2012. május 12., szombat

Túlélési tippek az év végére

Van, aki most bőszen tanul a szóbeli érettségire, van, aki az egyetemi vizsgákra, és van olyan, mint én, aki egyszerűen csak az év végi hajrá felé közeledik a suliban. Ráadásul nekem duplán kell belerázódnom a tanulásba, hiszen London miatt kiesett egy hét, ami alatt sajnos nem állt meg az élet a suliban. Általánosságban elmondható, hogy amint kicsit jobb idő lesz, inkább van kedvünk elmenni otthonról, beülni egy kávézóba, fagyizni, sétálni, moziba, stb., ahelyett, hogy tanulnánk. Viszont néhány tanár május közepén jön rá, hogy hoppá, az osztály felének nincs jegye, nem is beszélve az egyéb dolgozatokról, ami extra tanulást követel meg. Ehhez adnék pár tippet!=)

  • Rend! Személy szerint jobban tudok tanulni, ha rend van az asztalomon és körülöttem. Ebéd után, tanulás előtt lazításként elég csak egy kicsit összerámolni, ráadásul ha kell valami, akkor nem kell turkálni a kupacban.
  • Most, hogy itt a jó idő (haha, épp vihar készül LOL), és van rá lehetőséged, tanulj odakint! Ezt klasszul össze lehet kötni napozással például.
  • Akik folyvást zenét hallgatnak, a tanuláshoz is be lehet kapcsolni a rádiót, én mr2 Petőfit szoktam megállás nélkül hallgatni.=)
  • Nem érdemes azonban tévénézés vagy filmnézés közben házi feladatot írni vagy tanulni, mert úgysem fogsz tudni rá figyelni (Egyszer terveztem el, hogy "na majd meccs alatt megírom az olaszházimat". Ja, végülis elővettem a munkafüzetet...)
  • Segíteni szokott, ha a hosszabb, egybefüggő szövegrészből kijegyzeteled a lényeget vagy kihúzod szövegkiemelővel. Sokaknak okoznak problémát a németben a névelők meg a többes számok. Ha van szójegyzék, érdemes ezeket is kihúzkodni másféle színű szövegkiemelővel, vagy akár névelők szerint csoportosítva kiírni a szavakat.
  • Érvelés, főleg idegen nyelven: SAJÁT érvek! Több idő ugyan értelmes ötleteket kitalálni olyan témákhoz, mint például jó-e az extrémsport, majd azokat lefordítgatni, de jobban meg is jegyzed.
  • Matek, fizika, kémia: a számolós feladatokat nem elég átnézni, újra meg kell csinálni mindet, akár órán oldottátok meg, akár házinak volt feladva.
  • Megint muzikális típusoknak: lehet egy-egy számhoz kötni valamely anyagrészt, de verset is lehet megzenésített változatban tanulni.
Ennyi jutott így hirtelen eszembe, plusz sok víz meg gyümölcs, és dolgozat előtti napon egy kis csoki, mert tényleg segít! Most pedig megyek kémiát tanulni.=(=/

Nektek milyen bevált tanulási módszereitek, tippjeitek vannak?
Bye-bye!

1 megjegyzés:

  1. Hasznos ötletek :) Nekem összességében csak annyi hozzáfűznivalóm van, hogy megéri odafigyelni az órán, mert akkor sokkal kevesebbet kell tanulni otthon. Nekem a tudásom hetven százaléka az, ami órán megragad :)

    VálaszTörlés