2011. augusztus 31., szerda

Iskolakezdés

Holnaptól kezdődik az iskola! Vagy legalábbis mostanában, az egyetemeken, fősulikon valamivel később. Ennek kapcsán jutott eszembe pár gondolat, lesz egy kis köze a divathoz, de máshoz is.

Idén teljesen új okból is várom az iskolakezdést. Míg általánosba jártam, nyár végére már annyira untam magam, hogy felüdülés volt a suli. Mikor hetedikben bekerültem hatosztályos gimnáziumba, természetes, hogy vártam, új suli, új osztály, új minden. Tavaly a barátok miatt vártam elsősorban. Természetesen ők sem maradtak ki idén, de most egyúttal azt is várom, hogy hódoljak a jó kis őszi trendeknek, csinosan, elegánsan felöltözzek, sminkeljek, hogy holnap évnyitóra felvegyem imádott kosztümömet... Nagyon szeretek tanszereket (is) vásárolni, minden évben külön szertartás, hogy elmegyünk és beszerzünk mindent.

A nyarat imádom, ez kétségtelen, de a suli rendszert ad az életemnek, mindig van mit csinálnom, sőt, általában több mindent tudok elvégezni, mint a szünetben. Mindig történik valami - oké, lehet, hogy az épp egy veszett nehéz fizikadolgozat, de valami.=) Azért persze nem csak holmi dolgozatok színesítik sulis mindennapjaimat, mert az osztályban is mindig történik valami hülyeség, amin nagyot lehet nevetni. Már csak ezért is érdemes bejárni. Az, hogy a barátnőimet viszontlátom több mint 2 hónap után, már csak hab a tortán.

 
Egyszóval, azt kell hogy mondjam, többé-kevésbé várom a sulit. Nyáron nagyon ellustultam, ideje visszatérni a rendes kerékvágásba! Tettem is pár elhatározást életmód-divat-szépség témakörben, amit meg is mutatok Nektek.
1. Életmódváltás Timi posztjai segítségével
Igyekszem többet inni, leszámolni a mirelit és egyéb szemét ételekkel, mozogni rendszeresen, amit nyáron elhanyagoltam. Majd szobabiciklizés közben tanulok szokás szerint, meg a jógát is rendszeressé szeretném tenni, csak használhat.
2. Megtanulok főzni
Ez sosem jön rosszul, már csak azért sem, mert egyetemista koromban nem szeretnék a végtelenségig tésztán és kész szószokon élni, és eddig kettő, azaz kettő ehető ételt tudok készíteni, amerikai palacsintát és muffint. Nemrég vettem az Alexandrában 300 Ft-ért egy mini könyvet: Szakácskönyv csajoknak, akik még be sem tették a lábukat a konyhába. Olvasgattam, és a receptek többsége tényleg egyszerű, és egészséges, menni fog!
3. Hetente egyszer szoknyát vagy ruhát veszek fel, ha az idő olyan
Nyáron sokat hordtam ezeket a darabokat, az új szezon kezdetével sem szeretnék felhagyni eme jó szokásommal. Sőt, néhány kedvencemet egy ideig át lehet menteni. És már kifogás sincs, hogy "nincs lapos elegáns cipőm"!
4. Pozitívan gondolkozom
A lehető legrosszabb szokásom, hogy hajlamos vagyok sötéten látni dolgokat. Ez suliidőben méginkább elő szokott jönni (csak ez ne legyen benne, biztos nehéz lesz, nem tudok semmit, engem fog feleltetni, és hasonlók). Idén VÁLTOZTATOK, így, nagybetűvel, pozitív leszek, és nem görcsölök.

Biztos nem én vagyok az egyetlen, aki tett ilyesféle elhatározásokat, vagy akár sulira vonatkozókat. Ne feledjétek, minden agyban dől el: ha kitaláljátok, hogy márpedig ebből és ebből a tantárgyból javítotok, úgy is lesz! Tavaly én úgy mentem be az első kémiaórára, hogy megmutatom ennek a nőnek, többet tudok, mint négyes, ráadásul a kémiát még szeretem is, szerintem érdekes tárgy.=) És voilá, év végén ötös lettem.

A tanulási módszer nagyon fontos. Sokan tanulnak zene, tévé, film közben - nem jó, nem lehet koncentrálni. Ha bekapcsolom a rádiót, általában elkalandozik a figyelmem, éneklek, egy számról eszembe jut valami tök más, szóval nem tanulok. Viszont bizonyított tény, hogy komolyzene mellett könnyebb a tanulás. Ez igaz, sőt, ha valami nagyobb lélegzetű, komolyabb munkát igénylő posztot írok, sokkal jobban megy klasszikus zene mellett. Hülyeségnek tűnik, de nem az.=) Jobban fog az agyam, gyorsabban írok. Balettműveket választok, általában végighallgatom a Hattyúk tavát.
Jó módszer még, ha lerajzolod az anyagot, ez a "seggelős" tárgyaknál, mint töri, földrajz, biológia, és társainál válik be. Ha kreatív művészlélek vagy, ez lehet a Te módszered. Pl. lerajzolod, hogy zajlott az invesztitúra harc, mi történt a keresztes háborúkban, vagy milyen ruhákat hordtak az ókori görögök. Mellé odaírod a dátumot, az alakok fölé a neveket, és észrevétlenül megjegyzed. Tipp: ne a füzetedbe rajzolgass, legyen erre külön füzet, mert ha a tanár esetleg beszedi, nagyot nézhet a rajzok láttán. A többi tárgynál hasonlóan járj el.
Ha jegyzetelős típus vagy, csinálj cetliket, jegyzeteld ki az anyagot, és először az alapján, majd anélkül mondd fel. A jegyzet akkor jó, ha tömör, csak a lényeget írd ki. Név, évszám, helyszín, fontos fogalom mindig szerepeljen, de a kifejtést szóban mondd el!
A matekban szerezz rutint a feladatoknál, dolgozat előtt csinálj minél több hasonlót az órán vettekhez, így a típust fogod tudni, és menni fog élesben is.
A szavakat hallás és írás után is tudni kell. Másold le őket kis cédulákra, hogy akárhol elővehesd és tanulgathasd. Fel is mondhatod diktafonra vagy a telefonodra és hallgasd meg minél többször a kiejtés miatt. Ha rühelled a saját hangodat hallani, ahogy én is, kérj meg valakit, hogy mondja fel neked.
És végül, a készségtárgyak. Itt az lenne a normális, ha a saját szintedhez mérnének. Az ének, a rajz és a tesi közül talán a tesi a legfejleszthetőbb, ha mellette mozogsz is. A többi szinte lehetetlen, de önmagadhoz képest próbálj legjobb lenni.

A legfontosabb: kapcsolódj ki! Igen, iskolaidőben még többet ér a kávé a barátnőkkel, a vásárlás, a kedvenc sorozatod. Vannak aktív és passzív kikapcsolódó emberek. Ha az aktív típus vagy, menj el kocogni, sétálni, süss vagy főzz valamit. Ha pedig passzív, ráérősen olvass el egy magazint, miközben egy kád vízben ázol, nézz meg egy részt egy sorozatból, vagy egy filmet. Előnyt élveznek a romantikus vígjátékok, illetve azok a filmek, amikben jó pasik rohangálnak fel-alá, ezek tényleg teljesen kikapcsolják az agyat. A lényeg, hogy erre az időre felejtsd el a tanulást!

Ezzel a hosszabb poszttal kívánok Nektek jó tanévkezdést! Aztán csak ügyesen, lányok!;)
Bye-bye!

6 megjegyzés:

  1. Holnap suli! :) én is várom már, de lehet azért, hogy ne unatkozzam, vagyis ne legyen annyi szabadidőm meg szeretek is tanulni elég érdekes dolgokat tanulok.
    Főzni pedig imádok, hidd el nagyon könnyű és az az öröm amikor a szeretteid elfogyasztják megéri ezért izzadni a konyhában:) A szobabiciklizést pedig én is holnap kezdem :)

    Jó tanévkezdést!

    VálaszTörlés
  2. Hú szerencsére nekem van még másfél hetem suliig. Amúgy hasonló okok miatt én is várom az őszt. Hiányoznak a barátok és már kicsit meguntam a semmittevést is.:D Szeretem amikor van dolgom, ide-oda rohangálok stb.:) Már csak pár nap és visszaköltözök Pestre, az életbe.:D
    Holnapra jó sulit akkor.;)
    (Andi)

    VálaszTörlés
  3. De jó lett ez a cikk:) én egyébként vizuális típus vagyok, szóval használok színeseket, azokkal kiemelek a jegyzetfüzetemben, meg szeretek ilyen nyilas oszloposan kiírogatni a dolgokat, nekem így a legkönnyebb megjegyezni:)
    Annak meg külön örülök, hogy kb. hónap közepéig még jóval 20 fok felett lesznek a fokok jelen időkép állás szerint:D így még sok nyári cuccomat felvehetem és nem kell a hosszúakkal kezdeni a tanévet:)
    Neked sikeres tanévet kívánok:)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm a kívánságokat, megvolt a jó kezdés, remélem, a folytatás is ilyen lesz!=)

    Nina: holnap debütálok komolyabb fogással, igaz lesz benne egy kis "előremegcsináltság" (Rafinéria alap), kebabot fogok készíteni, mert jön hozzánk a legjobb barátom, megérdemli.=)

    Andi: én is ilyen vagyok, szeretek tenni-venni. Az egyetemet is ezért várom már előre, nagyobb városban élni izgalmasabb.=)

    Catwalk_bitch: amit még szoktam csinálni, a szövegkiemelőzés, lényeg kihúzkodása, de jegyzetelős is vagyok. A jó idő meg maradjon meg tovább, ha nem is nyári, de kellemes őszi idő legyen.=)

    VálaszTörlés
  5. Köszi ezt a posztot, én most ültem vissza egy kicsit megint az iskolapadba, jó volt olvasni a bejegyzésedet :)) Meg a blogodat is!!

    VálaszTörlés
  6. Dina köszönöm szépen, nagyon jól esik!=)

    VálaszTörlés