2012. október 4., csütörtök

Szépségdélután - mert mindenki megérdemli!

Vannak napok, alkalmak, amik megkívánják a hosszas készülődést. Ez lehet randi, ünnepnap, vagy egyszerűen egy buli a barátokkal. Nekem holnap ez utóbbi lesz terítéken, és mivel imádok aprólékosan készülődni minden alkalomra, természetesen most sem fogom kihagyni a húszperces kádban ázást és a sorozat közbeni körömlakkozást. Arra gondoltam, megosztom Veletek az ilyen alkalmakra szánt rutinomat kedvcsinálóként, mert mindenki megérdemel egy délutánt, amikor csak magával törődik!

Mikor érdemes megcsinálni? A fent említett fontos események előtt mondhatni kötelező (ha valaha engem randizni fognak vinni, szerintem egész nap készülődni fogok programtól függetlenül), de nem tartom elképzelhetetlennek, hogy egy random péntek estén csináld végig, csak mert olyan kedved van. Nem utolsósorban jó lazítás egy zsúfolt hét után. Csapjunk is a közepébe!
A fürdéssel szeretek kezdeni, méghozzá kádban. Egyszerűen utálok zuhanyozni, csak akkor szoktam, ha reggel futok, vagy nincs más lehetőség. Londonban mondjuk 10 napig zuhanyoztam, mert a tranziton csak az volt, idegenek kádjába meg azért mégsem fekszik be az ember. Gondolhatjátok, mekkora élvezet volt nekem, hogy mikor hazaértem, teleengedtem a kádat forró vízzel meg habfürdővel, és csak feküdtem benne... Mehet a kádba fürdőolaj, fürdőgolyó, habfürdő, különlegesebb illatú szappan vagy tusfürdő, ami csak tetszik, ami ellazít, megnyugtat. Fel lehet tenni relaxációs zenét, lehet gyújtani illatos gyertyát, tényleg csak a fantázia szab határt annak, hogy wellness részleggé alakítsuk a fürdőszobát. A kádban fekvés jó lehetőség az olvasásra, legyen ez valami jó regény, vagy női magazin. A fürdést bővítsük ki: radírozás, szőrtelenítés, luffa szivacsos dörzsölés, ilyesmik.

Ha már bent vagyok a kádban, a hajamat is megmosom, mosás után pedig mehet rá a pakolás, és csak utána a balzsam. Én tejproteines pakolást használok balzsamként, ekkor csak pár percre hagyom fent, pakolásként lehet ez 20-30 is
Amíg hat a pakolás, bekenem magam testápolóval, hintőporral - hol mi szükséges.=) A testápoló lehet megint különleges illatú, mint a fürdéshez használt termékek. Jön az arctisztítás: állapottól függően radírozás,  pakolás, és a műveletet tápláló krémmel lehet befejezni, vagy ha a rituálé után elmész, olyannal, ami jó sminkalap.
Ekkorra biztosan hatott a hajpakolás, ezért lemosom, ápoló olajat teszek a hajvégekre (ez persze függ a haj állapotáról), és beszárítom. Az én hajam igényli a mindennapos formázást és a beszárítást, de ha a tiétek nem, és van rá idő, hagyjátok a levegőn megszáradni a hajat.

A fürdőszobai rész kész, jöhet a manikűr-pedikűr! Alapos lemosás, reszelés-formázás, körömfestés - ezalatt szuperül lehet sorozatot nézni, ráadásul, ha egy negyven perces elején elkezdem, tökéletesre szárad a lakk a végére, és jó esetben nem nyúlkálok bele.
Ha "csak úgy" csináltuk a programot, akkor zárjuk filmmel, sorozattal vagy könyvvel és teával. Ha viszont azért, mert különleges alkalomra készülünk, jöhet a smink! Szakítsunk rá elég időt, és ne a szokásos rutint végezzük el, vessünk be új technikákat, színeket! Szeretek ilyenkor Youtube videó alapján sminkelni, hétköznap reggel erre úgysincs idő, és ezek a lányok olyan jó bulisminkeket készítenek! A sminkkel jó félórát el lehet szórakozni, de ne sajnáljuk rá az időt, megéri!
Sminkelés után szoktam felvenni a végleges ruhámat, ami ki van készítve, vagy ha mégsem, akkor a kádban kitalálom. Szóval, felöltözés, ha szükséges, még igazítás a hajon (vasalás, sütés, fonás, kinek mi tetszik), ékszerek, kiegészítők, parfüm, és... Ready to go!

Ti szoktatok ilyen nagy lélegzetű relax-szépségdélutánt tartani? Hogyan?=)
Bye-bye!

5 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. tök jó!=) ahogy jön a tél, úgy fogok egyre több ilyet csinálni.

      Törlés
  2. jajj:D a végén 3x is újraolvastam ezt a mondatot: "Sminkelés után szoktam felvenni a végleges ruhámat, ami ki van készítve, vagy ha mégsem, akkor a kádban kitalálom." kádban találom-nak olvastam és nem bírtam rájönni, hogy mivan??? hogy kerül a vizes kádba? mi? :DDD egyébként tetszett a poszt:) sajnos mostanában alig van időm magamra, nagyon jó lenne már egy ilyen nap

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jaj ezen nagyot nevettem!=DDDD én is olyan viccesekre szoktam a dolgokat félreolvasni!

      Törlés

  3. Nagyon jó bejegyzés, és igazad van! És hogy egyre gyorsabban közeleg a tél, mindig jól esik a hideg után venni egy forró fürdőt… Nálam van, mikor elfajul és kádban töltök 1-2 órát: D

    VálaszTörlés