2012. augusztus 22., szerda

Edzés - mit és hogyan?

Még nyár elején írtam egy motivációs posztot edzéshez, most viszont arra gondoltam, írok egy kicsit a sportolási szokásaimról, mit szoktam csinálni, hogyan, és mit tervezek bevezetni.


Soha nem sportoltam versenyszinten, és most már nem is szeretnék. Egyrészt azt nem közel 16 évesen kell elkezdeni, másrészt én nem akarok sportoló lenni, nekem a sport csak hobbi, hogy jobban érezzem magam, hogy formálódjak. Ebből következik, hogy nem akarok versenyekre járni, rengeteget elvenne a szabadidőmből, amit másra szeretnék fordítani. Értem, hogy hasznos a versenysport, de nem nekem való. Így aztán más megoldás után kellett néznem.

Az edzőterem mint lehetőség eleve ki volt zárva, egész egyszerűen azért, mert drágák a bérletek. Maradt tehát az itthoni sport, hetente 3x, 4x, vagy amennyihez kedvem van, de általában a heti három azért meg szokott lenni. Már három éve van szobabiciklim, azt használom kisebb-nagyobb rendszerességgel (szerencsére inkább az utóbbi jellemző=)). Nagyon szeretem, mert télen-nyáron használható, jó kardio mozgás. Általában 40 percet szoktam tekerni, ezalatt kb. 25 kilométert "haladok" és 550 kalóriát égetek el. A 40 perc úgy jött ki, hogy a hosszabb sorozatokat mindig szobabiciklizés közben nézem, így két legyet ütök egy csapásra. Utána nyújtás, ha van kedvem, némi erősítés karra, hasra és hátra a bordásfal segítségével. Iskolaidőben este-délután szoktam csinálni, leginkább azért, mert akkor jut rá idő, jó levezetés tanulás után.
A legújabb elfoglaltságom a futás. Eddig világéletemben utáltam, az általános iskolai tesióráknak és a pííítypíííítypííííty kötelező cooperfutásnak köszönhetően (ez a világ egyik legnagyobb hülyesége szerintem). A gimiben ez már nincs, helyette félórás futás van, amit mindig ki szoktam bírni, de valahogy sosem vitt rá a lélek, hogy na én akkor most futok. Most nyáron kaptam hozzá kedvet, és jelentem, nagyon gyorsan megszerettem! Reggelente futok, akkor még nincs olyan meleg, üresek az utcák és tiszta a levegő. Van egy kis útvonalam, amit plusz utcák beiktatásával bővítgetek.=)
Vannak szuper futós appok, pl. Nike Running+, de még nem próbáltam, nem tudom, iPoddal működne-e. Motivál, hogy jól kezdem a napot, sokkal produktívabb vagyok utána, és persze a jó zene elengedhetetlen. Suliidőben sajnos nem megoldható a reggeli futás, cserébe viszont találtam egy ingyenes sportparkot a városban, futópályával és öltözővel, szeptembertől oda fogok járni. Így meglesz az eljárok sportolni érzésem, és a térdemnek is jót teszek vele, hogy nem betonon futok.
Az erősítés témát hanyagoltam, de szeretnék ráfeküdni, ha esetleg tudtok jó videókat, amikhez nem kellenek extra eszközök (mutattam már a Victoria's Secret-ét, ami tökjó, de sajnos nem rendelkezem medicinlabdával=D), linkeljétek légyszi! Súlyzó, nagy gumilabda meg bordásfal van itthon, eszközből nincs hiány, csak ötletből - mit, hogyan, mennyit.

A sportfelszerelésem egyszerű. Futni, biciklizni is rövidnadrágban, valami sulis pólóban vagy sima atlétában szoktam, néha pulcsival kiegészítve. Sportmelltartóm csak nemrég lett, de már nagyon hiányzott. A H&M-ben vettem, jó az anyaga, közepes terheléshez való, teljesíti a feladatát, nekem bejött. A cipőm már elég régi, de semmi baja, Puma szimpla edzőcipő, kényelmes, tartja a lábamat, tesiórára is azt szoktam hordani. Ha hidegebbre fordul az idő, a rövidnadrágot cserélem cicanadrágra (még nem döntöttem el, térdig érőre vagy hosszúra), felül pedig rétegezek.

Ti sportoltok valamit? Mit, hetente hányszor, mennyi ideje? Érdekelnek a tapasztalataitok.=)
Bye-bye!

2 megjegyzés:

  1. a jó cipő nagyon fontos, én mondjuk rendszeresen maratont futok de ott rontottam el hogy elmentem tánctáborba meg hetekig futni tornacipőben és most csonthártyagyulladással ülök itthon másfél hete...:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. jobbulást!;) én a bemelegítésre figyelek nagyon (tényleg, ezt bele se írtam a posztba, pedig fontos!), mert futásnál, ha nem melegítek be rendesen, mindig begörcsöl a vádlim.

      Törlés