2011. szeptember 5., hétfő

Alapdarabok a ruhatárba

Még évekkel ezelőtt olvastam egy kis írást a helyi újságban, mik azok a ruhadarabok, amiket egy nőnek feltétlenül be kell szereznie élete során. Jó hosszú volt a lista, nem is emlékszem már a részletekre, viszont úgy gondoltam, hasznos lenne itt, a blogon listába szedni ezeket az alapdarabokat.Természetesen mindenkinek más és más az alap, mert stílustól függ, de szerintem ezt a többség hasznosítani tudja! Nem kell egyszerre megvenni mindent, az nagyon nagy érvágás lenne, nekem ezek nagy része megvan, de évek alatt gyűlt össze. Vágjunk is bele!

1. Alakra tökéletes farmernadrág
Amikor a tökéletes farmert keresed, sose a divat szerint dönts, mert lehet, hogy az épp futó fazonok nem állnak jól. Egy minőségi farmerre érdemes beruházni, és egy farmerekre szakosodott boltban (Mustang, Levi's) körülnézni, ahol biztosan megtalálod a tökéletes fazont, habár nem tartoznak a legolcsóbbak közé, nagyon tartósak. Ne feledd: az egyszínű, sötét farmert vész esetén akár alkalmi eseményen is lehet hordani.
Én a Levi's Curve ID-et ajánlom, mert rengeteg fajta farmer van, és a csak rá jellemző alkat szerinti beosztás sokat segít. Nekem Demi Curve van, ez a közepes, hogy úgy mondjam. Sötétkék, se nem csípő-se nem magas derekú, csőszárú, ez az egyetlen fazon ugyanis, ami nem rövidíti a lábam. Ezeken kívül nagyon jó még a H&M, a Zara, a Mango, az Orsay farmerkínálata is, és itt nem is drágák (pl. a H&M-ben már 6000 Ft-ért is vannak jó minőségű farmerek).

2. Kosztüm
Nem is kérdés. Minden elegáns alkalomra tökéletes, ballagástól elkezdve családi nagy ünnepeken át vizsgákig, állásinterjúkig. A színe semleges, lehetőleg sötét legyen, a legszerencsésebb választás a szürke, a fekete és a sötétkék, a csíkozott anyag is jellemző. Hogy nadrágos vagy szoknyás, teljesen mindegy, de ha varratod, és belefér a keretbe, érdemes mindkettőt elintézni, így variálni is tudod, mikor mihez van kedved.
Bérmálásomra kaptam meg a kosztümömet, ami galambszürke színű, ezüst csíkozással. Nem feketét szerettem volna, mert nyári eseményre túl meleg lenne.



3. Fekete és fehér egyszínű felső
Ezek azok a színek, amik bármivel felvehetőek, egyszerűek, ezáltal feldobhatók ékszerekkel, kitűzővel, mellénnyel, blézerrel... A lista végtelen. Ilyennek minden nő ruhatárában lennie kéne. Akkor igazán hasznos, ha abszolút semmi ötleted sincs, mit vegyél fel, vagy valami extra nadrághoz/szoknyához nem tudsz felsőt választani. Ezeket általában a legtöbb boltban, olcsón (1500 Ft körül) megtalálod. A legjobban úgy jársz, ha ujjatlan, rövid és hosszú ujjú verzióban is veszel. Ha van kedved, szürkét, és a kedvenc színedet is hozzácsaphatod a listához.

4. Blézer
Egy fekete blézer bármilyen szettet elegánssá tud tenni. Lehet hordani munkába, iskolába, randira, színházba... Egyszóval érdemes rá, ha megteheted, nagyobb összeget áldozni. Ha nem feketét szeretnél, nem baj, létezik nude, fehér, teveszínű, szürke, stb., de mindenképp semleges színűt válassz. Ha nem szeretnél külön blézert, tökéletes a kosztüm blézere is.
Egy fekete darab szerepel a beszerzési listámon, majd Glamour-napokon bővebben körülnézek.

