2012. szeptember 16., vasárnap

Nyelvtanulás a divat segítségével?

Az a nagy helyzet, hogy a nyáron sikeresen elfelejtettem németül. Mivel a sorozatokat angolul nézem, és a sporthíreket olaszul olvasom, gyakorlatilag két hónapig nem használtam a nyelvet, ami hiba, mert a suliban meg kéne, és tavasszal érettségizni akarok. Mit tesz ilyenkor egy fashionista? Megveszi az októberi német Vogue-ot.
Instagram filter, német Vogue és Vogue Business
Szerencsére itthon is van lehetőségünk külföldi magazinokat vásárolni, legyen szó Elle-ről, Vogue-ról vagy éppen Glamourról. A nagyobb újságárusoknál kell őket keresni, én Relay-be szoktam járni, mert ez van a sulihoz közel. Lehet kapni amerikai, brit és német Vogue-ot is, én németet és britet szoktam venni.


Legjobban úgy lehet nyelvet gyakorolni, tanulni, ha nem tűnik tanulásnak, ha valami téged érdeklő dolog által teszed, és észrevétlenül fogsz fejlődni. Ilyen a feliratos filmek nézése (angoltudásom 60%-át így szereztem), vagy az idegen nyelven olvasás. A Vogue-ot erre használom, azon kívül persze, hogy gyönyörködök a képekben.=) A benne található cikkek nem könnyű olvasmányok, tömények és hosszúak, de megéri, mert tényleg tartalmasak. (Szerintem azért, mert a készítők feltételezik, hogy a réteg, aki veszi, képes megérteni a nem szokásos magazinszövegeket is). Viszont ez annyiban hátrány, hogy sok lehet az ismeretlen szó. Hogyan érdemes tehát olvasni? Egy rövidebb írást, mint például a főszerkesztő levelét, le lehet fordítani szóról szóra. A nagyobbakkal viszont lehet szelektálni, kulcsszavakat vagy igéket kiszótárazni, mert az egész legalább 2 óra lenne, ha sok az ismeretlen szó. Azokat egyébként érdemes egy füzetbe gyűjteni, vagy a fordítást magát leírni, nekem legalábbis így jobban megragadnak az újdonságok.

Ó, és a legfontosabb: milyen újságot érdemes venni nyelvtanulási célból? Kezdő-középhaladó szintnek valami könnyebbet, például Glamour, Instyle, a Vogue pedig a középhaladó-haladó szintnek való szerintem, de igazából ízlés dolga. Én imádok ilyen módon gyakorolni, ráadásul egy külföldi magazin nekem tovább kitart, de ezzel talán nem vagyok egyedül. Az olvasás-szótárazás kombinációval észrevétlenül lehet gyakorolni ÖSD nyelvvizsgára (legalábbis német újságnál=D), ugye ott lehet szótárt használni, de persze nincs idő mindent kiszótárazni. Ezzel a módszerrel viszont meg lehet tanulni megtalálni a lényeget, kulcsszavakat a szövegben.

Ti szoktatok külföldi magazinokat venni?
 

P.S: Nem a témába vág, de már én is fent vagyok az Instagramon, instapolka néven megtalálhattok!=)

5 megjegyzés:

  1. Én nem szoktam magazinokat venni, viszont nagyon megérzem az angoltudásomon a sok sorozatot és filmet, amiket megnéztem, valamint sok külföldi blogot is olvasok angolul. 12 éve tanulok németet, 4 éve angolt, mégis jobban és könnyebben szólalok meg angolul, jobban megértek szövegeket, mert a németet csak órán használom, az angol viszont napi szinten előkerül valamilyen formában nyáron is, szünetekben is, szóval tényleg sokat számítanak az ilyesfajta gyakorlások. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ugyanez!!! angolul sokkal könnyebben beszélek, előbb jutnak eszembe angolul a szavak, mint németül. ezért is kéne németül olvasnom, hogy azért azt is használjam.=)

      Törlés
  2. Német könyvhöz nekem sincs sokszor kedvem, de egy újsághoz igen. :) Ami nekem bevált tartalmilag és nyelvezetileg, az a Myself, végre egy újság, amiben nem csak reklámok vannak. :)Ajánlom még a Heute-t is, ezt alkalmazásként is le tudod tölteni, mivel egy Blikk-szintű lapról van szó, rövid cikkek vannak benne, de sok területről (főleg osztrák témákat boncolgat). Nekem sokat segítenek a német szótár-alkalmazások is, most a kinti fősulin azt csinálom, ha valamit nagyon nem értek, csak bepötyögöm és jó esetben ott is van a jelentés. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jaj, köszönöm a tippet, mindenképp megnézem ezt az alkalmazást! a szótáralkalmazásokat én is szeretem, használom is ezerrel.=)

      Törlés