2012. október 2., kedd

Tetoválás - igen vagy nem?

A legtöbb ember fejében szerintem, akár csak kósza gondolat formájában is, de megfordul, hogy csináltasson tetoválást. Sokan meg is teszik, sokan nem, van, aki szinte gyűjti őket, akinek csak néhány van, akinek nincs, és aki elítéli. Ha szép a kivitelezés, szép és egyedi a minta, ismertetőjegy is lehet belőle, sőt, igazából lehet, hogy valakinek csak sokadszorra fog feltűnni.

A tetoválás szuper önkifejező eszköz, sokan azonban azért nem vállalják be, mert a társadalmi megítélésnél igenis fontos egy tetoválás megléte vagy nemléte. Egy barátnőm a Mekiben dolgozik, és mesélte, hogy a munkatársának csuklóvédőben kell dolgoznia, mert mindkettőn van tetoválás. Vezető pozicíóba pedig egy látható helyen lévő minta, felirat súlyos mínuszpont. Mit lehet tenni tehát, ha tetoválást szeretnénk?

Először is, megfontolni, hogy tényleg kell-e, vagy ez csak divathóbort. Ha valóban szeretnénk, el tudjuk viselni a fájdalmat, a gyógyulási folyamatot, akkor mehet. Érdemes tudatosítani, hogy egy tetoválás nem egy érdekes, szokatlan smink, amit nedves törlőkendővel bármikor le lehet törölni. Ez bizony egész életre szól, így ha akár egy pici kétség is merül fel (hogy fog ez kinézni 30-40-x év múlva és társai), akkor is gondoljuk át, mennyire fontos nekünk az adott motívum.
És akkor a következő kérdés, mi legyen az a tetoválás? A tetoválásnak egyedinek kell lennie, legyen ez minta, felirat vagy akármi. Az épp felkapott divatminták, mint infinity jel és young, love felirat, meg freedom szálló madarakkal, sablonfeliratok kerülendők, ugyanis a legtöbb esetben nincs jelentésük. A tetoválásnak kell valami jelentés, számodra fontos dolog, emlék, dátum, érzés, satöbbi, nem elég az, hogy tetszik. A mindenféle jelentés nélkül felvarrt dolgoknak semmi értelme szerintem.
A hova kérdés már abszolút egyéni döntés, fájdalomküszöb vagy épp szükségesség alapján. Érdemes előre gondolkozni, és valamennyire elrejthető helyre csináltatni, ha olyan pályára készülünk, vagy már azon vagyunk.

Nekem az esetek többségében tetszenek a tetoválások, ha illik a viselőjéhez, kicsi a minta és szép a kivitelezés. Egyáltalán nem tartom elítélendő dolognak, jó érzés lehet a szép, új tetoválást viselni, majd esetleg soksok év múlva mosolyogva ránézni, hogy igen, mennyire jó volt fiatalnak lenni, mennyi emlékem van, ami ehhez a kis mintához kötődik. Nekem lesz-e tetoválásom? Ingadozok, de szerintem egyszer biztosan. A fájdalomtól nem félek, ha havonta elviselem egy nyikkanás nélkül a kozmetikai kezeléseket tűvel és minden finomsággal, kibírom ezt is. Mindenképp elrejthető helyre készülne (valószínűleg lapockára), mert ki tudja, mire ez megvalósul, hogy áll az életem, mit fogok dolgozni, és ez nekem nagyon fontos, ha esetleg hátrányba kerülök, akkor ne emiatt. És hogy mit varratnék magamra? Egy szó. Nyolc betű. Rajtam kívül fél Olaszországgal közös érzelem. Szerintem kitaláltátok, Juventus.=) Azért, mert a kedvenc csapat jó esetben nem olyan dolog, amit váltogatsz, és én biztosan nem fogom. Mert ezt nem bánnám meg, és eddig az évek által megszépített és alapból szép emlékeim vannak, és lesznek is. És mert ha elvonatkoztatunk a focitól, akkor latinul ez azt jelenti, fiatalság. Nekem tetszenek a forever young-os minták is, de túl tucatok, ez viszont egyedibb, plusz rögtön senki nem asszociálna a Juventus feliratról a fiatalságra, és ez tetszik.=)
Persze ezek még messzi-távoli tervek, előbb azért érettségizek meg elkezdem az egyetemet, aztán bővebben tárgyalok magammal a témáról.

