2012. szeptember 14., péntek

Könyvajánló - Egy nap

Eredetileg a kedvenc vloggereimről akartam ma írni, de a blogger nem hajlandó megjeleníteni a beillesztett videókat, majd később megpróbálom. Viszont eszembe jutott, hogy ezzel a könyvajánlóval lógok még, és semmiképpen sem akartam, hogy ez elfelejtődjön.

Először a filmváltozatot láttam, az nagyon tetszett, így mikor a könyvesboltban találkoztam vele, nem volt kérdés, hogy el akarom olvasni. Nagyon érdekes és elgondolkodtató, én imádtam!
A történet 1988. július 15-én kezdődik, Edinburgh-ban, egy diplomaosztó buli utáni hajnalon. A két főszereplő, Emma és Dexter együtt töltik az éjszakát, de a szexig nem jutnak el - csókolóznak, aztán beszélgetnek, ilyesmi. Mindketten frissen végzettek tele tervekkel és ötletekkel a jövőre nézve. Ezután minden év július 15-ét látjuk - először levélben, később telefonon és személyesen tartják a kapcsolatot. Az évek során végigkövetjük a karrierjüket: Dexterből ismert tévébemondó lesz, akinek szép lassan leáldozik a csillaga és teljesen másban találja meg a tökéletes karriert. Emma mindig az írással foglalkozik, de mellette itt-ott dolgozik, irodalmat tanít, míg végre író nem lesz belőle. Ennél azonban fontosabban a magánéleti szálak: akadnak kapcsolataik, de egymás életében mindig ott lesznek. Innen következnek persze a kisebb-nagyobb bonyodalmak, amik a szokatlan, de nagyon szép befejezéssel végződnek. A poént nem akarom lelőni, mert úgy nem lesz érdekes.=)


Hogy miért tetszett? Szeretem azokat a könyveket, amikben egészséges mértékben filozofálgatnak, gondolkoznak nem elszállt, hanem teljesen hétköznapi dolgokról, és ez pont olyan. Érdekes betekinteni a szereplők gondolataiba, érzéseibe. Imádom Angliát, imádom Londont, szóval a helyszín is betalált. Az, hogy évente egyszer találkozunk velük, megmutatja, mennyi minden változhat egy év alatt - tökéletes család szétbomlása, viszony az iskolaigazgatóval. Megmutatja, hogy ha hiszünk az álmainkban, megkapjuk, amit szeretnénk, vagy hogy tökéletesen boldogok lehetünk akkor is, ha fiatalon nem ilyen életet álmodtunk meg. Rengeteg löketet tud adni. Például, mikor Emma a szörnyű mexikói étteremben dolgozik, elgondolkoztam: oké, hogy szép terveim vannak a jövőre, de mi van, ha én is így végzem? És persze a legfontosabb: lehet, hogy akit igazán szeretnénk, ott van az orrunk előtt.

Csodálatos, felkavaró, könnyen olvasható. Olvassátok el ti is!

Ismeritek ezt a könyvet?
Bye-bye!

6 megjegyzés:

  1. Aha, van is könyvajánlóm róla! :)
    Nagyon jó könyv!

    VálaszTörlés
  2. Én is olvastam a könyvet. De őszintén most a film sokkal jobban tetszett.

    Valahogy a könyv olyan hosszú és vontatott nekem legalábbis.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nekem a könyv jobban tetszett, de ízlések és pofonok.=)

      Törlés
  3. Ismerem :) Amikor először olvastam,én totál leakadtam a végén..és "mérges" volt az íróra,hogy hát ez..???azóta már olvastam vagy 3x,imádom ezt a könyvet.Nagyon jó..!

    A film egy picit nyögvenyelős volt nekem,túl művészies..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nekem is jobban tetszett a könyv, részletesebb, meg talán jobban is érthetőbb.=)

      Törlés