New Yorkba, szóval ez a 17 évesen Manhattanben melózás már csak emiatt is sántít.

    De igazad van, nyilván nem az én generációmnak készült az egész, csak azért maradhatnának már kicsit jobban hűek az "eredetihez".

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés