2012. augusztus 7., kedd

Újságkérdés

Néhány hete elmentem a legjobb barátnőmmel moziba, utána beugrottunk az újságoshoz, mert aznap jelent meg a friss Cosmopolitan. A buszig még volt egy kis időnk, így együtt átlapoztuk az újságot, és nagyokat nevettünk a helyenként igen idióta cikkeken. Akkor ütött először szöget a fejembe, hogy miért is veszem meg minden hónapban. Rájöttem, hogy valószínűleg megszokásból.
Hazafelé Ausztriából, grissini és német Vogue, ez múlt szombaton készült =)

Két magazint veszek rendszeresen, a Glamourt és a Cosmopolitant. Előbbit azért, mert ez az egyetlen olyan igényes divatmagazin, ami fiatalos stílusban közli a dolgokat, és elérhető árú a termékek többsége, ami bekerül az újságba (nemrég kaptam egy Elle-t, volt egy szandálos oldal, ahol nem találtál semmit 40 ezer forint alatt). A Cosmót meg... Nos igen, el is jutottunk a poszt fő témájához.

Hetedik közepén kezdtem venni, a Glamourt ugyanígy. Az évek során mindkét magazinból csinos kupac gyűlt össze, de főleg a Cosmo esetén érzem, hogy a tartalom gyakorlatilag nem változik. Míg egy főként divat témájú magazinnál ez a hibalehetőség kevésbé merül fel, hiszen a trendek gyakran változnak, egy minden témát magába foglaló újságnál előbb-utóbb visszatérnek a cikkek. A Glamourban is vannak nem divat vagy szépségápolás témájú írások, de sokkal-sokkal kisebb mennyiségben, emiatt nem tűnt fel, hogy ismételnének.

A másik bajom az újságokkal az általánosítás. A női magazinok többsége szerint minden nő egy multicégnél dolgozik egy irodában, a napja 36 órából áll, minden hétvégét bulizással tölt, és ötvenmillió trükkel próbál pasit fogni magának. Ha már multicég: talán a karriertanácsok azok, amiket a legjobban ismételnek.

Kérdem én, hol vannak Magyarországról az igényes, fiatalos magazinok? Olvastam már Évát, Instyle-t, Elle-t, Marie Claire-t, de egyik sem ragadott meg, mindegyik nagyon...felnőttes volt, igen, ez a jó szó. Úgy érzem, a tinimagazinokból már kinőttem, és nem stílusom egyik sem. Maradt tehát a Glamour, a Cosmo, és néhány havonta a Vogue. Megint Olaszországot tudom felhozni példának, ott van Vogue Bambini, ez gondolom a Vogue tiniváltozata, ha így van, azt szívesen olvasnám.
Mire ezt a bejegyzést megírtam, el is döntöttem, hogy szerintem a Cosmót leépítem, jó, 450 forintot nyerek rajta havonta, de azért az is pénz.=D

Nektek mi a véleményetek erről? Milyen magazinokat szoktatok venni? Rendszeresen, vagy csak alkalomszerűen?
Bye-bye!

25 megjegyzés:

  1. Én a Cosmot év eleje óta nem veszem, mert számomra nem ad semmit, helyette az InStyle, amit majdnem rendszeresen veszek. Glamour marad, azt mindig szívesen olvasom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is a Glamour az örök kedvenc.=)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Egyszer-kétszer kaptam, el is olvastam, de valamiért nem jött be.=/

      Törlés
  3. Tinikoromban mindig megvettem az IM-et meg a Százxszépet, de azokból évek óta kinőttem. Azt hiszem, egyszer vettem ilyen fiatal nőknek szóló magazint (a címére sem emlékszem), mert voltak benne kuponok, és pont jó helyre. Nézegettem, olvasgattam, és rájöttem, hogy jól döntöttem, hogy nem költök ilyenekre. Az egyik felét reklámok, a másik felét meg számomra megfizethetetlen ruhák és ezek a tipikusan csajos cikkecskék alkották.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Régen én is vettem IM-et, de hetedik vége óta nem, meg ilyen egyéb tinimagazinokat is. Ezek még inkább ismétlik magukat szerintem.

      Törlés
  4. Éva, Marie Claire, de az Éva a kedvenc. Mondjuk már 28 vagyok, lehet ezért. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem volt rossz újság egyébként az Éva, érdekes volt meg igényes, de nekem túl komoly. lehet pár év múlva tetszeni fog.=)

      Törlés
  5. Én ezeket a magazinokat csak átlapozni szoktam a képek miatt barátnőknél. Szerintem semmi értéket nem közvetítenek és hihetetlen bugyuta cikkeket tartalmaznak többségben, rég nem költök rájuk pénzt. Egyedül negyed évente Lack magazint szoktam venni, mert igényes, gyönyörű képek vannak benne, és divat, szépségápolás, sminkelés, fotózás témakörben vannak benne sokkal tartalmasabb és igényesebb cikkek és interjúk, mint a többi magyar magazinban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na igen, én ezért szoktam Vogue-ot venni, ugyan drága, de gyönyörű képekkel, tartalommal, és még a nyelvet is gyakorlom. A sulink előtt van egy újságos, ott szoktam különféle külföldi magazinokat venni.

