2010. július 26., hétfő

Külföldi divat, avagy nyaralási tapasztalataim

Elnézést, hogy sokáig nem írtam, de nyaralni voltam Erdélyben. A szép táj és számtalan műemlék mellett megfigyeltem, ezen a területen hogyan öltözködnek a korombeli, illetve nálam idősebb lányok.
Erdélyben nagyszámú magyar él, lehet magyar újságokat kapni, az emberek magyarul beszélnek. A divat is hasonló, mint nálunk.

Három fő jegyet emelnék ki, amit sok-sok lányon láttam.
Az első az úgynevezett nyári csizma. A nyári csizma vékony anyagból készült, nem ritkán lyukacsos, általában lapos talpú. Épp ezért városban sétáláshoz, vásárláshoz tökéletes. Itthon nem igazán láttam még, sőt szinte soha. Még boltban sem, pedig nagyon tetszett.

A második a nálunk is igen divatos saru. Ott főleg a magasszárút kedvelik, nem a vékonypántosat. Kétségkívül jól néz ki, de nem túl praktikus, mert a szár melegíti a bokát.
A harmadik a hosszú szíjas minitáska, amit a testen keresztbevetve hordanak. Nekem ez az, ami nem tetszik. Hétköznap szeretek óriási táskákkal rohangálni, amibe mindent bele tudok hajigálni a sminkcuccoktól kezdve határidőnaplóig. A minitáskákat inkább partiba, alkalmakra hordom.

Ami meglepett, hogy nincs minden harmadik emberen Converse tornacipő. Alig-alig láttam, ahogy a hamisítvány Converse-t is. Úgy látszik, ott nem olyan divatos a tornacsuka. Kár, pedig én imádom!=) Az egyenesszárú farmer is gyakoribb volt mint a csőszárú. Színes farmert pedig egyáltalán nem láttam.
Sokan hordtak viszont nyáriruhát, hosszút vagy rövidet, általában lapos talpú saruval. A farmer rövidnadrág és top kombináció szintén gyakori volt.

Smink területén az idei trendet követve minimális sminket használtak a legtöbben. Narancsos szájfény vagy rúzs, fekete szempillaspirál, némi alapozó púderrel, vagy csak púder. Ez nyáron sokkal praktikusabb, hiszen a melegben könnyen elfolyik a szép smink.

Összességében azt mondhatom, a divat ugyanaz, mint nálunk, kisebb változtatásokkal. Ha legközelebb megyek külföldre, megint megfigyelem az ottani stílust, és megosztom veletek!=)
Bye-bye!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése