2011. november 18., péntek

Karácsonyi készülődés

Félelmetes, milyen gyorsan telik az idő... Alig volt vége a nyárnak és kezdődött az iskola, már az őszi szünet és a kampányhét (révaisok értik=) ) is lezajlott, és nemsokára itt a karácsony. Biztosan sokan vagytok, akik már novemberben nekiállnak készülődni, míg mások az utolsó pillanatra hagynak mindent. Arra gondoltam, megkönnyítem a készülődést egy péntek esti posztsorozattal, amiben sok-sok szempontból közelítem meg a készülődés fogalmát. Ugyan a péntek egy tipikus bulinap, de azt tapasztaltam, hogy télen kevésbé járunk el szórakozóhelyekre, inkább otthon maradunk. Lesz minden az ajándéktippektől kezdve a zeneajánlóig. Természetesen a karácsonyi smink és outfit sem maradhat ki a mókából.=)



Ma november 18-a van, 5 hét karácsonyig. Hűha, nem is tűnik soknak! A mai estét lehetne az előkészületeknek szentelni, hiszen holnap még nyitva vannak az üzletek, és pár dolgot akár be is lehetne szerezni. Fogj egy üres jegyzetfüzetet vagy lapokat, és készíts listát az alábbi szempontok szerint:
  • Ajándékok: kinek, mit, hogyan, honnan. Erről jövő héten bővebben.
  • Adventi koszorú: akkor is, ha a családnak van közös adventi koszorúja, ha van időd, csinálhatsz Te is magadnak. Időhiány esetén szerintem jó ötlet az is, ha csak illatos mécsest égetsz, én is ezt fogom tenni. Egyébként lehet a koszorú egyszerűbb, vagy díszítettebb, sok tippet találhattok a neten. Írd fel azt is, mi kell hozzá.
  • Ház/lakás díszítése: szintén hogyan, mivel, mikorra. Érdemes ekkor fokozattan figyelni a költségekre, a fénysorok szépek és látványosak, de alaposan megdobják a villanyszámlát. Nem kell teleaggatni mindent díszekkel, egy jól sikerült asztaldísz, vagy némi girland a falra, hóspray az ablakra tökéletes.
  • Sütemények, saját háztartásban élőknek karácsonyi menü: majd lesznek receptajánlók sütikhez, amik egyszerűek és gyorsak. Ezekhez is készíts listát, mit kell pluszban venni, ami biztosan nincs otthon (pl. különlegesebb fűszerek, csokik, ilyen típusú hozzávalók).
  • Egyéb teendők: takarítás, rokonlátogatás, képeslapok, és ami eszedbe jut.
Ha mindent leírtál, ami fontos, érdemes sorrendet felállítani az elvégzendő feladatok között, és naptárba felírni, mit mikorra szeretnél megcsinálni. Például képeslapokat már a jövő héten lehet venni, hozzá való bélyegekkel együtt. Ajándék szempontból, internetes rendelésnél a szállítási idővel kalkulálj, illetve nem kell egy napra időzíteni minden ajándék megvételét, és így tovább.

A mai este legyen a télre való hangolódásé is. Az időjárás már olyan, hogy ez nem is nehéz. Egy télies filmmel és teával tökéletes a hangolódás, de a sorozatmaraton is szuper (az Így jártam anyátokkal még mindig isteni=D), illetve, ami én fogok tenni, a magazinok kiolvasása.
El lehet gondolkodni azon is, mi az, amit szeretnél, hogy teljesüljön idén karácsonykor, és most nem az ajándékokra céloztam. Kevesebb stressz, mindennel kész lenni időben, minimalizált tanulnivaló (haha, na ez az, ami nekem biztosan nem jön össze), teljesen új sütemény készítése? Ezeket is írd fel a jegyzetfüzetbe.

Jövő héten az ajándékokról lesz szó, néhány lelőhellyel kiegészítve.
Ti hogyan kezditek a karácsonyi készülődést?
Bye-bye!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése