2012. november 2., péntek

Télikabátkörkép

Ahogy hűvösebbre fordul az idő, úgy válik aktuálisabbá a télikabátkérdés. Vannak darabok, amiknél elsősorban nem a divatot, hanem a funkciót érdemes nézni, a télikabát ilyen: melegnek, kellő hosszúságúnak kell lennie, hogy biztosan ne fázz benne. Érdemes időtálló darabot vásárolni, és időt nem sajnálni az igazi keresésére. Ehhez adok most tippeket lelőhelyekkel, típusokra bontva.

1. Tollkabát
A leginkább funkcióközpontú télikabát, ami vízlepergető anyagból készült, vastag béléssel, amiben a legnagyobb zimankót is túl lehet élni. Ezt mondjuk pont nem szeretem, de tény, hogy praktikus, nekem is van egy, akkor szoktam felvenni, ha nagyon muszáj, szóval ha extra hideg van. Ha ilyet választotok, nézzétek meg jól az anyagát, ne legyen túl fényes, de ne is szívja be a vizet, kényelmes legyen, és legyen a derekán valami öv: ez azért fontos, mert a pufi forma könnyen Michelin-babává változtathat. Legalább csípőig, de maximum térd fölé érjen, így csinos marad az összhatás.

Zara

Zara
Asos

Mango

H&M

2. Szövetkabát
Sok olyan szövetkabátot lehet kapni már, ami gyapjúból készült és bélelt, ezek tökéletesek télre, mert elegánsak, divatosak, habár nem vízlepergetősek. Én imádom, három is van, és ha elég vastag az anyag, nem is ázik át. Az üzletek tele vannak velük, a fast fashion boltoktól kezdve a kis butikokig tényleg mindenhol lehet kapni. A hossz itt mindegy, akárcsak a fazon: A vonal, karcsúsított, egyenes vonalú, akármi. Lehet variálni a gallérral, ami érdekessé teszi a kabátot. Ha hétköznapokra tollkabátot is választunk, egy szövetkabát kötelező darab alkalmakra: vacsorázni, színházba, vagy bárhova, ami megköveteli az elegáns megjelenést. Mivel az ilyen helyekre sokszor télen is ruhát, szoknyát veszünk, érdemes földig érőt választani.

H&M

H&M
Zara

Zara

Zara
Zara
Asos
Asos

Asos

Asos
3. Bőrdzseki és kombinált kabát
Egy bélelt bőrdzsekit lehet télen is hordani, habár nagy hátránya, hogy rövid, és nem védi megfelelően a derekat. Idén viszont divatba jöttek a bőrujjú szövetkabátok, és fordítottjuk, a bőrelejű szövetkabátok. Szerintem nagyon különleges, szép darabok, de nem tudni meddig maradnak divatban. Akkor érdemes ilyet venni, ha az alapdarabok már megvannak, és szeretnéd feldobni a kabáttáradat.
Zara

Zara
Mango
 4. Parka
Tavasszal jött divatba ez a laza, katonás stílusú vászonkabát, akkor még bélés nélkül. Az őrület megmaradt, és kijöttek a bélelt verziók. Ez is inkább praktikus, mint szép szerintem, magamon nem tudnám elképzelni, mert túl sportos, viszont másokon tetszik. A trend szerint fel lehet venni magassarkúval, csajos darabokkal is, annak, aki szereti a különböző stílusok párosítását, kötelező darab! A legjobb az olívazöld, akár szőrmével bélelt csuklyával.
Zara

H&M
Mango

Mivel a télikabát hosszú idejű befektetés, érdemes pénzt szánni a jobb minőségre. Színek: akár tetszik, akár nem, ha csak egy-két kabátot hordhatsz a télen, érdemes a semleges és természetes színeknél maradni. Nekem a két hétköznapi kabátom csokibarna és szürke kockás, az alkalmi fekete, a tollkabát pedig bézs. Ha színeset szeretnétek, én a pirosat ajánlom (piros szövetkabát, jajj...), az olívazöldet (parka, tollkabát), sötétkék (bármelyik típus), de lehet élénkkék is (szintén szövet), vagy burgundi, mélyzöld.

Ti már megtaláltátok a tökéletes télikabátot, vagy még keresitek az igazit?
Bye-bye!

4 megjegyzés:

  1. Én már megtaláltam a tökéletes kabátos, sőt nem is egyet :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. én is, de a bőrujjú burgundi még azért elférne!=D

      Törlés
  2. Asos sötétkék és a piros kabát <3

    VálaszTörlés