      Törlés
  6. én évek óta nem veszek magazinokat,mert azt vettem észre,hogy átlapozom vagy 2x aztán megy a többi közé..:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. na pont ezért mondok le könnyű szívvel a Cosmóról!=D

      Törlés
  7. őszintén megvallva, szerintem utoljára (saját zsebpénzemből) 7 évvel ezelőtt vehettem Bravót vagy Popcorn-t.:D persze ebből már rég kinőttem, és sosem voltam egy újsággyűjtő/vásároló... valahogy nem izgatott sosem:) Cosmónak 2 számát ha olvastam, de nagyon nem jött be, ELLE-re nem nagyon emlékszem, talán az hogy túl komoly/felnőttes. Barátnőm minden hónapban megveszi a Glamourt, meg van hogy az inStyle-t is, azok egész jók. szinte mindig átlapozom őket, de különösebben nem izgatnak:D szerintem inStyle-t próbáld meg:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jaj, én mindig nagy újságos voltam, kiskoromban Barbie újság, nem minden hónapban, mert egyébként valami nagyon horribilis összegbe került, csak akkor, mikor jól viselkedtem vagy ilyesmi.=) az egyik legjobb barátnőmet a Teveclub magazinból ismertem meg.=DD akkor legközelebb veszek Instlye-t, ha ennyien mondjátok, hogy jó.=)

      Törlés
  8. Durva, hogy ezt hallom mástól is, és teljesen egyet értek!
    Nem tudom hány éves vagy, de én 20-asnak kinéző 30 feletti vagyok, szóval nem a te korosztályod, de mégse találok hozzám illő magazint..
    Szeretem követni a divatot, sokat adok magamra, de a számodra "felnőttes" anyagok engem sem kötnek le...pedig nem vagyok egy felületes személyiség..

    Érdekelne a divat a trendek és a szépségápolás, de a bugyuta szex tesztek, barátság tesztek, "ki vagy a szex és new yorkból" tesztek(!!) és irodai feng shui, otthoni tornagyakorlatok, vagy tudományos cikkek nem..legalábbis nem akkor, ha DIVATMAGAZINT veszek..

    Az én korosztályomnak sincs semmi ÉRTELMES és TARTALMAS divat(!) újság, száz évfolyam glamour, joy, cosmopolitan, elle, instyle-on túl vagyok, de már nem veszem egyiket sem, mert mind 1 kaptafa, és csak ismétlik önmagukat.

    Az elle-vel nekem is az a bajom, hogy 100.000 alatt nincs benne termék, vagy külföldi elérhetetlen márkákkal van tele. Nem vagyok csöves, és nem is sajnálom magamra a pénzt, de kicsit korlátolt látókör amit a magazin erőltet..Persze mindig van benne 1-2 jó cikk, de talán majd 50 felett elég lesz a nők lapja mellé...

    A cosmo a legbugyutább nekem, én azt hittem a tinik ezt élvezik..de úgy látszik nem..azért ennek örülök..

    Valóban még az instyle ami a legjobban próbál a szélesebb divat látókör felé fordulni, és kevesebb értéktelen-érdektelen anyaggal teletömni az újságot...bár az 50%-os reklám/promó tartalom eléggé fárasztó néha...

    Kedves magyar magazinok..specializálódni kéne, mert 100 név alatt 1 tartalom, semmi egyediség..
    Ha divat magazin, akkor az legyen 80% divat és 20% szépségápolás..csináld magad, olcsó-drága üzletek, trendek, tippek, stílusok...stb

    Ha életmód magazin akkor 20% divat, 10% munka, 10% celeb/pletyka, 20% család/szex, 20% szépségápolás, 20% kaja/torna/köny/ mozi stb..ezek sajnos nem divat hanem életmód magazinok..

    Magyarországon kijelenthetjük, hogy ismert és jó divatmagazin nincs..

    Bocs, ha hosszú lett, de ez a téma már engem is foglalkoztatott, de csak azon pattogtam, hogy minek április elején kiadni a "május" megjelölésű számot, amit meg május 3.-án már nem kapok meg..na mind1 :-D szélmalomharc.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem baj, hogy hosszút írtál, érdekes volt, örülök az ilyen kommenteknek mindig.=) 16 leszek októberben, de igen, én is ezeket tudom felhozni, mint te. nemrég jöttem rá, hogy a Cosmo tényleg az az újság, amit a barátnőmmel olvasok egy különösen unalmas órán a hátsó padban, mert többre nem jó.=DD
      Elle, te atyaég.. olvasom a strandon, nézem, de jó ez a szandál, odaírva: ár kérésre. ja bocsi, nem szóltam.
      az Instlye-t akkor kipróbálom, mert írtátok többen hogy egész jó.
      a Vogue-ban van egy olyan oldal, ahol a különböző országokban, a Vogue kiadója által kiadott magazinok vannak felsorolva, és csak ámulok-bámulok... Olaszországban vagy ötféle Vogue, esküvős magazinok, GQ többféle... apropó GQ! szerintem azért Magyarországon is vannak olyan férfiak, akik nem csak sportos meg meztelen nős magazinokat akarnak olvasni. a másik meg, hogy Mexikóban is van Vogue, ami ugye a világ egyik legszegényebb országa, nálunk meg nincs (bár nem vagyok biztos benne, hogy nagyobb lenne a kereslet rá, mint Mexikóban).
      áhh, pedig egyébként én szeretek magazinokat olvasni, csak sajnos nincs nagyon mit...

      Törlés
    2. ÁÁÁÁ teljesen igaz! Egy pali is nehezen talál magának újságot, bár szerintem kicsit jobb helyzetben vannak ( szexújságok, sport, jacht, politika, fegyver, óra, házak, tudomány.. stb ami egy férfit izgat), de lehet csak a szomszéd kertjét látom zöldebbnek :-)

      De az is fix, hogy igazán jó férfi divatlap itthon nincs..

      Hát igen a Vogue..jó lenne..bár félek ITTHON csak az elle-t majmolná, és gyanítom nem lenne olyan vaskos mint a külföldi társak..;-)de ne legyen igazam..

      Törlés
    3. igazad lehet így belegondolva, egyszer a barátnőmmel elkértük az egyik haverunk FourFourTwo magazinját, év vége fele már nagyon unatkoztunk na =DD, plusz engem érdekel a foci. (pont EB előtti volt, én osztottam, melyik játékost utálom, meg osztályoztuk a pasikat.=DD) valami 150 oldalas, színes és igényes magazin volt, ára meg 1000 forint, ennyit egy kevésbé jó női magazinért kérnek el (Cosmo nagy méretben pl.)
      a Vogue meg... szerintem egy jó stábbal és ötletekkel sikerre lehetne vinni, bár a külföldről átvett anyagok elkerülhetetlenek.

      Törlés
  9. Én a Glamourt meg a Joyt szoktam olvasni. A Glamourt nyilván csak a divatcikkek miatt veszem meg, bár a mostani számban nagyon tetszettek a frizuratippek, meg a sminkes oldalak. A Joy bevallom kicsit jobban tetszett. Alapvetően szerintem körülbelül ugyanazzal foglalkozik mindegyik, mégis utóbbi közelebb áll szerintem a fiatalabb korosztályhoz. Bár lehet ez csak az én megérzésem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez a kettő elég hasonló, nekem a Glamour jobban bejött, de ez már ízlés dolga.=)

      Törlés
  10. Glamourt ezer óta veszem és venni is fogom,ha más miatt nem, a megszokás miatt biztosan :) nekem az utóbbi évek kedvence toronymagasan a Marie Claire lett,értelmes,izgalmas cikkek,divat és szépségrovatok is. megéri :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a Glamourt, ha halad a mostani vonalon, szerintem még jó ideig érdemes lesz venni!=)

      Törlés
  11. Szerintem a TeenVogue is tetszene esetleg neked! :) Az ugye az angol tini verzió (lehet ismered is, akkor bocsi:)), és szerintem igényes, fiataloknak érdekes, és tényleg DIVAT anyagokat tartalmaz (persze mint mindegyikben, ebben is sok a reklám), nálunk a könyvtárban ahol dolgozom, van és én is mindig elolvasom pedig 25 vagyok. Nem tudom, Mo-n hol lehet kapni, de biztos ott is van ahol te veszed a németet :)
    Szerencse hogy itt Finno.-ban a turikban meg tudom venni a legújabb/mostani magazinokat ilyen 50 centes áron, mert itt horribilisek a magazin árak újonnan (7-8 euró) és annyiért nem venném meg :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, sejtettem, hogy a Teen Vouge (amerikai, angol), a Vouge Bambini(olasz) meg a Vogue Niños(spanyol) a tini verzió. Ismerem, de sajnos még nem olvastam, pedig szerintem is szeretném.=) Sajnos nálunk csak amerikai, angol és német Vogue-ot lehet kapni, meg főleg német újságokat, ha már idegen nyelvű. Viszont ha külföldön járok, mindenképp veszek.=) Ez amúgy szuper ötlet, turiba beadni újságot, nem is hallottam még ilyenről.=)

      Törlés
    2. :)) Igen, meg itt eleve ilyen bolhapiacok a turik, hogy mindenki foglalhat asztalt és kiviszi a saját cuccait eladni, nem úgy mint az angol turikban. Ez szerintem is olyan szuper, pláne hogy ugye így az újabb újságokra is szert lehet tenni, mivel majdnem naponta cserélődik a kínálat! :)Környezetbarát :D

      Törlés