5. Little black dress
Két fő szabálya létezik a kis fekete ruhának: elegáns legyen és ne túl hosszú. Ezen kívül minden ízlés dolga: az anyag, a fazon, a díszítettség. Gondolok itt csipkékre, húzásokra, fodrokra... Egy pántos, nem kivágott, térdig érő kis fekete bárhol megállja a helyét: randi, színház, buli, családi ebéd... Ahol viszont tiltólistás, az esküvők. Esküvőre fekete ruhában nem illik menni, mert a hagyomány szerint szerencsétlenséget hoz a házasságba. Részletek lehetnek feketék, úgy tudom, de teljesen feketét ne!
Nekem pánt nélküli, empire szabású, műselyem anyagú kis feketém van, nekem valamivel térd alatt ér, egy magasabb lányon rövidebb lenne. Egy turkálóban bukkantam rá, mindössze 1300 Ft-ért. Megjegyeztem az árat, mert ennyiért még leértékelésen se találkoztam kis feketével. Színházba tervezem hordani főleg.

6. Basic kardigánok
Már a nevében is benne van, egyszerű darabokról van szó. Vékonyabb kötött anyagú, végig gombos kardigánok, én imádom őket! Eddig főleg a Zarában láttam ezeket, nekem onnan van a legtöbb. Azonban ha rám hallgattok, ezeket leértékelésen vegyétek, mert az üzletekben pofátlanul drágán árulják őket. Általában olyan 6000 Ft körül mozog az áruk, ami szerintem vicc. Viszont, ha már itt tartunk, a Zara nagyon le szokta őket árazni, akkor érdemes bevásárolni, így akár egy eredeti áráért hármat is vehettek!
Itt van három különböző fazon: az egyszerű fehér, a kerek nyakú, jókislányos cirmos szürke és egy hosszú, szürke boyfriend fazon.

7. Fekete szoknya és farmer miniszoknya
Egy kalap alá vettem a kettőt. Jól kihasználható darabok, hordhatod magas sarkúval, telitalpúval, balerinával, oxford cipővel, iskolába, bulizni, a fekete szoknyát munkába (ha megengedett, a farmert is), állásinterjúra, alkalomba. Ha fekete kosztümöt szeretnél, természetesen ezt sem kell külön beszerezni.
A farmer mini azért ne legyen ízléstelenül mini, térd fölött kb 10 centivel érő szerintem pont jó. Én az egyszerűbb, sötét színű, díszítés nélkülieket preferálom, de másnak szaggatott-koptatott verzió az alap. Ezt mindenki maga el tudja dönteni.

8. Fehér blúz
Hosszú vagy félhosszú ujjú fehér blúz kötelező! Iskolai ünnepségektől elkezdve vizsgákon át akár buliig bárhol viselheted, természetesen a megfelelő körítéssel. Ne túl mélyen dekoltáltat válassz, így lesz igazán univerzális. Minden szezonban mindenhol megtalálhatod őket, így biztosan megtalálod a fazonban és árban is Neked megfelelőt.
Az enyém feltűrt ujjú, sűrű gombolású és ráncolt, szerintem nagyon jól néz ki.=) A Jeans Clubban vettük még márciusban.

9. Nyári ruha
A legegyszerűbb nyári ruhadarab, csak felkapjuk, hozzá valami szandál, és kész is az outfit. Ide jöhetnek a színes, mintás darabok, nyáron minden megengedett! Inkább világos színekben gondolkodjunk, sokkal jobbak nyáron, mint a sötét darabok. Ha nagyon univerzálisat szeretnénk (habár nyári ruhából sosem elég), olyat válasszunk, amit alkalomba (esküvő, buli, vacsora, stb.) is fel tudunk venni, de utcára sem túl extrém.
Nekem a tökéletes nyári ruha a tavaszi Glamour-napokon vett Mango ruha. Miért? Mert imádom a szabását, a mintáját, mert már tavasszal is fel tudom venni, mert csodásak a színei...

10. Ballonkabát
A lehető legnőiesebb átmeneti kabát. Most felkapott, de egyébként is örök darab. Az igazi a klasszikus bézs, vagy ha nem szeretnél kényeset, akkor az univerzális fekete. Már sokféle hosszban létezik, nem kell feltétlenül a térdig érő, van rövidebb is. Nem a legolcsóbbak, de érdemes rá áldozni, vagy megvárni a leértékeléseket.
Az én ballonomat is akciósan vettük 2 éve, szerintem már nagyon utolsó kör lehetett. Nem emlékszem pontosan az árára, de nem volt drága, 3000 Ft lehetett talán. Takko-s, és hát igen, lila, de imádom ezt a színt, és nincsenek nagyon extrém színű ruháim, szóval illik a ruhatáramba.

11. Szövet télikabát
Ezt talán az egyik legnehezebb megtalálni, mert sok helyen "elfelejtik" a bélést a szövetkabátból. Pedig egy bélelt szövetkabát igazi kályha télen!=) Érdemes ezügyben (és egyáltalán a lista minden darabja ügyében, kivéve a farmert) kisebb butikokban is körülnézni, nem csak a plázás boltokban. Hátha ugyanazt a minőséget kapjuk sokkal olcsóbban, vagy esetleg még jobbat is. Sötét színt válasszatok, ezen kevésbé látszik meg a piszok.
Imádom a télikabátomat, örülök, mikor elő kell venni, és szomorú voltam, mikor február végén visszatettük a szekrénybe. Szeretem, hogy variálható a gallérja, ezt a szép csokibarna színt... És egy belvárosi butikból van.=)

12. Hosszú szárú csizma
A legtöbb embernek jól áll, és a hosszú szár miatt jobban melegít, mint a bokacsizma. Mindenképp fekete legyen és valódi bőr, hogy sokáig hasznát vehesd. Lapos vagy magas, ez már teljesen mindegy, a magas talán annyival jobb, hogy elegáns eseményekre is viselhető.
Nekem eddig bokacsizmáim voltak, nem találtam még meg a tökéletes csizmát, de dolgozom az ügyön. A minap voltam a Deichmannban, ahol volt is pár nekem tetsző darab.

13. Alkalmi magassarkú
Szintén fekete és bőr legyen, a sarokmagasság pedig ami Neked kényelmes. Nem muszáj a tűsarkú, ha nem szereted, választhatsz lefelé keskenyedő, vastagabb sarkút. Arra figyelj, hogy a sarka ne bőrborítású, hanem műanyag legyen. Nem szép látvány a szakadozó bőr a cipő sarkán. Sajnos én jártam így a tavalyi csizmámmal, folyamatosan ragasztgatnom kellett. Valami apró, köves díszítés is jöhet, elvégre alkalmi cipőről van szó.=)

14. Kényelmes, rohangálós cipő mindennapokra
Akár több is lehet ebből, mondjuk egy törpesarkú vagy "néptáncoscipő", balerina, oxford cipő, sima félcipő... Ízlés kérdése, melyike(ke)t választod, a lényeg, hogy legyen legalább egy pár ilyen cipőd is, amiben nem kottyan meg egy iskolai/munkanap, utána délutáni elfoglaltság, bevásárlás, és estefelé egy kávé a csajokkal. Nekem ez az oxford cipő lett, és az alacsony, vastag sarkú cipő.

15. Magas sarkú/talpú szandál
Ugyan nyilván csak nyáron lehet hordani, nem hiányozhat a cipőtárból. Sokkal kényelmesebb és higiénikusabb nyáron egy szellős lábbelit hordani. Ha egy tuti darabot szeretnénk, az legyen bőr szintén, és minden csicsától mentes. A szín... én, mint nagy fekete-párti, ide is azt javaslom, de mivel nyárról van szó, világosabb szín (nude, fehér) is jöhet.

16. Hétköznapi táska

Közepes vagy nagy méretű, pakolós fekete műbőr vagy bőr táska. Miért? Mert minden elfér benne, víz, pénztárca, sminkcuccok, pulcsi, határidőnapló, és megannyi fontos apróság, ami egy nő táskájában megbújik. A vásárlásnál figyelj, hogy megfelelően legyen rögzítve a varrás, a fülek, jól záródik-e a cipzár, a csat, egyszóval, hogy biztosan egy strapabíró darabot vegyél.
Érdemes ezügyben bőrdíszművesnél is körülnézni, vagy ha van rá lehetőség, táskát csináltatni, szerintem egy minőségi, kézzel készült táska minden fillérjét megéri.=) Ugyanakkor lényegesen olcsóbban már lehet nagyon jó minőségű műbőröket venni, igazából mindegy, csak jó minőségű legyen. Az én univerzális fekete táskám ebben a posztban látható

17. Alkalmi táska
Kis méretű, akár szintén csillogó részletekkel díszített táska, amit színházba, buliba, esküvőre hordhatsz. Lehet clutch vagy vállon átvethető, hosszú pántos fazon. Nekem mindkettőből van, de ez utóbbit jobban szeretem, szerintem praktikusabb.
A csillogós szaténtáskát a nagynénémtől kaptam karácsonyra, a clutch pedig igazi vintage darab, a nagymamámé volt. Emiatt bulizni nem is vittem, annyira féltem és szeretem.=)
Kép majd jön róluk, hiszen nemsokára kezdődik a színházi szezon, ahova hordani szoktam őket, illetve néhány hét múlva egy esküvő is esedékes.

Azt hiszem, ezek számítanak alapdaraboknak. Persze a listát a végtelenségig lehetne bővítgeni, tornacipő, bőrdzseki, színes vagy mintás szoknya... Ehhez is kapcsolódik a mai kérdésem.
Számotokra mik az alapdarabok? Egyetértetek a listámmal, kihúznátok, vagy épp betennétek darabokat?
Bye-bye!

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ez a lista, amit én hiányolok, az a fekete nadrág. Persze, ahogy írtad, mindenkinek más számít alapnak. De amúgy majdnem mindennel egyetértek. Nekem pl. kosztüm nem kellene, mert nem tudok elszakadni az "üzletasszonyos" hatástól, inkább egy csinos nadrágot (farmert, feketét, más színű egyenes szabásút) párosítok blézerrel. Blézerből sok van nekem, imádom őket.
    Sajnos ballonkabátom még nincs, illetve volt, de nagy volt rám kicsit és nem volt kényelmes, szóval passzoltam.
    Ja, és sajnos nekem a Zara basic kardigánjai nem váltak be, 2-3 mosás után eltekeredik az anyag és bolyhosodik.

    VálaszTörlés
  2. A nyári ruhád és a ballonkabát nagyon tetszik.Imádom a basic kardigánokat.:) Szuper lista.
    (Andi)

    VálaszTörlés
  3. Azt hittem, csak én vagyok olyan szerencsétlen, hogy bélés nélküli téli kabátokba botlok, de akkor most megnyugodtam :) Tavaly Glamour-napokon sikerült megvennem A Kabátot. Sötétlila, nem túl hosszú (hogy ne nyomjon össze), nincs sok bélése, viszont remekül lehet alá öltözni, és van egy masni a hátán :) Szerelem volt első látásra.
    Oxford-cipőt most nyáron sikerült vennem szaladgálósnak. Kardigán folyamatban. Ja és a hétköznapi fekete táskám is megvan. 4 éve vettem egy butikban, és még mindig újnak látszik, pedig műbőr, és az év 9 hónapjában ezt hordom :)

    VálaszTörlés
  4. Bog-bog: igen, a fekete nadrág is hasznos darab, de én inkább kosztümpárti vagyok.=) Viszont tagadhatatlan, hogy a fekete nadrág-fehér ing-blézer kombó ugyanolyan univerzális. a blézerekért én is odavagyok.=)

    Andi: köszönöm! Basic kardigánból pedig sosem elég.;)

    Szami: jujj, nagyon jól hangzik ez a kabát, biztosan élőben is gyönyörű!=) Több szövetkabátot is láttam egyébként, ami tényleg nem volt rendes bélése, az ilyesmiket novemberben szoktam hordani, amikor ballonhoz-bőrdzsekihez már hideg van, de még nem kell a télikabát. Az oxford cipő pedig egy áldás.=)

    VálaszTörlés