Ti hogy álltok a tetoválásokkal?
Bye-bye!

17 megjegyzés:

  1. mániákus gyűjtögetőjük vagyok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tök jó! eddig milyenek vannak, ha meg szabad kérdezni?=)

      Törlés
  2. Nekem tervben van egy fehér tetoválás a csuklóm belső felére. Pont a láthatóség miatt szeretnék fehéret, az nem annyira szembetűnő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a fehérek nagyon szépek, plusz praktikusak is a láthatóság miatt.=)

      Törlés
  3. pont szombaton csináltattam meg az első tetoválásomat.. de nem az utolsót!:D egyszerűen imádom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. na, az jó! sokan mondják, hogy az első után nehéz leállni.=D

      Törlés
  4. A sminktetkot favorizalom,nekem szemkontur van,nagyon Jo döntès volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ha szépen van megcsinálva, praktikus tud lenni, igen.

      Törlés
  5. Én bejelentettem a családomnak, h a 18. születésnapomra a bal csuklómra akarok cseresznyét. - mivel óvodában az volt a jelem :)
    Majd a tarkómra szeretnék egy tengerkék pillangót - számomra az a szabadságot fogja jelenteni :)
    És mivel ott van nekem az egyetlen kisöcsikém, elterveztem h a jobb karomra fogok egy idézetet csináltatni, mégpedig: "Nem kell egyedül élned a világon, hisz ott van a testvéred"
    Eddig ez a 3 van tervben, és egyáltalán nem fogok félni a fájdalomtól, mivel ahogy te is írtad, ha tényleg megakarjuk csináltatni, nem foglalkozunk akkor, hogy mennyire fog fájni :))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ezek nagyon jó ötletek, a cseresznye a legjobb szerintem.=)

      Törlés
  6. Én karácsony után szántam rá végre magam, egy pici szív van a bal csuklómon. Már tervezem a kövit. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. de jó, csuklón olyan jól néz ki szerintem a tetoválás, meg ujjon is (csak állítólag pont ott a legfájdalmasabb)

      Törlés
  7. Nekem egy teljes hátas főnixmadaram van, édesapám emlékére.
    Most karácsonykor indulok neki a jobb és bal oldalamnak is: jobb oldalon egy 40x20cm-es vízöntő csaj lesz, festményszerűen, mivel a csillagjegyem is ez, bal oldalon pedig a nem hall nem lát nem beszél majom trió ugyan csak 40x20cm-es, a bordáim vonalában. Tervezem továbbá Jack Nicholson portréját a Stephen King: Ragyogás c. filmjéből vett egyik jelenet alapján a jobb combomra. A többi még csak ötlet szinten működik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szép tervek, a vízöntős tetszik nekem a legjobban!=)

      Törlés
  8. egy fiú barátomnak(akit már nem egyszer említettem itt Juventussal kapcsolatban:D) a jobb vádlián a Juventus logója(remélem így hívják ezeket:D) van felvarrva. nem tudom, nekem akkor inkább már a felirat amit te is szeretnél:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szerintem fiún jól néz ki a címer (majdnem eltaláltad =D), de lányon már nem. eleve egy nagyobb, bonyolultabb mintát tudni kell viselni, lányoknak még inkább, és én nem tudnám, meg a felirat jobban is tetszene magamon.=)

      Törlés
  9. Nekem nincs és még eddig nem is tudnám elképzelni magamon. De mikor mást látok akkor csak ámulatba esek, hogy milyen szép is, mert tényleg szépek! Csak valahogy még nem fogót meg annyira, hogy ilyenbe belevágjak.

    VálaszTörlés