2011. szeptember 10., szombat

Életmódváltás 1. - Ivás

Írtam már, hogy szeretnék életmódváltásba kezdeni. Timi írt erről egy nagyon jó sorozatot, úgyhogy ezzel haladok, szépen lépésről lépésre, és az eredményeket, gondolatokat megosztom Veletek. Remélem, ha hasznos nem is, de érdekesek lesznek számotokra az ilyen témájú bejegyzések.

A legfontosabb (és a program első pontja is) a megfelelő folyadékbevitel. Ezt régebben sajnos hajlamos voltam hanyagolni. Volt olyan is, hogy a reggeli teámon kívül nem ittam semmit délelőtt, ami szörnyen rossz! Pedig ugyebár 2-2,5 l folyadékot kéne fogyasztani naponta. Elsőre soknak tűnt, de a 2 l-t megközelíti a folyadékbevitelem.



Általában egy csésze teával kezdem a napot, kávézni nagyon-nagyon ritkán szoktam, tényleg csak akkor, amikor teljesen hulla vagyok és szükségem van extra tuningra. Szóval tea, vagy fekete, vagy zöld. A zöld tea a kedvencem.=) Ha gabonapelyhet eszek reggelire, mindig jól meglocsolom tejjel. Ez esetben már 4-5 dl folyadéknál tartunk, ha valami mást reggelizek, akkor 2-2,5 dl-nél.
Iskolába fél liter sima csapvizet viszek. Felénk tudomásom szerint jó minőségű a víz, finom is. A nap folyamán mindig kortyolgatok belőle, gondolatban kötelezem magam az elfogyasztásra, már csak azért is, mert könnyebb lesz a táskám.=D Ha tesióránk is van aznap, természetesen gyorsan a palack aljára érek.
Itthon ebédhez is iszok 1-2 pohár vizet, tanulás közben, délután pedig szintén fél litert megiszom. Beviszem a szobámba a teletöltött üveget, úgy helyezem el, hogy mindig kéznél legyen. Pár óra alatt ez is elfogy, esténként ugyanennyi, vagy a fele. És meg is vagyunk a két literrel! Persze valamennyi folyadékot tartalmaznak a gyümölcsök is, illetve a leves is megdobja a számot, ha éppen eszek. Nem vagyok nagy leveses egyébként, hétközben nem is eszem, csak hétvégén.
Nem ajánlott szénsavas és/vagy cukrozott üdítők fogyasztása. Nos, ezt nem nehéz betartanom, ilyesmit általában vendégségben iszom, itthon nem tartunk ilyesmit. A szénsavas cuccokat amúgy se nagyon szeretem, még a vizet se! Akik nem szeretik a sima vizet, jó alternatíva lehet talán az ízesített víz, de bevallom, nekem ez sem nyerte el a tetszésem. Túl "műízűek", vagy nem is tudom, mi erre a megfelelő szó. Nem szeretem, kész!=D

Egy hete szoktatom magam a rendszeres iváshoz, és azt kell hogy mondjam, jól megy.=) A hatásait is érzem: nem vagyok olyan gyakran fáradt, jobban alszom (oké, ebben az iskola keze is bent van), estére kevésbé vagy egyáltalán nem éhezem meg, mivel délután iszom.
Ezek után én is csak azt tudom javasolni, kezdjétek el a rendszeres, tudatos ivást MOST!=D

Egy kis OFF téma: Facebookra is kiírtam, de itt is megkérdezem. Lenne egy tesztelendő alapozó, hogy szeretnétek? Azonos márkájú társával összehasonlítva vagy egyedül? Előtte-utána képekkel, vagy anélkül?
Bye-bye

5 megjegyzés:

  1. Régen én se ittam sokat.. volt hogy csak napi fél litert. De aztán rájöttem hogy ez így nem jó, és azóta suliba is 1/1,5 liter vízzel járok.. :D Délutánonként viszont elfelejtek inni.. :/ Csak akkor iszok ha ott van mellettem a víz, akkor viszont rengeteget ( most csak este megittam 1,5 litert :D ).

    Az alapozót szerintem összehasonlítva teszteld :) És mindenképp előtte-utána képekkel. :)

    VálaszTörlés
  2. Szia nekem technikai kérdésem lenne, hogy hogy csinálod blogspotban hogy lerövidíted a cikket és folytatásra kattintva lehet tovább olvasni? Sajnos analfabéta vagyok az ilyenből :D Köszi a segítséget előre is! :)

    VálaszTörlés
  3. Már én is terveztem végigcsinálni Timi életmód programját. Úgy érzem most én is elkezdem :) Ja és összehasonlítva, előtte-utána képekkel lenne a legjobb az alapozóteszt :) *Chanel

    VálaszTörlés
  4. Renii: ilyen velem is volt, bementünk a múlt szombat este a városba a barátainkkal kerti parti után, és megittam egy este alatt 1,5 l kiwis limonádét.=)

    T: az új kezelőfelületen biztosan megtalálod, nagyon egyszerű. A bejegyzés írásánál vannak ugye a kép, videó, stb. ikonok. Ott van egy félbeszakadt lap is. Kattints oda a szövegben, ahova szeretnéd a tovább gombot, majd a félbeszakadt lapra. Meg fog jelenni egy szaggatott vonal. Alatta tudod folytatni az írást. Remélem sikerül!=)

    Coco - Chanel: hajrá, hajrá, sosem késő elkezdeni!=)

    A tesztelés pedig akkor, csajok, előtte-utána képekkel, összehasonlítva fog történni, hétvégén lesz időm, akkor meg is csinálom.=)

    VálaszTörlés
  5. Köszi, időbe telt mire felfogtam, de megvan :D

    VálaszTörlés