2011. április 21., csütörtök

Hogyan lendüljünk formába a bikiniszezonra?

Tudom, jókor írok a témáról, így április közepén, de a legtöbben így tavasszal döbbennek rá, hogy hoppá, nemsokára el kéne menni fürdőruhát venni, és hoppá, nem találok semmi normálisat, mert egyik sem áll jól. Szerencsére még van másfél-két hónap a nyaralási idény kezdetéig, annyi idő alatt pedig simán le tudtok dobni pár felesleges kilót!

Az önmagunk elfogadásáról már írtam egy kis szösszenetet itt. Nekem sincs egy hűdejó alakom, borzasztó alacsony vagyok, ehhez képest elég "kerek", Lookbookon talán pár képemen látszik is. Nem vagyok vele tökéletesen elégedett, dolgozom, hogy jobb legyen. Hogyan is? Az drasztikus fogyókúrákat hagyjuk meg a sztároknak, csináljuk valami egyszerűbb és élvezetesebb módszerrel!=)

Az első lépés a táplálkozás. A rohanó világban, amikor mindenki siet mindenhova (én is), gyakran nincs idő egészségesen étkezni. Bevallom, sokszor becsúszik nekem is egy mirelit pizza, holott a készételek a legnagyobb tiltólistások. Az egészséges étkezés alapja a sok friss étel, a változatosság és a sok folyadék. A folyadék legyen szénsavmentes víz, teák, frissen facsart gyümölcslevek, házi turmixok cukor nélkül...
A régi szabály most is megállja a helyét, miszerint reggelizz, mint egy király, ebédelj, mint egy polgár és vacsorázz, mint egy koldus. Mit jelent ez? A reggelidet nyugodtan turbózd péksüteménnyel, szendviccsel, zöld teával, mert felpörgetik az anyagcserét és ellátják reggel energiával a szervezetet. Ezért a reggelid sose hagyd ki, szánj rá időt! Ebédre tökéletes a szárnyashús párolt zöldséggel vagy salátával. A hipermarketekben lehet kapni különféle salátakeverékeket, amik nagyon finomak. Az öntetet felejtsd el, ehelyett citromlevet csavarj rá, nagyon finom lesz! A vacsorát el is hagyhatod, vagy egy zsírszegény joghurtot egyél, esetleg gyümölcsöt. Étkezések között kis mennyiségben csodás lehet az aszalt gyümölcs vagy az olajos magvak.
Az édesség egy kényes pont. Oké, a nagyi isteni húsvéti sütijeit meg kell kóstolni, a barátnőid műveit udvariatlanság lenne otthagyni, véletlenül pont most kaptál valakitől egy táblát a kedvenc csokidból... Lehet enni mindenből, de keveset. A tortából egy vékony szeletke után állj meg, a krémes sütikből szintén, a gyümölcsösekből ehetsz többet, de ne edd tele magad. A tábla csokit se fald fel egyszerre, mondjuk ha hetente kétszer eszel pár kockát, már jobban ki tudod élvezni az ízét!

A második lépés a mozgás. Itt nincs megkötés, csináld azt, amit igazán szeretsz. Futkározz a kutyáddal, járj el konditerembe, aerobikra, zumbára, spinningre, vagy ha van otthon szobabiciklid, taposógéped, rajta, pattanj fel rá filmnézés közben. Előny ilyenkor a pörgős akció, vagy a musical, mert óhatatlanul átveszed a film ritmusát (egyszer próbáltam a Tróját nézve biciklizni. az elején semmi komoly akció, nem jött össze a dolog). De itt a jó idő, akár biciklitúrát is szervezhettek a barátaiddal, nagyokat lehet sétálni, kirándulni, vagy ha tudsz, akkor evezni... A szabadban kocogás nagyon egészséges, főleg, ha megfelelő utat is találsz hozzá. Nálunk Győrben van egy sportpark, ahol van direkt ilyen futóút.

A harmadik, és legfontosabb pont az elhatározás. Ne tűzz ki magad elé elérhetetlen célokat, de ha lelkiismeretesen betartod az általad kitűzött szabályokat, sikerülni fog!=)

Ti hogy hozzátok magatokat formába a nyárra?
Remélem, hasznos volt az írásom!=)
Bye-bye!

3 megjegyzés:

  1. Sajnos én mostanában, főleg a szakdolgozat miatt elhanyagoltam a mozgást és az evést is kissé túlzásba vittem:D De most megint elkezdem, legjobban a kick box aerobicot szeretem, azt szoktam itthon csinálni, Rubint Rékát meg néha Zumbát. Lehet jobb lenne eljárni vagy szabadban mozogni, de nem bírom rávenni magamat hosszú távon sajna.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szuper lett ez a poszt! Az étkezéssel kapcsolatban annyit hozzátennék, hogy aki csak teheti, próbáljon meg ötször enni egy nap, arányosan elosztva az étkezések között a kalóriabevitelt (pl. a főétkezések mellett tízóraira egy natúr joghurt pár Korpovit keksszel, uzsonnára egy alma vagy narancs), így nem kell esetleg farkaséhesen felfalni hazafelé az első Princess pékség teljes kínálatát. Sőt, erről jut eszembe: aki tényleg szeretne tenni az alakjáért, az felejtse el a pékségeket, csokis croissant-okat, pizzás csigákat, stb., mert ezek nagyon alattomosak és tele vannak tartósítószerekkel. Ha a fehér lisztet, és az azzal készült ételeket teljes kiőrlésűre cserélitek, az már fél siker szerintem :)

    VálaszTörlés
  3. Babus: a kick box aerobik tök jó, én szobabiciklizek, meg néha-néha hastáncos erősítést csinálok.=)
    sayanne: igazad van, nagyon jó tippeket írtál, főleg az öt adagra való leosztásban, ezt ki is felejtettem!
    Örülök, hogy tetszett nektek lányok!=)

    VálaszTörlés